Många nya Teslaägare!
Moderator: Redaktion
Re: Många nya Teslaägare!
tror det säljs fler egolf än i3, så tror (igen) att powercircle? haft rekordbråttom innan helgen och inte kvalitesäkrat som det så vackert heter, dubbelkollat för oss gamlingar
ms 76132 "Eleamore"
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Volkswagen hade en vanlig månad med 20 e-Golf sålda. BMW hade en svag månad med 5 i3 BEV sålda (BEV= versionen utan bensinmotorn)
- TiborBlomhall
1.3% av alla nyregistrerade personbilar i Mars var rena batterielbilar!
Dvs var 75:e bil.
Mars 2015 kommer gå till historien som månaden då elbilar slog igenom i Sverige.
Läs mer: http://teslaclubsweden.se/122-tesla-mod ... ade-i-mars
Dvs var 75:e bil.
Mars 2015 kommer gå till historien som månaden då elbilar slog igenom i Sverige.
Läs mer: http://teslaclubsweden.se/122-tesla-mod ... ade-i-mars
Ja, det säljs fler men dem kollar vilka som är populärast med totala antalet i Svergie och eftersom att BMW har funnits tillgänglig längre så har det hunnits säljas fler. Men om e-golf fortsätter att sälja bättre än BMW i3 så kommer den komma med i statistiken och BMW i3 kommer försvinna.12man skrev:tror det säljs fler egolf än i3, så tror (igen) att powercircle? haft rekordbråttom innan helgen och inte kvalitesäkrat som det så vackert heter, dubbelkollat för oss gamlingar
En sak man kan undra är hur många bilar som porsche bmw audi och mercedes har sålt i den här prisklassen i år.
och ifall dom märkena har fallit till förmån för Tesla.
Teslorna kommer ju batchvis så man får väl slå ut mars siffror på hela kvartalet tillsammans med januari och februari.
Teslorna borde ju snart bli ett irritationsmoment för dom andra märkena i sverige också.
och ifall dom märkena har fallit till förmån för Tesla.
Teslorna kommer ju batchvis så man får väl slå ut mars siffror på hela kvartalet tillsammans med januari och februari.
Teslorna borde ju snart bli ett irritationsmoment för dom andra märkena i sverige också.
- TiborBlomhall
Redan när jag kollade i fjol såldes det fler Teslor än andra premiumbilar.
http://teslaclubsweden.se/tesla-model-s ... i-sverige/
Ja det är väl det här man ska förundras över egentligen.TiborBlomhall skrev:Redan när jag kollade i fjol såldes det fler Teslor än andra premiumbilar.
Hur det kan komma sig att ett bilmärke kommer och dominerar i prisklassen runt miljonen.
Vad är det som får potentiella köpare att överge BMW, Porsche, Mercedes och Audi. Helt obegripligt.
Kommer trenden att fortsätta ifall samma bilmärke släpper en bil i lägre prisklass, eller är det bara tillfälligt det här?
Jag sparkar in öppna dörrar här, men ett riktigt lågt förmånsvärdet gör det möjligt för mig och många andra att välja en betydligt högre prisklass. Lägg till låga driftskostnader och Teslas laddstationer så är saken klar. Många gick i fällan och beställde Outlander pga förmånsvärdet och fick en bil som inte levde upp till förväntningarna. En bekant gjorde sig av med sin efter ett halvår. Har aldrig hört någon som är besviken på Tesla än (bilen, inte leveranspunktligheten). Jag väntar på Gbg och leverans i juni....
Tror faktisk på riktigt att vi precis är mitt i startskottet för elbilarnas framgång. (På samma sätt som Eko-mat) och när det väl drar iväg så kan det gå fort!
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 1 gånger.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Det är väl coolhetsfaktorn? Och kanske lite egoboosting också?mickeisol skrev:
Ja det är väl det här man ska förundras över egentligen.
Hur det kan komma sig att ett bilmärke kommer och dominerar i prisklassen runt miljonen.
Vad är det som får potentiella köpare att överge BMW, Porsche, Mercedes och Audi. Helt obegripligt.
Kommer trenden att fortsätta ifall samma bilmärke släpper en bil i lägre prisklass, eller är det bara tillfälligt det här?

MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Inget att förundras över. Det visar att folk som har god ekonomi också värdesätter miljötänk högre än att ha en statusbil. Sen är ju Model S ljusår före i det mesta utom sittkomfort.mickeisol skrev:Ja det är väl det här man ska förundras över egentligen.TiborBlomhall skrev:Redan när jag kollade i fjol såldes det fler Teslor än andra premiumbilar.
Det som gäller nu är att Model X kommer ut i sommar som planerat samt att Tesla lär sig att hantera STORA volymer tills batterifabriken är klar!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Har inte Teslan blivit en statusbil?Bengt skrev:Inget att förundras över. Det visar att folk som har god ekonomi också värdesätter miljötänk högre än att ha en statusbil. Sen är ju Model S ljusår före i det mesta utom sittkomfort.mickeisol skrev:Ja det är väl det här man ska förundras över egentligen.TiborBlomhall skrev:Redan när jag kollade i fjol såldes det fler Teslor än andra premiumbilar.
Det som gäller nu är att Model X kommer ut i sommar som planerat samt att Tesla lär sig att hantera STORA volymer tills batterifabriken är klar!

Men med fördelen att man kan skylla på miljön.
(hursomhelst, får min i juni.)
Det var personligen ganska lätt att överge BMW. I mina ögon har BMW tappat den "riktiga" premiumkänslan. Bilarna dras med kvalitetsproblem, vilket i sig inte hade varit hela världen, men serviceorganisationen är helt ointresserad av att lösa problemen och så skyller handlaren på BMW Sverige och vice versa. Tesla dras ju med lite växtvärk och det får man ju ha överseende med.
Bortsett från det känns Teslas modell så mycket modernare och jag känner mig mer uppskattad som kund - om än löften från både sälj och leverans inte riktigt alltid hållit måttet.
Bortsett från det känns Teslas modell så mycket modernare och jag känner mig mer uppskattad som kund - om än löften från både sälj och leverans inte riktigt alltid hållit måttet.
Model S P85D // Multi-Coat Red // 21" Grey Turbine wheels // Next Gen seats front & back // All available options except the leaking panorama roof and the doghouse seats in the trunk 

+1burgundy skrev:Det var personligen ganska lätt att överge BMW. I mina ögon har BMW tappat den "riktiga" premiumkänslan. Bilarna dras med kvalitetsproblem, vilket i sig inte hade varit hela världen, men serviceorganisationen är helt ointresserad av att lösa problemen och så skyller handlaren på BMW Sverige och vice versa. Tesla dras ju med lite växtvärk och det får man ju ha överseende med.
Som om jag själv skrivit det men med tillägget att BMW slarvat bort en stor del av sin själ; körglädjen.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Tibor: har du tillgång till Elis? Något är mysko med mars-siffrorna. Tittar man på graferna på elbilsstatistik.se så är det ~35 tesla model s under pluginhybrider?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Då uppfyller du snart kriteriet för svart bälte i Tesla mickeisol!!mickeisol skrev:Har inte Teslan blivit en statusbil?
Men med fördelen att man kan skylla på miljön.
(hursomhelst, får min i juni.)
Att äga minst 2 Teslor eller 1 Tesla och ladda den hemma med förnyelsebar energi som
t ex solceller.
Jag gillar verkligen solceller. Det är bara så häftigt på nått sätt. Vi har ett stort varmt klot
långt där borta någonstans som bombarderar oss med energi. Gratis!
Jag gillar Tesla också!

Det har blivit fel med namnen, självklart så är det siffror för någon plug-in hybridmatbl skrev:Tibor: har du tillgång till Elis? Något är mysko med mars-siffrorna. Tittar man på graferna på elbilsstatistik.se så är det ~35 tesla model s under pluginhybrider?
Förra månaden var det ordningen för laddhybrider:
Prius
V60
Outlander
i3 REX
A3 etron
Ampera
Uppifrån och ner
Stämmer nog ungefär nu också, åtminstone på Outlander.
Prius
V60
Outlander
i3 REX
A3 etron
Ampera
Uppifrån och ner
Stämmer nog ungefär nu också, åtminstone på Outlander.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Vet inte om det här är den rättaste tråden, men TSLA förhandsrapporterar i dag antalet leveranser av MS första kvartalet: 10030!
http://ir.teslamotors.com/releasedetail ... eID=904880
Så kommer man att göra även i fortsättningen, eftersom det har spritts så mycket felaktiga rykten tidigare.
http://ir.teslamotors.com/releasedetail ... eID=904880
Så kommer man att göra även i fortsättningen, eftersom det har spritts så mycket felaktiga rykten tidigare.