Vad kostade säg 70D innan, alltså hur mycket höjdes det med? Var det precis under 800?
Dollarn har ju gått från nästan 8.70 till 8.40 senaste veckan men det är klart att det är lite lagg i sånt här.
Vad kostade säg 70D innan, alltså hur mycket höjdes det med? Var det precis under 800?
Dollarn har ju gått från nästan 8.70 till 8.40 senaste veckan men det är klart att det är lite lagg i sånt här.
Innan höjningen var priserna:
70D 779'
85D 878'
P85D 1074'
S70D blev 48 000kr dyrare. Kostade tidigare 779000kr.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Jag var precis inne och kollade och min bil, som jag ännu inte fått, kostar nu 200000 kr mer än den gjorde när jag beställde den. Antingen har jag gjort en jäkla bra affär nu eller så hade jag bara tur och beställde den i rätt tid.
Vi får hoppas det inte drabbar försäljningen av Tesla för mycket nu när priser är så mycket högre och att konkurenterna inte höjt priser (Volvo, BMW, Audi med flera) och avståndet i pengar ökar som det gör.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Forumnamnet Tornblad? Inte är det Micke från Tullinge/Stuvsta??
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Undrar om de kommer sänka priset när kursen vänder. Kan ju bli lite jobbigt för de som precis beställt innan nergången i pris. Dessutom måste det vara lockande att hålla uppe priset om man ändå säljer. Det är ju också så man brukar sätta priser alltså efter vad kunden är redo att betala.
Vår 85D har gått upp 100kkr sedan beställning i februari. Roligt för oss men oroväckande för Teslas sverigeförsäljning.... Ja, inte ens roligt för oss faktiskt som kommer att få färre "Teslakompisar"
Undrar om de kommer sänka priset när kursen vänder. Kan ju bli lite jobbigt för de som precis beställt innan nergången i pris. Dessutom måste det vara lockande att hålla uppe priset om man ändå säljer. Det är ju också så man brukar sätta priser alltså efter vad kunden är redo att betala.
Tesla försöker ha samma pris i hela världen och utan prutmån. Dollarpriset på grundmodellen har inte direkt ändrats sedan 2013. De svenska och europeiska priserna har legat efter och vi har egentligen fått ett billigare pris än det som gäller i USA pga stärkningen av dollar/raset för SEK och EUR. Tror denna höjning gjorde att priset kom i kapp lite men skillnaden var större än 10% innan raset efter förra höjningen så vi har nog fortfarande lite billigare pris än i USA.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fortfarande är det omvända läget jobbigt. Det blir som att hamna i deflation, alltså det blir billigare ju längre man väntar så ingen köper... Precis som att folk slänger iväg beställningar precis innan höjningarna nu.
Min S 85D hade kostat 180 tusen mer om jag beställt den idag.
En annan intressant grej är att min bil nu är fullutrustad enligt de val som går att göra idag. Jag valde bort två saker - interiörpaketet och dubbelladdare. Dubbelladdaren går inte att välja längre och jag fick interiörpaketet ändå på min bil eftersom den blev lite försenad och därför hamnade i en nyare produktionslinje. Jag skulle ju ha alcantarainnertak, kurvljus och elektrisk taklucka så då blev det tydligen belysningspaket och extra skinndetaljer också på köpet...
_____________________________ Midnight Silver Model 3 LR AWD Obsidian Black Model X 75D Multicoat Red Model S 85D
Min S 85D hade kostat 180 tusen mer om jag beställt den idag.
En annan intressant grej är att min bil nu är fullutrustad enligt de val som går att göra idag. Jag valde bort två saker - interiörpaketet och dubbelladdare. Dubbelladdaren går inte att välja längre och jag fick interiörpaketet ändå på min bil eftersom den blev lite försenad och därför hamnade i en nyare produktionslinje. Jag skulle ju ha alcantarainnertak, kurvljus och elektrisk taklucka så då blev det tydligen belysningspaket och extra skinndetaljer också på köpet...
Intressant! Jag har också beställt alcantrainnertak och elektrisk baklucka (takluckan är väl alltid elektrisk?) innan ändringen av interiör- och belysningspaketet. Betyder det du skriver att jag också får hela det nya interiörpaketet?
Har bara elbacklucka som tillval. Hoppas ändå att någon robot fick feeling och stoppade in belysning..
Den var väl en del i Techpack då?
Ytterligare som numera ligger i premiumpaket som tidigare låg i Techpack är:
Kurvljus och dimljus av LED-typ samt Belysta dörrhandtag.