Lackbehandlingar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Re: Lackbehandlingar

Inlägg av Niclas »

Ett tips är ju att be Tesla att inte preppa bilen innan leverans, sannolikt det som repar lacken.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Vi hämtade vår bil idag också... lämnade den i lördags och fick ut den idag.

https://www.facebook.com/pages/Ceramic- ... 5020784959
- Behöver jag säga att jag är ofantligt nöjd :lol:

För alla er som finns i närheten av Mariestad: detta blev jättebra och Janne var jätteschysst (vi kunde lämna in bilen lördag 21:45 och hämta långfredag 16:30)!

Han sa precis som andra här på forumet hört att det var en hel del förarbete som behövde göras med lacken innan han "var i fas" med planen... Han hade också fått lägga en hel dag på att bara polera och fixa befintlig lack...
- I dessa lägen känns det ju skönt att Ceramic Pro-behandlingar är "fastpris" och att det kostar samma oavsett jobb...
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Det ser riktigt snyggt ut men jag har inte sätt så många teslor i verkligheten så jag har svårt att se hur stor skillnaden är. Skulle inte någon kunna ta en bild före och en bild efter med ungefär samma ljusförhållanden så att man klart kan se skillnaden?
MrPutsinstagram

Inlägg av MrPutsinstagram »

Bild

Bild

Bild

Tesla behandlad med Modesta av min gode vän Serge! Modesta BC-04 på denna skönhet

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Det var ett fint blänk i lacken
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
OlofR
Teslaägare

Inlägg av OlofR »

Vad kostar en behandling med Modesta BC-04 och var kan man göra det?
2015 P85D svart, 21 tums fälg silver, ljusbrun läder
Användarvisningsbild
Jelasto
Teslaägare

Inlägg av Jelasto »

OlofR skrev:
Vad kostar en behandling med Modesta BC-04 och var kan man göra det?
Vet inte vad BC-04 kostar då jag tror den är rätt ny. Jag kommer göra en Modesta PD-coating i Maj när jag fått bilen. Det sker hos SSR-Nordic i Sundsvall http://ssr-sundsvall.se/ . Ingen hemsida att tala om men är mer aktiv på facebook. Så vitt jag vet finns det endast tre ställen än så länge i sverige som lägger Modesta, det är i Östersund, Sundsvall och Kungälv.
85D
Användarvisningsbild
Mikke996
Teslaägare

Inlägg av Mikke996 »

Sipp coat,stenskottsfilm och toning rutor färdigt..
image.jpg
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Dags att ersätta Porsche med Tesla på väggen? ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Mikke996
Teslaägare

Inlägg av Mikke996 »

Tyvärr har jag 3 Porschar kvar..men jag måste säga att Teslan är så mycket bättre.
Jag är nästan förbannad att inte dom andra tillverkarna kommit längre..
MrPutsinstagram

Hör delar min norska vän med sig av lite info och kunskaper ang Modesta !

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jo mycket reklam men finns det några bilar som behandlats och resultatet efter ett år? Två år? Att en bil är tokglans vid leverans det är de oavsett Opticoat Pro, Ceramic Pro 9H eller Modesta. Ja även med vanlig wax... :-)

Det viktiga för min del är resultatet över längre tid och vilken behandling krävs för att behålla glansen, vattenavrinning etc... Krävs det efterbehandling? Hur ofta? Måste man köpa speciella "schampoo/behandling" som skall användas nör man tvättar bilen etc. Hur bra är skyddet mot mikrorepor?

Jag upplevde att Opticoat Pro var bra under år 1. Mot slutet upplevde jag något mindre vattenavrinning och något mindre glans. Enlig Opticoat skall man använde deras schampoo för att optimera glansen. Personligen tror jag att man limsom ceramic pro behöver någon form av eftebhandling efter ett till två år om man vill behålla den där extra glansen och vatenavrinningen. Avfettning, tvätt, sol och salt/skit påverkar över tid glans och avrinning. Det keramiska skyddet sitter nog i en längre tid då,det ju bara kan tas bort mekaniskt.
MrPutsinstagram

Jag träffar dig gärna och hela gänget och föreläser kring detta då jag själv är den som tagit fram appliceringsmetoden till Ceramic Pro och kan allt bakom detta skydd. Det finns mycket att lära bakom masken av dessa sk keramiska skydd ! Ang behandlingar med flera års erfarenhet finns i mängder från alla skydd! Se dig runt om i världen så kommer du se att marknaden för Tesla i exempelvis Holland och Norge nästan helt uteslutande använder sig av Modesta och dess otroliga barriär som den bygger upp! Men som sagt .. Du är ju en flitig kille och verkar ha koll iaf på en del mörken som finns ! Skulle de finnas fler som skulle ha intresset av en föreläsning kring det olika skyddens kemiska uppbyggnad och vad det är som gör skydden till vad dom är idag? Jag har sett att forumet söker kunskap men att den saknar en del basics som är bra att veta när det kommer till valet av skydd och att man gärna förlitar sig på andras erfarenheter vilket man självklart skall göra ! De är bra ! Ang det keramiska skydden så går dom att knäcka med kemiska substanser !

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Låter som en sak som Tibor skulle kunna hålla i. Vore kanske smart att lägga en sådan sak samtidigt som någon träff? Tex Teslaträffen i maj eller på Arlanda sportbilseventet? Personligen är jag klart intresserad av att lära mig mer. Har bara personlig erfarenhet av Opticoat Pro och läst och förkovrat mig kring Ceramic Pro. Modesta visste jag väldigt lite om innan den dök upp på tråden. Får en känsla av att alla tre är bra och troligen är personen som utför arbetet viktigare än vilken behandling då grundarbetet är superviktigt. Sett en del bilar med hologram under behandlingen... Och hört talas om de som kört för hårt och gått åt clearcoat och lack. Man vill få känslan att personen som gör arbetet gör det dom det vore hans egna körra... :-)
MrPutsinstagram

Klart att du har rätt i det du säger och Dennis i Örebro är en bra kille , detta då han varit hos mig för en liten privat utbildning , men de finns en hel del sämre oxå över landet! Alla skydd är bra skydd om man känner till dess svagheter , detta är naturligtvis för dom som skall utföra appliceringen ! Men jag kan garantera att det finns dom av er som har en del problem med skydden och har uppfattat det och även de som fortfarande inte ser dom ! Men jag hjälper gärna till helt förutsättningslöst och ser till att ni får bättre kunskaper kring både lacken och framförallt jungeln kring allt vad de här med coatings innebär ! Bara nämna tid och plats !

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Dennis i Örebro får mycket bra feedback från kunder liksom Johan med son i Täby. Dennis kör Ceramic och Johan Opticoat.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Två färger som jag verkligen tycker man skall värdera behandling av är MC Red och Svart.
MrPutsinstagram

Ja kan inte annat än hålla med föregående talare !

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

hybris skrev:
Låter som en sak som Tibor skulle kunna hålla i. Vore kanske smart att lägga en sådan sak samtidigt som någon träff? Tex Teslaträffen i maj eller på Arlanda sportbilseventet?
Teslaträffen i maj: kanske. Arlanda sportbilseventet hinner man inte sånt på.
MrPutsinstagram

Jag ställer gärna upp !

Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Re: Bilder

Inlägg av Nicklas »

Nicklas skrev:
Nej, precis... Vi installerar det nästa vecka på vår nya Tesla:
Infomercial 2014 (part one) by Ceramic Pro Americ…: http://youtu.be/PhjPVx7J6FU
- ska bli spännande och se hur bra det blir i verkligheten :?
Dra mig baklänges vad glad jag är över att vi tog Ceramic Pro Platinum (alltså med invändig behandling)!
- bara någon vecka efter vi fått hem bilen sitter jag i baksätet och beundrar vad fin bilen är och får se till min förskräckelse ett långt, blått, bläckpennestreck på sätet... Alltså, vi pratar kanske 15 cm!

Hualigen.

Jaha, upp till bevis... Lite saliv på fingret och visp... Borta!
- lätt värt pengarna :!:

Idag regnade det också... Åker man över 70 km/h behövs inte vindrutetorkare... Vattnet bara forsar av bilen :)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jag skall in till wrapzone nu i April och foliera bilen. Jag har valt bort svart och vitt eftersom jag börjat tröttnat på det färglösa. Vitt är som sagt en stendöd färg på bilar rent bilmode mässigt. När mörken som Volvos störsäljare är en färg är den död. svensson har anammat det som var en trend. För ett par år sedan startade trenden med matta färger. Idag har öven BMW, Mercedes mfl detta som val. Sedan har vi deb galna chrometrenden. Silverchrome ser för hemskt ut. Men det finns chrome i olika färger. Hade varit kul men blir för galet "in your face" för min del. Det står mellan en färg i metallic eller i matt. Inte helt beslutat. Wrapzone tycker jag skall gå på den matta då linjerna på bilen kommer fram mer. Den blir dock lite mer "in your face" med den... Svårt att välja helt klart. Dock kan man ju ångra sig om något år och ta bort folieringen så inte hela världen. Varför folie? Tror det skyddar lacken bäst av alla metoder och kostar ungefär som en ceramic pro 9H behandling. Den mörkgrå färgen växer verkligen med tiden. Riktigt snygg är den! Jag har inte tvättat den sedan leveransen och den ser inte galet skitig ut. Står man nära ser man att den är skitig men på lite håll så ser den ok ut... Bra färg på det sättet...
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Hybris för att sticka ut men gå från svart eller vit varför inte chess!!
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jag vill ju inte ha monochrome bil... ;-) jag tror jag vet vilken jag kommer välja men lite veligt är det...
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Edit: Dubblett pga fel felmedd.
Senast redigerad av Lessmog, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar