Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bonden75
Teslaägare

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bonden75 »

Jag tycker vi inför obligatoriskt hälsande :)
Som gammal knutte är detta en självklarhet...

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Bonden75 skrev:
Inte heller på mc hälsar folk särskilt frekvent i Stockholm.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inlägg av kler »

bylund skrev:
Bonden75 skrev:
Inte heller på mc hälsar folk särskilt frekvent i Stockholm.
Joo, det brukar vi väl? Kanske inte på Essingeleden och så iofs :)
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Det finns ju två läger bland mc-förare oxo ;)
I början fattade jag inte varför "somliga" inte hälsade tillbaks när jag hälsade, men efter ett tag så fick jag lära mig att om jag åkte på en japanare (racer) så hälsade INTE muller-knuttarna tillbaks :lol:
Det sjukaste jag "råkade ut för" var när jag gled in på min Honda Fireblade på en mc-träff i dalarna och märkte att det var en 100% HD-träff (typ). trodde dom skulle flå mig levande först och smet därifrån
illa kvickt kan jag säga... (dom flesta av dom är annars jäkligt sjysta snubbar men den ggn hade jag lixom brutit ngn slags osynlig helig regel eller nåt)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Så efter drygt 2500 inlägg så har denna tråd glidit över på ämnet folk-som-inte-vinkar-tillbaka. :D

Nåväl, för många Teslor att spotta nu iaf. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

För att bryta OT så kan jag meddela att det stod en P85, som inte var min, utanför pizzerian i Götene i förra veckan. I måndags stod det tre Model S vid SuC i Jung som inte var taxibilar. Det var alltså nästan kö, typ. Det är sällan man ser bilar där kan jag säga. I går så skymtade jag en facelifad Model S i korsningen gamla E20-Vättlösavägen i Götene. Det verkar bli vanligare med Teslor även här i diesel-traktor-och-pimpad-Volvo-740-land.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

DSV skrev:
inCup1 skrev:
På väg mot fjällen i söndags träffa jag först i Jung på skribent till Elbilen och fick mig en tidning att läsa :) nästa ladd stopp i Karlstad var det proppfullt visade sig att värmlands teslorna skulle ha lunch träff och möte .
det va för övrigt spännande trip när vi anlände stugan i sälen med 14Km kvar i batteriet det va attans va det drar med takbox fullpackad och 5 pers i bilen :shock: frun va bra orolig uppför sista backarna .
Laddade du fullt i Karlstad? Dvs man bör inte förvänta sig mer än 25 mil med box och packning? Kan ju inte vara någon jättehastighet på de vägarna heller.

Nej inte helt fullt men 34 mil enligt bilen och kom som sagt 25 det sjönk fort :o
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Mörk S85 igår kväll på Nynäs Havsbad. Laddade.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Anthony de Vos skrev:
Hej!

Jag är ny Teslaägare sedan en dryg vecka. Bor i Åkersberga. Såg en Tesla som jag tror också var midnight silver, komma åkande från Österskär, för några dagar sedan, ägaren hälsade artigt :) , kul!

Anthony
Har ett av våra kontor i Åkersberga, så då kanske du ser mig nån gång. Försöker vinka så ofta jag kan.
Blå 90d. Bild
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Teslatätt i Uppsala idag. Delade laddstation med svart skönhet vid stadshuset vid 13-tiden. Mötte en annan Tesla på Eriksbergsvägen efter kl 16 som precis hade passerat vägarbetet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Tjohoo! :)
Inte bara fick jag äntligen se en Tesla i Hudiksvall, En grå 70D, utan även träffa den mycket sympatiske ägaren :)
Han trodde att han var den enda i Hudik... (har hört att en yngre kille hyrde en i några månader för nåt år sedan men annars är det nog ganska tomt här)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

Med tanke på hur många Tesla man ser en normal dag i Hufvudstaden brukar jag inte tycka det är mödan värt att rapportera enskilda siktningar. Men på väg till jobbet idag noterade jag att Top Cab - vars nya logga med ett stort stiliserat T jag länge tyckt varit en aning renommésnyltning på Tesla - nu faktiskt även har Teslabilar i sitt "sortiment" då jag såg en sådan.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

StefL skrev:
Med tanke på hur många Tesla man ser en normal dag i Hufvudstaden brukar jag inte tycka det är mödan värt att rapportera enskilda siktningar. Men på väg till jobbet idag noterade jag att Top Cab - vars nya logga med ett stort stiliserat T jag länge tyckt varit en aning renommésnyltning på Tesla - nu faktiskt även har Teslabilar i sitt "sortiment" då jag såg en sådan.
Jag tänker likadant här i Göteborg, ser ju flera andra Teslor de flesta dagar. Men ibland får jag lust att posta här. Som för nån vecka sen då vi var tre Teslor inne samtidigt i samma korsning vid Mölndalsvägen. Eller en annan gång när vi var fyra bilar samtidigt precis vid Järntorget.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Någon här som just körde nerför Vårby backe på E4 södergående? Blev omkörd av en mörk Model S precis när jag skulle köra om en Tesla-taxi som låg i högra filen. Nog är det många Teslor i Stockholm, men inte ofta jag har en på varje sida om mig när jag ligger på motorvägen.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Mötte en svart med ömsesidigt vinkande alldeles nyss på Ursviksvägen i Sundbyberg.
Användarvisningsbild
NCC1701D
Teslaägare

Inlägg av NCC1701D »

Är hela Stockholmsfalangen på väg till fjällen idag? Mötte åtminstone tre S och två X mellan Sundsvall och Gävle. Håll spolarvätskan flödande! :-)
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

bylund skrev:
Mötte en svart med ömsesidigt vinkande alldeles nyss på Ursviksvägen i Sundbyberg.
Bor du i Sumpan?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

SolnaGnagarn skrev:
bylund skrev:
Bor du i Sumpan?
Ja, orten i profilen ljuger inte
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

bylund skrev:
SolnaGnagarn skrev:
bylund skrev:
Bor du i Sumpan?
Ja, orten i profilen ljuger inte
Ah! Tänkte inte så långt Bild
Användarvisningsbild
Spexhult
Teslaägare

Inlägg av Spexhult »

Missade tyvärr att ta ett kort men såg en brunaktig ModelX P90D i Nässjö igår. Har man kanske fått en frände i staden, eller var det bara ngn på besök?

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Spexhult skrev:
Missade tyvärr att ta ett kort men såg en brunaktig ModelX P90D i Nässjö igår. Har man kanske fått en frände i staden, eller var det bara ngn på besök?
Min Model X P90D är för det mesta brunaktig i dessa tider men det var i lördags för en dryg vecka sedan som jag körde förbi Nässjö så det var inte min. Jag hade då tvättat bilen dagen innan men den hade nog hunnit bli brunaktig igen när jag väl var uppe i Nässjö. Nu är den riktigt lerig igen i alla fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Värnamo
Tack för vinken Bild
Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
NCC1701D
Teslaägare

Inlägg av NCC1701D »

Spexhult skrev:

Du HAR åtminstone en frände i staden ;-) Här körs det Model S dock.
Vasp

Inlägg av Vasp »

Spottade idag min första Tesla. En röd Model S PÅ e4 söderut i centrala Skellefte. Det stod 100% Electric och nånting om 400000 km på sidan av bilen.

Jag kände igen bilen på dörrhandtagen. Annars så kanske den hade gått omärkt förbi. Var så mycket snö både fram och bak på bilen.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Vasp skrev:
Spottade idag min första Tesla. En röd Model S PÅ e4 söderut i centrala Skellefte. Det stod 100% Electric och nånting om 400000 km på sidan av bilen.

Jag kände igen bilen på dörrhandtagen. Annars så kanske den hade gått omärkt förbi. Var så mycket snö både fram och bak på bilen.
Kändis, tydligen:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=7808
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Skriv svar