Moderator: Redaktion
Eller en ordentlig BHrightnow skrev:Tänk om jag råkat köpt en Nikon D90 istället för en Tesla 90D.![]()
Grattis till fina bilen!rightnow skrev:Tänk om jag råkat köpt en Nikon D90 istället för en Tesla 90D.![]()
Det finns ett samband alltså!!!+46 skrev:Grattis till fina bilen!rightnow skrev:Tänk om jag råkat köpt en Nikon D90 istället för en Tesla 90D.![]()
Apropå Nikon; min D800 har nästan lika många Megapixlar som min 85D har i mil när batteriet är laddat till 90 procent
På samma tema har jag noterat att min 80D har mycket, mycket, mycket mindre batteri än min 85D.+46 skrev:Grattis till fina bilen!rightnow skrev:Tänk om jag råkat köpt en Nikon D90 istället för en Tesla 90D.![]()
Apropå Nikon; min D800 har nästan lika många Megapixlar som min 85D har i mil när batteriet är laddat till 90 procent
Jag kör med Thules WingBar, funkar kanon och smidig med spåret för många tillbehör (cykelställ, kanot mm.) Finns i svart vilket passar bra mot glastaket! Takbox passar troligen de flesta, jag kör med Thule Dynamic 900. Tyvärr kommer du inte kunna öppna bakluckan helt, men se till att ställa in öppnaren så att bakluckan stannar innan.rightnow skrev:Takbox känns som guld värt! vart köper man sån som passar? Är det nån speciell?
Nikke skrev:I min S 90D mellan Sälen och Trysil så hade jag snitt på 249 i -13 grader med packad snö på vägen. Så 350 är ganska högt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet inte hur just DnB gör men övriga leasingbolag jag haft har tagit ut en straffavgift vid förtidslösen. T.ex. var den 5000 ex moms hos VW Finans men det var det lätt värt för att kränga dieselgaten i förtidrightnow skrev:Är det någon som vet (detta är rent hypotetiskt) vad som händer ifall man har Leasing via DnB på 36 månader. Men blir toksugen efter 24 månader att byta till en ny Tesla? Kan man avbryta en leasing i förtid?
chpaulin skrev:Vet inte hur just DnB gör men övriga leasingbolag jag haft har tagit ut en straffavgift vid förtidslösen. T.ex. var den 5000 ex moms hos VW Finans men det var det lätt värt för att kränga dieselgaten i förtidrightnow skrev:Är det någon som vet (detta är rent hypotetiskt) vad som händer ifall man har Leasing via DnB på 36 månader. Men blir toksugen efter 24 månader att byta till en ny Tesla? Kan man avbryta en leasing i förtid?
I kalkylen räknar ju finansbolaget på att tjäna en viss ränta under perioden och kortar man ner den så är det förståeligt att de vill ha nån mindre kompensation.
Du kommer vara så nöjd att du får en chock efter 36 månader att det roliga redan är överrightnow skrev:Ringde till kundtjänst och frågade. Hon sa att det fanns ingen straffavgift eller så för att lösa den tidigare. Däremot så var avbetalningen upplagd så att i början är det mest ränta, och mindre amortering. Så det blev mindre fördelaktigt.
Jag tror digchpaulin skrev:Du kommer vara så nöjd att du får en chock efter 36 månader att det roliga redan är överrightnow skrev:Ringde till kundtjänst och frågade. Hon sa att det fanns ingen straffavgift eller så för att lösa den tidigare. Däremot så var avbetalningen upplagd så att i början är det mest ränta, och mindre amortering. Så det blev mindre fördelaktigt.
UtanVerdi skrev:Nikke skrev:I min S 90D mellan Sälen och Trysil så hade jag snitt på 249 i -13 grader med packad snö på vägen. Så 350 är ganska högt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Med eller utan takbox? Hur mycket gör en normal takbox på förbrukningen på ett ungefär?
Var ut och mätte lite men svårt att säga exakt hur högt jag kan öppna bakluckan då jag inte har boxen på just nu. Men ca 160-165 cm skulle jag gissa från marken till bakluckans nedersta kant. Så visst är det lite irriterande att inte kunna öppna fullt.. I fullt läge är det ca 197 cm.Janka skrev:Jensa!
Tack för infon. Jag har kollat och det är säkert inga problem att montera på Thule Dynamic 900 med Whispbar. Men man får begränsa öppningsvinkeln på bakluckan och det bör bli ungefär lika mycket som med Thules motsvarande takräcke. En fråga, hur mycket bedömer du att du kan öppna din baklucka? T.ex. ett mått från marken till bakluckans underkant?
Ursäkta att denna fråga har hamnat i fel tråd!