"När man laddar miljövänligt kan man slappna av"

/Jocce
Moderator: Redaktion
Snyggt!Morgan skrev:Med hjälp av 13kw solceller på carport taket!
Har svårt att tro att solen ger mycket energi dåNicklas skrev:Med både sol- och vindkraft!
Tyvärr intelator skrev:Frän anläggning! Är det egen design?
Giraffen står numera i hyllie på parkeringen bredvid mässan.Nicklas skrev:Tyvärr intelator skrev:Frän anläggning! Är det egen design?![]()
- Men det var ett häftigt ställe att ladda på![]()
Står (stod? jag hittar den inte längre på uppladdning.nu) nere i hamnen i Malmö.
Bättre än fossilbränsle i alla fall. Livscykelberäkningar är knepiga rent allmänt ska sägas.jonas skrev:Jag kör en atomdriven bil, via avtal hos Vattenfall 100% kärnkraft, den renaste och säkraste energikällan vi än så länge har per TWh.
http://www.nature.com/climate/2008/0810 ... 08.99.htmlAccording to Sovacool's analysis, nuclear power, at 66 gCO2e/kWh emissions is well below scrubbed coal-fired plants, which emit 960 gCO2e/kWh, and natural gas-fired plants, at 443 gCO2e/kWh. However, nuclear emits twice as much carbon as solar photovoltaic, at 32 gCO2e/kWh, and six times as much as onshore wind farms, at 10 gCO2e/kWh. "A number in the 60s puts it well below natural gas, oil, coal and even clean-coal technologies. On the other hand, things like energy efficiency, and some of the cheaper renewables are a factor of six better. So for every dollar you spend on nuclear, you could have saved five or six times as much carbon with efficiency, or wind farms," Sovacool says. Add to that the high costs and long lead times for building a nuclear plant about $3 billion for a 1,000 megawatt plant, with planning, licensing and construction times of about 10 years and nuclear power is even less appealing.
Det är ju skumt det där med beräkningar. Man kan ju tycka att alla borde komma till samma svar. Hur kan det komma sig att en rapport kommer fram till ett värde 10 ggr högre än en annan rqpport? Jag skall läsa på lite mer och se vad som skiljer i beräkningssättet.bjelkeman skrev:Bättre än fossilbränsle i alla fall. Livscykelberäkningar är knepiga rent allmänt ska sägas.jonas skrev:Jag kör en atomdriven bil, via avtal hos Vattenfall 100% kärnkraft, den renaste och säkraste energikällan vi än så länge har per TWh.http://www.nature.com/climate/2008/0810 ... 08.99.htmlAccording to Sovacool's analysis, nuclear power, at 66 gCO2e/kWh emissions is well below scrubbed coal-fired plants, which emit 960 gCO2e/kWh, and natural gas-fired plants, at 443 gCO2e/kWh. However, nuclear emits twice as much carbon as solar photovoltaic, at 32 gCO2e/kWh, and six times as much as onshore wind farms, at 10 gCO2e/kWh. "A number in the 60s puts it well below natural gas, oil, coal and even clean-coal technologies. On the other hand, things like energy efficiency, and some of the cheaper renewables are a factor of six better. So for every dollar you spend on nuclear, you could have saved five or six times as much carbon with efficiency, or wind farms," Sovacool says. Add to that the high costs and long lead times for building a nuclear plant about $3 billion for a 1,000 megawatt plant, with planning, licensing and construction times of about 10 years and nuclear power is even less appealing.
Säkraste definitivt: http://www.nextbigfuture.com/2016/06/up ... ur-by.htmljonas skrev:Jag kör en atomdriven bil, via avtal hos Vattenfall 100% kärnkraft, den renaste och säkraste energikällan vi än så länge har per TWh.