Vilket försäkringsbolag?
Moderator: Redaktion
Vilket försäkringsbolag?
Hej,
Har en Model S 2014 som behöver helförsäkring pronto. Någon som testad Motormännens? Verkar var den som är rimlig med 11000 per år.
Alla andra jag testad hamnar på 25000 och upp. Några andra förslag?
Tack på förhand
Har en Model S 2014 som behöver helförsäkring pronto. Någon som testad Motormännens? Verkar var den som är rimlig med 11000 per år.
Alla andra jag testad hamnar på 25000 och upp. Några andra förslag?
Tack på förhand
Re: Vilket försäkringsbolag?
Trygg-Hansa gav mig bäst pris
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Aktsam gav mig bäst pris på min 2014.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag fick 8700:- hos LF Uppsala inklusive tilläggsförsäkring MER för hyrbil och lägre självrisk för viltskada och skadegörelse. Utan MER skulle de ha 8100:- nånting.
Edit: Såg inte att du letade helförsäkring. Då låter ju 11 tusen som ett kap!
Edit: Såg inte att du letade helförsäkring. Då låter ju 11 tusen som ett kap!
Jag valde Trygg-Hansa till att börja med. Sedan höjde de priset med över 6000, från 11000 till 17000 nu i vintras utan att meddela, bara förändra beloppet på fakturan. Som tur var hade jag e-faktura och inte autogiro. Jag ringde och försökte ändra men det gick inte, går inte att förändra neråt bara uppåt under pågående försäkringsperiod ( jag betalar per halvår).Smutt skrev:Trygg-Hansa gav mig bäst pris
Byter nu i dagarna till Gjensidige. Klart billigare men inga "mina sidor" via internet, vilket jag saknar från Trygg-Hansa. Har flyttat samtliga försäkringar från Trygg-Hansa.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Som jag skrev helföräkring är det som gäller.
Ringde just Gjensidige. Han sa att dom inte tog Tesla försäkringar. Dock sa han att det är Gjensidige som står bakom Motormännens försäkring. Aktsam skulle ha 27000 per år.
Det för bli motormännen helt enkelt. Ungefär 12000 per år med autogiro betalning varje månad. 500 i medlemsavgift också men forfarande hälften av vad alla andra skulle ha.
Tack för alla svar
Ringde just Gjensidige. Han sa att dom inte tog Tesla försäkringar. Dock sa han att det är Gjensidige som står bakom Motormännens försäkring. Aktsam skulle ha 27000 per år.
Det för bli motormännen helt enkelt. Ungefär 12000 per år med autogiro betalning varje månad. 500 i medlemsavgift också men forfarande hälften av vad alla andra skulle ha.
Tack för alla svar
Underligt med norskt bolag som inte tar Tesla försäkringar. Undrar om det bara gäller i Sverige.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag bytte precis till TryggHansa. De gav mig ett pris på 5200 kr före tillval vid 2500 mils körning, riktigt bra. För halvförsäkring, då. Men det gällde för mitt företag, för privatpersoner är TH svindyra.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vilket försäkringsbolag?
Ja det kan man lugnt säga. 53 lök ville dom ha av mig. Eller så är det bara en strategi för att slippa ha mig som kund öht...danni skrev:... för privatpersoner är TH svindyra.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
53k var ju ett superpris, jag får ca 57k om jag söker som privatperson hos dem.Surfaren skrev:Ja det kan man lugnt säga. 53 lök ville dom ha av mig. Eller så är det bara en strategi för att slippa ha mig som kund öht...danni skrev:... för privatpersoner är TH svindyra.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Jag frågade förra året TH, fick månadspremie ~ årspremie på Tesla/Protector. Obenägen att ställa om frågan ... även om T/P har höjt ~50% sen dess. Privat, multikund hos T/H. Då.danni skrev:53k var ju ett superpris, jag får ca 57k om jag söker som privatperson hos dem.Surfaren skrev:Ja det kan man lugnt säga. 53 lök ville dom ha av mig. Eller så är det bara en strategi för att slippa ha mig som kund öht...danni skrev:... för privatpersoner är TH svindyra.
Suck, det är väl bara att börja ringa runt igen.

Några glädjebud på Länsförsäkringar i Värsta Grötaland?
6300:- för en X90D utan tillval från Länsförsäkringar i Göteborg.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
. Halvförsäkring / år?oscfor skrev:6300:- för en X90D utan tillval från Länsförsäkringar i Göteborg.
Japp
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Har du fler försäkringar hos LF på företaget?oscfor skrev:Japp
Sist jag kollade "krävde" dom någon mer försäkring hos dem för att försäkra bilen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model S 75D, Midnight Silver Metallic, Glastak, Svarta Premiumsäten, Askträdekor, 21" grå turbin. Referal, just nu 1500km fri Super Charging:
http://---
http://---
Letar runt jag också...
Så här blev svaret från LF:

Ska absolut kolla Gjensidige och Motormännen!
/Jocke
Så här blev svaret från LF:

Ska absolut kolla Gjensidige och Motormännen!
/Jocke
Watercircles gav mig en hel för 12000 kr/år, bor på Ingarö utanför Sthlm.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Intressant, jag blev kontakt av Gjensidige efter att jag lagt en förfrågan hos dem och fick pris (helår) på halvförsäkring och 2000/mil - Blev härliga 118.000 SEK!! Bästa pris (helår) just nu är Länsförsäkringar Skåne 7200 SEK. Skall göra några småjusteringar men det verkar vara där det landar.Bod skrev:Byter nu i dagarna till Gjensidige. Klart billigare men inga "mina sidor" via internet, vilket jag saknar från Trygg-Hansa. Har flyttat samtliga försäkringar från Trygg-Hansa.
Senast redigerad av unumlapis, redigerad totalt 1 gånger.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Att du inte slog till med 118.000 kr det lät billigtkhavusr skrev:Intressant, jag blev kontakt av Gjensidige efter att jag lagt en förfrågan hos dem och fick pris på halvförsäkring och 2000/mil - Blev härliga 118.000 SEK!! Bästa pris just nu är Länsförsäkringar Skåne 7200 SEK. Skall göra några småjusteringar men det verkar vara där det landar.Bod skrev:Byter nu i dagarna till Gjensidige. Klart billigare men inga "mina sidor" via internet, vilket jag saknar från Trygg-Hansa. Har flyttat samtliga försäkringar från Trygg-Hansa.

Man kanske skulle bilda ett Tesla Club Sweden försäkringsbolag
Jo tack, var väl så det raljerades på slutet av samtalet, säljare skulle bli väldigt glad om jag gick vidare med demKulingen skrev:Att du inte slog till med 118.000 kr det lät billigt![]()

Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Högt pris brukar ge låg självrisk, kör dom med negativ sådan då? Typ för varje skada så FÅR man fem tusen spännkhavusr skrev:Jo tack, var väl så det raljerades på slutet av samtalet, säljare skulle bli väldigt glad om jag gick vidare med demKulingen skrev:Att du inte slog till med 118.000 kr det lät billigt![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
När jag försöker fråga motormännen säger dom bara:
"Hej Olle!
Testade räkna på registreringsnumret du gav nu men min dator slår stopp.. Den är för motorstark. Vi har en gräns på 300kw och bilen är registrerad med 386kw.
Så tyvärr kan jag inte räkna fram något pris på den.
Trevlig helg! J"
Dom var ju iaf trevliga!
"Hej Olle!
Testade räkna på registreringsnumret du gav nu men min dator slår stopp.. Den är för motorstark. Vi har en gräns på 300kw och bilen är registrerad med 386kw.
Trevlig helg! J"
Dom var ju iaf trevliga!
Försäkringsbolagen behöver uppdatera sig också. De ligger kvar i fosilbilstänket...OlleBack skrev:När jag försöker fråga motormännen säger dom bara:
"Hej Olle!
Trevlig helg! J"
Dom var ju iaf trevliga!
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449