Mötte precis en Tesla på E4 söder om Sthlm och en polisbil med blåljusen på efter. Hoppas det inte var Teslan han ville åt
Va den beige?
Röd
Ok. Gissar att polisen hade extra uppsyn på teslor igår Mao.
Hela den här veckan har polisen ökad kontroll på trafiken. Så kör som ni alltid gör, helt lagligt och säkert och spar batterierna. Så kan polisen jaga fossiler istället
Porschar, mercor, BMW-ar, små-Cittror mfl fossiler kör om som om dom hade eld i baken. Teslor rör sej lugnt, säkert och värdigt!
Så länge man inte kör med AP2
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Brommaplan idag. De största fälgarna jag sett på en S.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Brommaplan idag. De största fälgarna jag sett på en S.
Det måste vara lackade bromsok va? Performancemodellerna har väl inte parkeringsbromsen lackad? Eller minns jag fel? Har för mig att det bara är huvudoket som är rödlackat från fabrik?
Gällande fälgarna så ger nog andelen luft mellan ekrarna intrycket att de är större än de egentligen är. Antar att de är 22", aldrig hört om större på MS.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Han bor på Ekerö och har en hemsk reg-skylt, råkar jag veta
Det tolkade det som att det var nåt med sport, så då blev det helt ointressant i min värld
Nåja, i övrigt (jag är ingen anhängare av tejp på jättefälgar heller) så var titanium riktigt vacker i spöregnet.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
På E22 mellan Karlshamn och Karlskrona blev jag idag först omkörd av en vacker blå Model S (Farfar kanske?).
Några minuter senare möter jag en snygg röd Model X. Glömde i upphetsningen av att jag själv inte satt i Teslan och jag vinkade därmed av gammal vana. Så om du var förare av en röd Model X och undrade vad det är för idiot i fossilbil som vinkade så var det jag.
Knappt 4 dagar har det gått sedan min kära bil fick åka bärgning till GBG. Värmde lite i hjärtat i alla fall när man fick se lite skönheter på vägen.
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
Ja man får ju foton på posten från deras exklusiva selfiepinnar som de har längst med gatorna. Så då borde man helt klart få filmen när de filmat oss.
En av företagets bilar åkte förbi en sådan pinne.
Som VD blev jag uppringd och tillfrågad om jag visste vem som kört bilen. Jag visste inte och bad henne maila över bilden för att se om jag kände igen personen. Det gick inte, isåfall skulle jag åka förbi en polisstation och få bilden visad för mig där. "Orka..." som kidsen säger idag.