Ta reda på service historik på model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Salo
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 27 apr 2017 20:36
Ort: Örebro

Ta reda på service historik på model S

Inlägg av Salo »

Tidigare ägaren för min bil har servat bilen ett antal gånger enligt teslas rekommendationer som är var 2000 mil eller var 12 månad.

Finns det något sätt att se/ta reda på när senaste servicen blev gjord?

Självklart så kan jag fråga den tidigare ägaren men jag skulle hellre få informationen från Tesla, service center eller register.

Någon som vet hur?
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 893
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av Delta »

Salo skrev:
Tidigare ägaren för min bil har servat bilen ett antal gånger enligt teslas rekommendationer som är var 2000 mil eller var 12 månad.

Finns det något sätt att se/ta reda på när senaste servicen blev gjord?

Självklart så kan jag fråga den tidigare ägaren men jag skulle hellre få informationen från Tesla, service center eller register.

Någon som vet hur?
Serviceavdelningen på Tesla har försäkrat att servicehistorik endast lämnas ut till ägaren.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av Bjelke »

Delta skrev:
Salo skrev:
Tidigare ägaren för min bil har servat bilen ett antal gånger enligt teslas rekommendationer som är var 2000 mil eller var 12 månad.

Finns det något sätt att se/ta reda på när senaste servicen blev gjord?

Självklart så kan jag fråga den tidigare ägaren men jag skulle hellre få informationen från Tesla, service center eller register.

Någon som vet hur?
Serviceavdelningen på Tesla har försäkrat att servicehistorik endast lämnas ut till ägaren.
Men han är ju ägaren nu, funkar inte det?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Salo
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 27 apr 2017 20:36
Ort: Örebro

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av Salo »

Jag har mailat Tesla för att reda ut om det går eller inte. Vi får se vad de säger.
Användarvisningsbild
Salo
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 27 apr 2017 20:36
Ort: Örebro

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av Salo »

Första svaret från Tesla var inte nej. Tesla frågade efter mer biluppgifter för att kunna hantera min förfrågan. Vi får se var detta slutar :?: :?:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av HelectriC »

Det är ju märkligt att det inte finns fasta rutiner för detta. Det är ju mycket vanligt att en begagnatköpare vill veta sevicehistoriken. Som det är nu kan man ju säga vad som helst till potentiell köpare.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av mati »

Salo skrev:
Första svaret från Tesla var inte nej. Tesla frågade efter mer biluppgifter för att kunna hantera min förfrågan. Vi får se var detta slutar :?: :?:
Varför vill de ha biluppgifter från dig? Är du inte registrerad ägare för bilen? Både transportstyrelsen och Tesla själva borde ju veta att det är din bil.
Onödig fråga kanske, men visst ligger bilen i din My Tesla och du har tillgång till den via appen osv?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av bylund »

HelectriC skrev:
Det är ju märkligt att det inte finns fasta rutiner för detta. Det är ju mycket vanligt att en begagnatköpare vill veta sevicehistoriken. Som det är nu kan man ju säga vad som helst till potentiell köpare.
Man får ju fock serviceordrarna som pdf. Dessa kan man ju visa upp för en spekulant.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Salo
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 27 apr 2017 20:36
Ort: Örebro

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av Salo »

mati skrev:
Salo skrev:
Första svaret från Tesla var inte nej. Tesla frågade efter mer biluppgifter för att kunna hantera min förfrågan. Vi får se var detta slutar :?: :?:
Varför vill de ha biluppgifter från dig? Är du inte registrerad ägare för bilen? Både transportstyrelsen och Tesla själva borde ju veta att det är din bil.
Onödig fråga kanske, men visst ligger bilen i din My Tesla och du har tillgång till den via appen osv?
Ja så är det. Alla uppgifter finns hos Tesla med mig som ägare. Jag spelar med så får vi se hur det går.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju märkligt att det inte finns fasta rutiner för detta. Det är ju mycket vanligt att en begagnatköpare vill veta sevicehistoriken. Som det är nu kan man ju säga vad som helst till potentiell köpare.
Man får ju fock serviceordrarna som pdf. Dessa kan man ju visa upp för en spekulant.
Det är ju inte säkert att alla printar eller arkiverar dessa även om man borde.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av 12man »

HelectriC skrev:
bylund skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju märkligt att det inte finns fasta rutiner för detta. Det är ju mycket vanligt att en begagnatköpare vill veta sevicehistoriken. Som det är nu kan man ju säga vad som helst till potentiell köpare.
Man får ju fock serviceordrarna som pdf. Dessa kan man ju visa upp för en spekulant.
Det är ju inte säkert att alla printar eller arkiverar dessa även om man borde.
speciellt inte de ofördelaktiga...
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Salo
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 27 apr 2017 20:36
Ort: Örebro

Re: Ta reda på service historik på model S

Inlägg av Salo »

Fick svar från Tesla idag. De för tydligen ingen servicehistorik på central nivå utan den finns hos respektive service center och det är de som avgör om den kan förmedlas eller inte.

Ett utdrag ur svaret löd:
"Regarding any service history it can only be provided by the service center if they choose to do so."

Så det blir till att kontakta dem och prova på lyckan där.
Skriv svar