Vad finns i temp-showroom i täby?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Vad finns i temp-showroom i täby?

Inlägg av matbl »

Hej

Jag antar att en hel del av de som finns här har besökt det tillfälliga showroomet i täby. Vad visar man där?

Mer specifikt kanske jag ska fråga så här. Jag skulle vilja provsitta en MS utan panorama och helst med tygklädsel. Är det någo som vet var man skulle kunna göra det?
Provköra har jag redan gjort men det var en maxutrustad P85 (+?) så visst vore det bra om det gick att provköra en S85 någonstans. Har den kanske en sån i täby?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7416
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Vad finns i temp-showroom i täby?

Inlägg av TiborBlomhall »

I Täby C har de ställt ut en fullutrustad P85+ för beskådan och provsittning, och erbjuder testkörningar med en(?) annan fullutrustad P85+.

Närmsta stället att pröva andra modeller är väl i Norge i dagsläget. Jag är inte övertygad det blir annorlunda ens i framtiden i Sverige då de service center som kommer att öppna kommer primärt vara verkstäder - bara 20% showroom.

Det du kan göra däremot är att fråga andra här på forumet som har fått sina bilar levererade. Säkert nån som har en sån modell du är intresserad av och som kan visa den dig privat.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Vad finns i temp-showroom i täby?

Inlägg av Bod »

När jag provkörde i Täby var det en vanlig Model S, Dvs inte en P85+. Jag hade explicit begärt det. Jag vet inte hur det är nu, men då fanns det flera provkörningsbilar. Vad förstår har några av dessa sålts eller skickats vidare för provkörning någon annanstans.

Jag tror dock att Andy och hans team kan fixa en provkörning i en "Vanlig" Tesla Model S. Om det går att fixa någon utan läderklädsel är jag dock osäker på .
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Vad finns i temp-showroom i täby?

Inlägg av Kalle »

Jag provkörde en s85 utan luft fjädring i helgen. Ja tyckte den fortfarande va helt fantastisk :)
Duger gott åt mig

(Ja provkörde inte i täby utan i zyrich, men kan dom fixa olika provkörnings bilar så kan de nog de i täby ochså)
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Vad finns i temp-showroom i täby?

Inlägg av Bod »

Nu har jag fått mitt första nyhetsbrev från Tesla Sverige. :)

Butiken i Täby öppnar 19 juni. I Infra City kommer det att finnas både ett showroom och ett servicecenter.

Uppenbarligen har det öppnats Showroom i Göteborg och ett är på väg i Malmö.

Det står också en del om Superchargers.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Vad finns i temp-showroom i täby?

Inlägg av matbl »

Jag har inte fått något. Har du lust att posta hela texten?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 971
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Vad finns i temp-showroom i täby?

Inlägg av Segelflygaren »

Här kommer texten från nyhetsbrevet.



DE SENASTE NYHETERNA FRÅN
TESLA SVERIGE

2014 har redan varit ett väldigt spännande år för Tesla Sverige och mycket mer kommer! Här är en kort uppdatering av några saker vi kan vänta oss inom de närmaste månaderna.

TESLAS FÖRSTA SVENSKA BUTIK ÖPPNAR I
TÄBY CENTRUM

I slutet av förra året öppnade vi en pop up-butik i Täby Centrum. Sedan dess har vi introducerat tusentals personer till Teslas banbrytande teknologi och den prisbelönta Model S.

Efter framgångarna med pop up-butiken är Tesla glada att presentera en permanent butik i Täby Centrum! Kom förbi vår nya butik fr.o.m. torsdag 19 juni och upptäck, eller återupptäck, den revolutionerande Model S. Vi skickar en påminnelse när vi har öppnat officiellt!

SUPERCHARGERS KOMMER TILL SVERIGE

Med över 100 Superchargers öppna globalt är nu de svenska vägarna näst på tur att aktiveras! Model S har funnits på de svenska vägarna sedan september 2013. Och med många fler leveranser under året är Tesla glada över att vi i sommar kommer öppna våra första Superchargers i Sverige. De nya stationerna längs E6 och E18 kommer att möjliggöra resor för Model S ägare mellan Oslo och Köpenhamn samt Oslo och Stockholm, utan att någonsin mer behöva stanna för att tanka bränsle. Med övriga Superchargers som vi öppnar inom de närmaste månaderna kommer omkring 90% av den svenska befolkningen bo inom 320 km från en Supercharger-station innan året är slut.

TILLVÄXT OCH UTVIDGNING I SVERIGE

Teslas svenska team har vuxit de senaste månaderna med nya, vänliga ansikten inom försäljning, leverans och Supercharging. Förutom vår butik i Täby Centrum kommer Stockholm snart att välkomna ett försäljnings- och servicecenter i InfraCity vilket ger ytterligare tillskott till vårt svenska team inom kort.

I mars växte vårt försäljningsteam till att omfatta även Göteborg där möjligheten till provkörning nu är tillgänglig. Vi kommer att öppna ett försäljnings- och servicecenter även där senare i år vilket gör det smidigare än någonsin att utforska ägandet av en Model S i Sverige.
Skriv svar