Supercharger Jung
Moderator: Redaktion
- Thomas Marklund
- Teslaägare
Supercharger Jung
Tjenare.
Vi behöver ladda bilen i Jung i morgon men på navigatorn står det "reduced service" eller något sådant.
Någon som vet om det finns problem på den stationen eller om man kan ladda som vanligt?
Trevlig helg!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi behöver ladda bilen i Jung i morgon men på navigatorn står det "reduced service" eller något sådant.
Någon som vet om det finns problem på den stationen eller om man kan ladda som vanligt?
Trevlig helg!
Re: Supercharger Jung
Jag var där senast i torsdags, laddade från 3% till 30%. Det fungerade, men det var segt i början, bara runt 40kW. Efter 5-10 minuter hoppade den plötsligt upp till 110kW. Mer än så blev det inte. Det är kanske nåt som inte fungerar helt hundra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Mycket mer än 110 kW blir det normalt sett ändå intemati skrev:Jag var där senast i torsdags, laddade från 3% till 30%. Det fungerade, men det var segt i början, bara runt 40kW. Efter 5-10 minuter hoppade den plötsligt upp till 110kW. Mer än så blev det inte. Det är kanske nåt som inte fungerar helt hundra.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Den brukar ladda med max 116kW i Jung, men framförallt ska det inte ta 10 minuter att komma upp dit. Det har jag aldrig sett tidigare, förutom när batteriet är kallt såklart.bylund skrev:Mycket mer än 110 kW blir det normalt sett ändå intemati skrev:Jag var där senast i torsdags, laddade från 3% till 30%. Det fungerade, men det var segt i början, bara runt 40kW. Efter 5-10 minuter hoppade den plötsligt upp till 110kW. Mer än så blev det inte. Det är kanske nåt som inte fungerar helt hundra.
- Thomas Marklund
- Teslaägare
I värsta fall har Fortums snabbladdare i Vårgårda kommit igång nu.Thomas Marklund skrev:Då chansar vi i morgon!
Tack för infon.
- lator
- Teslaägare
Finns ju en CHAdeMO också i Jung om det kniper...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Om det inte är ett generellt elfel i nån transformator. En gång när jag kom till Jung var det strömavbrott där. Allt var dött. Det roligaste var att bensinbilarna inte heller kunde tanka.lator skrev:Finns ju en CHAdeMO också i Jung om det kniper...
Det som alltid framställs som en nackdel med elbilar, vad händer vid strömavbrott...?

Påminner igen om en dramatisk episod 1987 på semester i USA när hela New England oväntat drabbades av en halvmeter snö i början av oktober, mitt i lövskådarsäsongen.mati skrev:Om det inte är ett generellt elfel i nån transformator. En gång när jag kom till Jung var det strömavbrott där. Allt var dött. Det roligaste var att bensinbilarna inte heller kunde tanka.lator skrev:Finns ju en CHAdeMO också i Jung om det kniper...
Det som alltid framställs som en nackdel med elbilar, vad händer vid strömavbrott...?

Tog lång omväg, snön tinade småningom bort men så även bensinen i hyrbilen.

The end.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Schysst story! TackLessmog skrev:Påminner igen om en dramatisk episod 1987 på semester i USA när hela New England oväntat drabbades av en halvmeter snö i början av oktober, mitt i lövskådarsäsongen.mati skrev:Om det inte är ett generellt elfel i nån transformator. En gång när jag kom till Jung var det strömavbrott där. Allt var dött. Det roligaste var att bensinbilarna inte heller kunde tanka.lator skrev:Finns ju en CHAdeMO också i Jung om det kniper...
Det som alltid framställs som en nackdel med elbilar, vad händer vid strömavbrott...?Snötyngda träd sopar rent när de faller. Praktiskt taget alla elledningar går i luften, som bekant. Hade dyra operabiljetter, måste komma fram. Närmsta vägen avstängd pga alla träd som dråsat ner över den som plockepinn, vägpolis motade bort all trafik. Vågade inte stanna och hjälpa en Saab 900 (classic) som lyckats köra fast i snön.
![]()
Tog lång omväg, snön tinade småningom bort men så även bensinen i hyrbilen.Mackarna strömlösa. Röd lampa tänds. Röd lampa lyser fortfarande.
Liten by ovanför Hudsonfloden: en mack!
Rullar ner rutan, hojtar: Har ni ström?! Grabben tittar väldigt undrande på vad han väl tror är världens första elektriska Cheva; han visste inte att andra hade strömavbrott.
Vi kunde tanka. Hann till Met och upplevde Jessye Norman live.
![]()
The end.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nån som varit vid Jung idag?
Fick upp "Temporarily closed" på navigatorn och är på väg dit nu

70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Funkar...Oddball skrev:Nån som varit vid Jung idag?
"Supercharging" med 75kw
Hmm, det var en P85a här som inte fick igång laddningen på något stall.Oddball skrev:Funkar...Oddball skrev:Nån som varit vid Jung idag?
"Supercharging" med 75kw
Jag har en 70, så kanske stationen inte orkar hålla spänningen för en 85a?!?