
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moderator: Redaktion
Jäkla turister överalltnicklasandersson skrev:...
Grymma köer idag. Tog knappt fem timmar från Affi - Brennerpasset, en sträcka på drygt 13 mil.
Usch, det där gör mig lite orolig inför vår semester. Vi har ju långa sträckor som det är, det sista vi vill är att sitta hela semestern i köer med två småbarn i bilen...nicklasandersson skrev:Det hade gått fin-fint utan chademon men ville lugna passagerarna, vi tog 10-12 min och fyllde på lite elektroner i alla fall.
Grymma köer idag. Tog knappt fem timmar från Affi - Brennerpasset, en sträcka på drygt 13 mil.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har också skaffat Plugsurfing men inte använt det ännu. Funkar det i alla länder i Europa?beef skrev:Jag tror många av er har missat Plugsurfing, https://www.plugsurfing.com/ - En app som fungerar ypperligt i Europa.
Beställde Rfid-brickan till min förra Europa-resa. Har förövrigt Fortums, http://www.chargedrive.se , som man klarar sig bra i Sverige och galet bra i Norge med.
Beställde plugsurfing Rfid-brickan förra sommaren efter att vi hamnat i ladd nöd i Zadar Kroatien tror att det kosta 100SEK/år men inte använt så ställer samma fråga.Tjell skrev:Har också skaffat Plugsurfing men inte använt det ännu. Funkar det i alla länder i Europa?beef skrev:Jag tror många av er har missat Plugsurfing, https://www.plugsurfing.com/ - En app som fungerar ypperligt i Europa.
Beställde också Rfid-brickan till min förra Europa-resa. Har förövrigt Fortums, http://www.chargedrive.se , som man klarar sig bra i Sverige och galet bra i Norge med.
Skickat via min iPhone och Tapatalk
Nej. T ex har de inte någon täckning i Moldavien.Tjell skrev:Har också skaffat Plugsurfing men inte använt det ännu. Funkar det i alla länder i Europa?
Verkar som den redan har börjat byggas, enligt https://supercharge.info/Monark1954 skrev:Affi - Brennerpasset verkar lösa sig i slutet av året då en ny SuperCharger kommer norr om Gardasjön i Trento. Men kanske semestern är slut innan dess.![]()
Chademoi i Bolzano fungerar säkert. Verkar även finnas en massa Typ2 alternativ för en upptoppning under en kopp kaffe.
Monark1954 skrev:Vår version av resa till Italien eller rättare sagt början av vår resa.
Umeå-Helsingborg. 140 mil.
Jag hade hoppats på utan övernattning men sen start och semestertrafik hindrade. Nådde Arboga med 0%. Ändrade sen A Better Routplaner till 300 kWh/km och 120%. Vi gör med två cyklar stående på ett dragkroksställ. Dra som en släpvagn vid 140 km/h. Efter det har planerna stämt även när vi kunnat nyttja 120%.
”http://supercharge-me.de/” har bilder så jag sparar på några.
Jag laddade på lermoos idag, ser nästan ut som min bil bredvid din. Trevligt fik med gott kaffe.
Helsingborg-Berlin. Ca 50 mil. Vi kör via Danmark, färja från Gedser till Rostock.
Laddplats Köge i Danmark är trevligare och har bättre öppettider än Aslev men Aslev kanske behövs för räckvidd. När solen skiner och allt är öppet fungerar även Aslev.
Färjan kan bli en matpaus.
Laddar i Herzsprung, vårt första truckstopp men inte det sista.
Nattkörning, massor med tung transport i bägge riktningar. Hela vägen blinkade i bland.
Berlin-Munchen. Ca 60 Mil. Sevärdheter i bägge städer gjorde att vi inte kom längre. Vi ville till Österike men nästa gång går nog Rostock-Österike.
Massor med vägarbeten, när all gammal betong är bytt blir nog sträckan fin och går fortare. Andra trådar tror att det kan vara lite mindre trafik än längre västerut.
Laddning:
Blankenfelde söder om Berling. Fin miljö vid ett finare Hotell. Bör medföra WC åtkomst nattetid.
Nempitz vid Leipzig. Truckstopp. AC i restaurang/fik ger mervärde då det hela dagen av 30 grader ute.
Münchberg, vid en spelhall men närmare till truckstop service. Ingen AC i fiket gjorde att vi drog.
Hilpoltstein, vid en spelhall. Liten promenad till truckstop. Vi bara laddade och åkte.
Schweitenkirchen norr Munchen. Bästa laddstället. Truckstopp men med mycket bra service med troligen bar öppettider och mycket bra vägkrogsmat. Ett hungrigt par fyllde magarna så vi skulle orka Munchen.
En reflektion:
Bör gå sträckköra Rostock-Österike i en etapp om man kör mot Berlin men skippar staden och väljer sen väg 9 mot Munchen. Men betongvägen bör vara utbytt så att det är få vägarbeten.
Munchen-Innspruck via Garmen Partenkirchen och Lermoos i Österike. Ca 22 mil.
Här har vår sträckkörning slutat och vi upplever i stället. Första gången bokar vi hotell redan 14:00 i stället för som tidigast 23:00.
Mycket vacker sträcka. Hög omsättning på Teslor i Lermoos fyra ställ. Mycket olika service i närheten. Nu blir nästa etapp Gardasjön via Brännerpasset.
Konstaterar att alla Destinations laddar hotell ligger i ett lite högre prissegment vid Garda sjön.