Tunnels
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Tunnels
"Starting across from my desk at SpaceX. Crenshaw and the 105 Freeway, which is 5 mins from LAX"
Ska han fixa privata SpaceX / Tesla tunnlar?
Helt sanslöst att från första tweeten till att nu komma med börja gräva om en månad.
Undrar om underjorden är laglöst oreglerat område i USA. Bara gräva.
Helt sanslöst att från första tweeten till att nu komma med börja gräva om en månad.
MYLR-24
tror man ska ta det med en nypa salt även om han skriver att det är seriöst. tar ju flera år att få tillstånd för att bygga vägtunnlar._TonyV skrev:Ska han fixa privata SpaceX / Tesla tunnlar?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vet inte vem eller var det skrevs/sas men SpaceX behöver ju skaffa sig tunnelgrävnings erfarenhet inför Mars kolonin. Enklaste sättet att bygga på Mars är ju att gräva ner sig i tunnlar. Där är man säkrad emot strålningen som finns på ytan och det krävd inget byggmaterial alls i princip.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Om man är bundis med Trump går det nog fint.HelectriC skrev:tror man ska ta det med en nypa salt även om han skriver att det är seriöst. tar ju flera år att få tillstånd för att bygga vägtunnlar._TonyV skrev:Ska han fixa privata SpaceX / Tesla tunnlar?
Driver sajten Car.info
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- Teslaspolen
- Teslaägare
Har svårt att hitta lämpligt adjektiv som passar på Elon. Han är allt för skön!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Varför skriver han digging och inte drilling?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Bara det är ju värt att starta bolaget för, helt genialt. Gör man raketer, elbilar och soltak är ett tunnel-bolag rätt boring. Kul lek med orden.12man skrev:bolaget ska heta "The Boring Company" ivf
Men tänk om det är ytterligare en paradigmskiftare han tänker dra igång. Det låter ju helt sjukt och jag fattar väl alla problem, men tänk om dom tagit fram en maskin som är 30m lång och borrar/gräver på framsidan och i andra ändan cementerar man upp en färdig hållbar tunnel. Man sätter igång maskinen vid hallandsåsen och 7 veckor senare poppar den upp på andra sidan och det finns en färdig tunnel redo för elfordon att ta i bruk.
Iom planerna på underjordiska mars-bonader har det nog suttit tillräckligt med smarta folk och klurat på en sådan manick. Och Elon hade ju nån ide om byggblock för att göra vägarna i flera våningar för några år sedan, verkar som att tunnlar är det nya inne nu.
Eller är det bara han som plöjer ned en större del av sin kapitalstyrka för att slippa köa nör han flyger mellan Tesla ochSpaceX?
Den maskinen är ju inte specielt ny. De försökte ju med en sådan i Hallandsåsen till och med, gick så där.
Borren Åsa? Det var väl en vanlig borr? Jag menar att det är färdig tunnel efter manicken, tänk med väglinjer och belysning (i stort sett, lätt översrivet).LarsL skrev:Den maskinen är ju inte specielt ny. De försökte ju med en sådan i Hallandsåsen till och med, gick så där.
Svårt att få in el och vvs m.m. alla installationer förutom konstruktion lär väl en maskin ha svårt för?
Jag antar det. Men Elon nöjer sig nog inte riktigt med att det lär vara svårt, man måste nog bevisa att något är omöjligt innan han slutar tänka på det. Men jag håller med, nån typ av ventilation lär väl behövas även om det bara är för elfordon som man troliegn får ordna med i efterhand. Men igen.. det är en vald sanning jag har att det är jäääättekrångligt att bygga tunnlar för det är så jag är lärd. Jag har aldrig prövat själv.apkungen skrev:Svårt att få in el och vvs m.m. alla installationer förutom konstruktion lär väl en maskin ha svårt för?
- Teslaspolen
- Teslaägare
Tja, vi är ju också lärda att skjuta raketer till rymnden är bara något rika stater kan ha råd med och elbilar går 5 km på en laddning och är fula som stryk...Daoops skrev:Jag antar det. Men Elon nöjer sig nog inte riktigt med att det lär vara svårt, man måste nog bevisa att något är omöjligt innan han slutar tänka på det. Men jag håller med, nån typ av ventilation lär väl behövas även om det bara är för elfordon som man troliegn får ordna med i efterhand. Men igen.. det är en vald sanning jag har att det är jäääättekrångligt att bygga tunnlar för det är så jag är lärd. Jag har aldrig prövat själv.apkungen skrev:Svårt att få in el och vvs m.m. alla installationer förutom konstruktion lär väl en maskin ha svårt för?
Upp till bevis nu, Elon!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Ska börja borra i kväll enligt tweet
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det har sina fördelar att vara trummis med presidentenAGCF skrev:Ska börja borra i kväll enligt tweet
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Tesla skulle väll köra från kust till kust i slutet av året, i så fall får de börja borra om den tunneln ska vara klar i år.TiborBlomhall skrev:Teslas bilar blir självkörande redan nästa år - fast bara i Teslas egna tunnlar
Min spekulation är att tunneln är till Hyperloop och att det ska vara en station på LAX. Den första tunneln är servicetunnel för poddarna där de byggs eller servas. Är det inte säkrare under mark i fråga om jordbävning eller är ovan jord säkrare? Man slipper alla markkostnader under jord eftersom äganderätten inte gäller under mark. Det är statens domän eller delstatens.TiborBlomhall skrev:"Starting across from my desk at SpaceX. Crenshaw and the 105 Freeway, which is 5 mins from LAX"
Tror att det är en biltunnel, han har sagt att han gillar sånna vid flera tillfällen.
Enklare med ventilationen om bara elbilar får köra där..
Göra sina egna incitament för folk att köpa elbilar
Enklare med ventilationen om bara elbilar får köra där..
Göra sina egna incitament för folk att köpa elbilar
Nu finns en gif på SpaceX twitter. Biltunner känns lite för banalt. Och varför börja vid kontoret och ut till motorvägen?