Är ny här i forumet, hämtade ut min bil i förra veckan (90D) och hunnit med att vara i Hamburg T/R med 120 mil avverkat
Idag hörde jag ett klunk ljud nere vid fronten när jag kopplade in Supercharger laddaren i Löddeköpinge, ljudet återkom lite då och då Är detta normalt och om vad är detta som låter?
Det kommer alla möjliga ljud vid laddning. Sommartid går en även en flygplansmotor igång (låter så i alla fall) när man snabbladdat ett tag.
Ok, pratade med Tesla support och dom sa att allt såg bra ut vid min laddning i deras logg. Där stod 6 andra Tesla S och vad jag kunde höra lät ingen annan så... Är väl bara lite nojig
Åååååå det är ju bara elektronerna som rinner ner i batteriet ......
På min PHEV så är det lite rälän som drar i tid å otid. Kan det vara relä ljud du hör?
Verkar inte vara pga laddning, hörde detta ljud nu när jag parkerade hemma också ( ingen laddning hemma än ).... Skumt, har inte hört detta tidigare dock
Det där klunkandet har skrivits om tidigare. Min bil klunkar alltid när den står still. Klunk..... klunk.... klunk.... Det låter som på en fossilbil när magnetkopplingen til ACn slår till. Ingen aning vad det är, men det verkar inte vara farligt iaf. Jag har lärt mig att ignorera det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Har för mig att någon lagt upp en video från youtube på en tjej som plockar isär fram i frunken och hittar orsaken till ljudet från frunken när spjäll öppnas. Skulle vilja ha tag i det klippet så skulle gärna vilja få länken igen. Har sökt på alöa möjliga sätt i sökningen men inte hittat.
Har för mig att någon lagt upp en video från youtube på en tjej som plockar isär fram i frunken och hittar orsaken till ljudet från frunken när spjäll öppnas. Skulle vilja ha tag i det klippet så skulle gärna vilja få länken igen. Har sökt på alöa möjliga sätt i sökningen men inte hittat.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Kommer uppdatera när de svarat och om jag får någon tid.
Samma här på s90d, följer tråden
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Har också en S60D. Min låter nästan alltid när jag kopplar in min laddare eller när den stängs av när jag går ur bilen eller ibland när jag sätter på förvärmning på morgonen från appen.
Samma ljud i min (S90D). Låter inte varje gång jag petar inte in laddkabeln, men ganska ofta. Har varit påväg att kontakta SC, men har inte orkat göra det än. Ska bli spännande att följa utvecklingen i den här tråden.
Jag har haft samma sak. Det fixades snabbt på SC då spjällen till batterierna är liiiiite för stora så plasten gnider emot plast. De tog bort lite och smorde dem. Tyst sedan dess.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket