Då kanske vi ses? Eller ska du nån annanstans och hämta din?Remuz skrev:Fick mail om inspektion igår, leverans onsdag vid 15. Så det är snabba ryck. Kul att lämna bidrag till både Q1 och Q2 för min del
Hjälp!? Tror jag bestämt mig för att köpa en Model S!
Moderator: Redaktion
Re: Hjälp!? Tror jag bestämt mig för att köpa en Model S!
Laddboxarna är slut för tillfället. Men visst kan jag dra in trefas och ladda direkt från det uttaget tills dess jag får tag på en box? Det måste väl ändå göras? Och är väl trefas på plats så är det väl bara att plugga in wall connectorn? Behöver ingen elektrikerhjälp för det väl?
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Wall Connectorn är avsed för fast montage. Men det är flera här som monterat trefasskarvsladd på den och ansluter handsken till fast uttag. På så sätt får du en portabel WC.Verdi skrev:Laddboxarna är slut för tillfället. Men visst kan jag dra in trefas och ladda direkt från det uttaget tills dess jag får tag på en box? Det måste väl ändå göras? Och är väl trefas på plats så är det väl bara att plugga in wall connectorn? Behöver ingen elektrikerhjälp för det väl?

Tesla Model Y
Här är bild på en när jag sänkte en bensinstation i Polen, inga pumpar fungerade under minst en timme men jag fick el i alla fall under tiden...gellerstam skrev:Wall Connectorn är avsed för fast montage. Men det är flera här som monterat trefasskarvsladd på den och ansluter handsken till fast uttag. På så sätt får du en portabel WC.Verdi skrev:Laddboxarna är slut för tillfället. Men visst kan jag dra in trefas och ladda direkt från det uttaget tills dess jag får tag på en box? Det måste väl ändå göras? Och är väl trefas på plats så är det väl bara att plugga in wall connectorn? Behöver ingen elektrikerhjälp för det väl?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fi faen va najs!Verdi skrev:Bjelke skrev:Verdis helt klockrena och smidiga Teslaköp rullar på välsmort och fint...
Å andra sidan så borde du rent statistiskt klara dig från andra missöden framöver
Egentligen har det väl rullat på. Bara jag som är en otålig och ängslig jävel.![]()
Leverans blir imorgon 15:30 i Upplands Väsby! Mina önskemål om lasthållare och chademoadapter har också hörsammats så semestern kan starta som planerat med takbox och möjlighet att ladda chademo om det kniper.
Förhoppningsvis slipper vi använda takboxen dock. Vore skönt. Men jag skulle inte bli poppis om det inte gick och det behövdes. Svårt att veta hur passa rymlig Teslan är i jämförelse med XC70:n. Vi ska ju vara borta i tre veckor och ha med oss handdukar, lakan och sånt också.
Nu återstår bara försäkring. Har ~9 tusen per år via Länsförsäkringar som det lutar åt. Tror ni det är lönt att jaga runt efter nåt billigare?

Snart blire åka av alltså!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vi ses. Leta efter 188cm lycklig kille med blå X. 36år men två barn senare ser det ut som 46år. Jag anländer med bussen 14.55.Verdi skrev:Då kanske vi ses? Eller ska du nån annanstans och hämta din?Remuz skrev:Fick mail om inspektion igår, leverans onsdag vid 15. Så det är snabba ryck. Kul att lämna bidrag till både Q1 och Q2 för min del
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Ja det ska bli skönt att förhoppningsvis landa i nåt jag trivs med. Har bytt bil alldeles för ofta det senaste året. Har bytt bil 6 ggr sen april -16. Av lite olika orsaker...Bjelke skrev:Fi faen va najs!
Snart blire åka av alltså!

189cm och 40 år här... också 2 ungar senare.Remuz skrev:Vi ses. Leta efter 188cm lycklig kille med blå X. 36år men två barn senare ser det ut som 46år. Jag anländer med bussen 14.55.Verdi skrev:Då kanske vi ses? Eller ska du nån annanstans och hämta din?Remuz skrev:Fick mail om inspektion igår, leverans onsdag vid 15. Så det är snabba ryck. Kul att lämna bidrag till både Q1 och Q2 för min del

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Va skönt att det löste sig!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Var du inne i hallen och såg min blå X? Letade efter dig i väntrummet men det var tomt.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Han kan inte svara för han är ute och åker 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ganska säker på att han är ute och rullar 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Och jag är säker på att han är ute och åker. 

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Nej det går inte att stänga bakluckan så jag tar mig ingenstans. Hur gör man? Kan inte ens låsa bilen. Eller ens köra in den i garaget... Panik!Tars skrev:Och jag är säker på att han är ute och åker.
Sen sitter passagerardörren på sniskan. Kan man få sånt fixat eller är det bara att tugga i sig?
Samma med min, boka tid för service.Verdi skrev:Sen sitter passagerardörren på sniskan. Kan man få sånt fixat eller är det bara att tugga i sig?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Kör hårt 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Nattning av barn nu... sen ska jag nog ta en sväng själv.
Några snabba plus och minus.
+ Jag sitter fantastiskt skönt. Bättre än i 5-seriens komfortstolar. Har med min rygg att göra så jag säger inte att Teslans stolar är bättre för alla.
+ Med styrningen i Sport så är bilen riktigt alert och fin att köra. Nya 5-serien som jag körde direkt före och efter känns faktiskt lite trubbigare och med svajigare väghållning. Dock är femman lite tystare och bekvämare över ojämnheter.
+ Såklart fantastisk drivlina. Det behöver inte sägas men jag gör det ändå.
+ Bilen är verkligen snygg.
+ Inget vindbrus som på den demobil jag körde i början på månaden. Var lite nervös över att det skulle vara så på alla så det var en lättnad.
+ Den gick rätt mycket snålare än jag förväntat mig. Drog 180 Wh/km under de ca 6 milen hem där en ansenlig del var motorväg. Körde 130-140 också ett ta så jag höll inte igen. Var dock en hel del trafik först så då gick det långsamt.
- Passagerardörrens passning. Det är inte bra alltså. Hoppas det går att fixa.
- Det är några veck i skinnet på förarstolen. Bilen har bara rullat 280 mil och borde se ut som ny. Det här retar mig dock inte lika mycket som dörren.
- Tyvärr ett par skrap på två av fälgarna. Inte mycket men dock. Funderar dock på att låta de här bli vinterfälgar så då gör det inte lika mycket.
- Ingen elektrisk baklucka vilket jag faktiskt räknat med. Gör inte så mycket men ändå lite retsamt.
Några snabba plus och minus.
+ Jag sitter fantastiskt skönt. Bättre än i 5-seriens komfortstolar. Har med min rygg att göra så jag säger inte att Teslans stolar är bättre för alla.
+ Med styrningen i Sport så är bilen riktigt alert och fin att köra. Nya 5-serien som jag körde direkt före och efter känns faktiskt lite trubbigare och med svajigare väghållning. Dock är femman lite tystare och bekvämare över ojämnheter.
+ Såklart fantastisk drivlina. Det behöver inte sägas men jag gör det ändå.
+ Bilen är verkligen snygg.
+ Inget vindbrus som på den demobil jag körde i början på månaden. Var lite nervös över att det skulle vara så på alla så det var en lättnad.
+ Den gick rätt mycket snålare än jag förväntat mig. Drog 180 Wh/km under de ca 6 milen hem där en ansenlig del var motorväg. Körde 130-140 också ett ta så jag höll inte igen. Var dock en hel del trafik först så då gick det långsamt.
- Passagerardörrens passning. Det är inte bra alltså. Hoppas det går att fixa.
- Det är några veck i skinnet på förarstolen. Bilen har bara rullat 280 mil och borde se ut som ny. Det här retar mig dock inte lika mycket som dörren.
- Tyvärr ett par skrap på två av fälgarna. Inte mycket men dock. Funderar dock på att låta de här bli vinterfälgar så då gör det inte lika mycket.
- Ingen elektrisk baklucka vilket jag faktiskt räknat med. Gör inte så mycket men ändå lite retsamt.
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 3 gång.
Haha. Jag gick fel först och gick in till er i leveranshallen först där jag snabbt blev bortviftad till nästa dörr. Sen gick jag genom hallen och till ett rum bakom där min stod. Hade varit trevligt att växla några ord men det var inte riktigt läge. Såg dock din blå X. Jättefin! Trodde deep blue var ljusare. Nu hade jag nog bytt till den färgen om det hade gått. Inget fel på midnight silver heller dock.Remuz skrev:Var du inne i hallen och såg min blå X? Letade efter dig i väntrummet men det var tomt.
Japp. Upplands Väsby.rightnow skrev:Snygg!! Hämtade du i Stockholm?
Du såg ingen mer i samma färg som det stod mitt namn på?
vad var det för fel på bakluckan?

Väntar du på en likadan? Eller önskar du bara det?rightnow skrev:Du såg ingen mer i samma färg som det stod mitt namn på?vad var det för fel på bakluckan?

Vet ej. Den ville inte låsa sig. Men helt plötsligt låste sig bilen automatiskt och sen var det ok igen.
Dum fråga men kan man inte låsa själv? Måste man upp med foben? Nu verkar den låsa sig automatiskt efter en stund?