Priserna på Teslas demobilar
Moderator: Redaktion
Re: Priserna på Teslas demobilar
På demo får Tesla SMB utbetald till sig och de betalar den sedan till dig (eller din leasinggivare). Kan dock dröja några månader.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Det som spelar roll för supermiljöbilspremien är om bilen varit i trafik (d v s påställd). Har den gått som demobil med gröna saluvagnsskyltar så behöver den aldrig ha varit påställd.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
nej du får den sv tesla för dom vill inte ha den . i alla fall när jag köpte min
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Står fortfarande 3.3 sekunder på 100D bilarna, dåligt att dom inte lyckas ändra det!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- Satellite65
- Teslaägare
... Och det står fortfarande 6,2s på X75D trots att detta skall vara uppdaterat till 5,2s.
Räckvidden har de dock ändrat till 417km
Räckvidden har de dock ändrat till 417km
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Och de på Tesla är lika förbryllade som alla andra...
Multicoat Red Model X P100D
Allt är som vanligt helt enkelt 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Linusschon
- Teslaägare
Det kan inte vara prissänkta, strypta P100D för att få ner priset och bli lättsåld? Därför 3,3s.
Senast redigerad av Linusschon, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model S75
Tesla Model 3P
Tesla Model 3P
Linusschon skrev:Det kan inte vara en prissänkt, strypt P100D för att få ner priset och bli lättsåld? Därför 3,3s.
Står 3,3 sek på alla 100D.
- Satellite65
- Teslaägare
Det står även 6,2s på den x75d jag beställt och jag har fått bekräftat att den skall vara uppgraderad till 5,2 och 417km
2017 mX75d
Hur är det nu, kan man lita på siffrorna för acceleration etc på sidan för "demofordon"? Har som bekant varit lite diskussioner kring att uppgifterna kring äldre S75 inte stämt men är osäker på om det bara gäller begagnat.
Tror det stämmer på demo men ej beg.improwise skrev:Hur är det nu, kan man lita på siffrorna för acceleration etc på sidan för "demofordon"? Har som bekant varit lite diskussioner kring att uppgifterna kring äldre S75 inte stämt men är osäker på om det bara gäller begagnat.
Hur kan detta vara en ny bil när den gått över 1000 mil?
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E47HF180665
Gissar att det är en provkörningsbil...
- Satellite65
- Teslaägare
Det är en Demobil som inte varit registrerad utan demokörd med "grön skylt" därmed så får den som köper den rätt till Supermiljöbilspremie.improwise skrev:Hur kan detta vara en ny bil när den gått över 1000 mil?
2017 mX75d
Är väl knappast "Nya bilar i lager" oavsett vad den använts till om den gått mer än 1000 mil.Yxel skrev:Gissar att det är en provkörningsbil...
Går det att avkoda under "demobilar" vad som faktiskt är nya bilar och vad som är begagnade provkörningsbilar? Noterar att många står som exakt 50 km vilket jag förmodar kanske innebär att dom är splitt nya men att Tesla den vägen kan ge rabatt utan att det kallas för pruta.
"Ny" innebär nog enbart att det inte är en inbytesbil. D v s Tesla är enda ägaren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Om det står att den har 50 km så har den inte används till provkörning, den kan däremot ha används för uppvisning i deras butiker vilket såklart kan ha gett avtryck på bilen precis som hos vilken annan bilhandlare.improwise skrev:Är väl knappast "Nya bilar i lager" oavsett vad den använts till om den gått mer än 1000 mil.Yxel skrev:Gissar att det är en provkörningsbil...
Går det att avkoda under "demobilar" vad som faktiskt är nya bilar och vad som är begagnade provkörningsbilar? Noterar att många står som exakt 50 km vilket jag förmodar kanske innebär att dom är splitt nya men att Tesla den vägen kan ge rabatt utan att det kallas för pruta.
Om bilen stått på utställning tycker jag personligen kvittar, det är ju inte ett smycke som man ska beundra i en glasbur eller något och så fort man själv och andra börjar använda bilen så blir den ändå begagnad i den bemärkelsenvigge50 skrev:Om det står att den har 50 km så har den inte används till provkörning, den kan däremot ha används för uppvisning i deras butiker vilket såklart kan ha gett avtryck på bilen precis som hos vilken annan bilhandlare.improwise skrev:Är väl knappast "Nya bilar i lager" oavsett vad den använts till om den gått mer än 1000 mil.Yxel skrev:Gissar att det är en provkörningsbil...

Med tanke på vad bilarna i butikerna ibland får utstå, så skulle jag fundera en extra gång innan jag köpte en bil som stått där. Hela barnfamiljer som klättrar runt i bilarna sliter på inredningen. En gång när jag provsatt en bil så var det rejält glapp i förarstolen tex (mycket mer än i min egen bil, där jag fått stolen bytt pga glapp).improwise skrev:Om bilen stått på utställning tycker jag personligen kvittar, det är ju inte ett smycke som man ska beundra i en glasbur eller något och så fort man själv och andra börjar använda bilen så blir den ändå begagnad i den bemärkelsen
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Eller tänk positivt: bilen har genomgått en extra grundlig kvalitetskontroll. Har den klarat den behandlingen så är det knappast ett måndagsex!Surfaren skrev:Med tanke på vad bilarna i butikerna ibland får utstå, så skulle jag fundera en extra gång innan jag köpte en bil som stått där. Hela barnfamiljer som klättrar runt i bilarna sliter på inredningen.

Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Förstår hur du tänker, men av vad jag sett i Teslas showrooms så är det snarare tvärt om. Folk frågar om de ens får sätta sig i bilen, och gör de det är det med vördnad och försiktighet. Visst något enstaka barn kanske har klättrat in i någon model X men vad tusan, det ska den väl tåla?Surfaren skrev:Med tanke på vad bilarna i butikerna ibland får utstå, så skulle jag fundera en extra gång innan jag köpte en bil som stått där. Hela barnfamiljer som klättrar runt i bilarna sliter på inredningen. En gång när jag provsatt en bil så var det rejält glapp i förarstolen tex (mycket mer än i min egen bil, där jag fått stolen bytt pga glapp).improwise skrev:Om bilen stått på utställning tycker jag personligen kvittar, det är ju inte ett smycke som man ska beundra i en glasbur eller något och så fort man själv och andra börjar använda bilen så blir den ändå begagnad i den bemärkelsen
Bilarna med 50km KAN vara showroom, men de flesta är det inte. De är helt enkelt oftast beställda för "hyllan" eller beställda, men inte uthämtade bilar. Oavsett om det är en bil som stått i butik, så ska den vara helt i nyskick. Du kan ställa precis samma krav på den som om det vore din egenkonfigurerade bil. Tesla fixar allt. Precis som du går igenom din egenspecificerade bil vid leverans gör du samma sak med dessa. Alla fel åtgärdas.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Det här med barnfamiljer var inte mitt eget påhitt, det berättades för mig av en Tesla-anställd. Och det kan vara svårt att identifiera och åtgärda oljud från inredningen, även om Tesla både borde och vill åtgärda.
Nåväl, som redan sagts så har de flesta bilar med "50 km" på mätaren inte varit i någon butik iaf.
Nåväl, som redan sagts så har de flesta bilar med "50 km" på mätaren inte varit i någon butik iaf.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Förstår inte riktigt varför det är så pass accepterad att det ska finnas fel när man hämtar en ny Tesla för närmare miljonen?! Och det är upp till kunden att hitta alla vid leveransen?