Jag beställde min X i sommras. Räknade för 1 vecka sen och då var priset 159k dyrare än när jag beställde.vigge50 skrev:Om priset går mer 100.000 och Tesla inte går med på att sänka priset så kan beställaren avbryta köpet, förlora 17.000 och beställa en ny och då kommer Tesla få en till lagerbil som de inte kommer få sålt för de tidigare priset och därför bör Tesla gå med på att sänka priset.Pontus skrev:Jag förstår inte varför den skulle bli billigare när ordern redan är lagd? Priset går ju inte om dollarn går åt andra hållet.Tars skrev:Man kan hoppas att bilen blir 100.000 billigare innan lev.mans71 skrev:You wish!Tars skrev:Får hoppas att de som beställt med leverans i maj får lite rabatt.
Tesla förlorade på min framskjutna beställning. Om de inte höjer priset på såna som mig så kan de inte heller sänka priset när dollarn går ner.
En order är en order.
Sen kostar den för dem lika mycket att tillverka oavsett dollar priset, så att de får en lagerbil mer påverkar nog inte dem. De kan sälja den billigare eller skicka ut den som demo bil. Det är inget problem.
Så dessa 17k som ni förlorar om ni avbokar är bara ren vinst för Tesla.