Nu sitter fälgarna på.
Breyton LS 21x9 ET35 fram, 21x10 ET35 bak.
Continental Sport Contact Contisilent däck, 245/35/R21 fram respektive 285/30/R21 bak.
Går tyst och känner inte av någon stötighet.
Inget gnugg mot innerskärmar vid backning som jag sett en del nämna.
Och snyggt så jag spontanflinade när jag såg bilen.
Även jag fått på sommarpuckarna! Har även för säsongen lackat trösklar och nedre del av stötsköld bak samt sänkt bilen en liten aning då Tesla tydligen efter
en av uppdateringarna höjt bilen lite fram med resultatet att bilen såg baktung ut!
Hört att lack inte håller på en fet plast som det är på bilens nedre del. Vad sade din lackare?
Morgan skrev:
Även jag fått på sommarpuckarna! Har även för säsongen lackat trösklar och nedre del av stötsköld bak samt sänkt bilen en liten aning då Tesla tydligen efter
en av uppdateringarna höjt bilen lite fram med resultatet att bilen såg baktung ut!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Hybris, min lackerare sa samma sak och jag kollade upp saken med två företag i Usa som erbjöd sina kunder detta och även några ägare till
bilar där detta gjorts och slutsatsen är att det håller!
Angående elskåpet så är det belysning inuti som skiner genom Tesla loggan av frostad plexi på kvällen!
Skåpet huserar även en wifi extender.
Elen till bilen kommer från min solport (carport med solpaneler som takmaterial) på 13kw.
Hybris, min lackerare sa samma sak och jag kollade upp saken med två företag i Usa som erbjöd sina kunder detta och även några ägare till
Angående elskåpet så är det belysning inuti som skiner genom Tesla loggan av frostad plexi på kvällen!
Elen till bilen kommer från min solport (carport med solpaneler som takmaterial) på 13kw.
Häftig anläggning och måste vara helt självförsörjande året runt?
Själva har jag bara 2 vacuumpaneler som tillverkar varmvatten och har haft dessa i 7-8 år men fungerar perfekt på sommarhalvåret och nästa steg är en 3-5 kW anläggning som tyvärr är allt som får plats på taket.
Kan du rekommendera din leverantör och isåfall vem?
Pratade med wrapzone som ju är gryma på foliering. De rekommenderade inte att foliera den svarta plasten. Kravet var att först lacka men de sade att det håller inte i längden för plasten är fet och det lossnar. De sade att mycket sådana jobb görs för utställningar men inte bra för den som vill köra bilen en längre tid. Hoppas det håller för dig!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Grymt snyggt med nedlackningen. Har själv gått i dessa funderingarna, får nog skaka liv i det igen...