Står inför beställning av första Teslan, pepp!
Försöker hålla nere både inköpspris och förmånsvärde så det blir en S75 och sparsamt med tillval. Prisvärt helt enkelt

Jag har också en referral för gratis SuC och 9k rabatt.
Jag tror jag har bestämt mig om de flesta tillval men har frågor om tre st:
1) Lack. Jag vill ha en svart bil men är Obsidian Black Metallic värt pengarna? Jag ser ingen som helst skillnad på lack-proverna i butik. Även om Obsidian ska vara mer tålig, är det inte ännu bättre att t ex lacka om bilen efter 3 år?
2) Stolar. Alla är premium nuförtiden och vitt är någon form av fuskläder, svart är läder och standard är textil. Jag kommer ha småbarn i bilen och även om jag inte planerat på att låta dem äta korv med bröd i baksätet så kommer de kladda. Jag lutar åt att jag helst vill ha svart klädsel men tycker vitt är snyggt också. Textilen känns dock ganska "behandlad" och jag tror inte det är några konstigheter att torka av textilen heller. Förstår att känslan är lite av en smaksak men jag har tyvärr inte fått chansen att testa textil (dock vita och svart läder).
3) Premium uppgraderingspaket. Jag har läst att detta inte är så prisvärt längre då bakluckan är automatisk som standard och LED-lysen är standard? HEPA känns overkill, dynamiska LED verkar inte vara så häftigt trots allt, kupébelysning och snabbanslutning för telefon känns som att jag kan lösa bra mycket billigare och bättre på annat sätt. Frågan är om det är prisvärt/viktigt att ta detta om jag kör på andra stolar än textil?
Då DNB-räntan tar slut sista juni ska jag försöka landa allt innan veckan är över.