Jag har en ny, helt oanvänd uppsättning Tesla Arachnids i grått till salu. Det här är Teslas mest exklusiva (och i mitt tycke allra snyggaste) fälgar till Model S, som inte går att köpa direkt från Tesla. Det är smidda fälgar, så de väger faktiskt mindre än 19-tumsfälgarna, vilket enligt Tesla faktiskt ska förbättra bilens prestanda. Det ingår prestandadäck (jag vet faktiskt inte exakt vilka, men på min förra uppsättning satt det Michelin Pilot Super Sport, groteskt bra däck, troligen är det samma på dessa). Fälgarna är staggered, dvs det är bredare fälgar och däck bak. Sist jag kollade tog Tesla 73000 kr för turbinfälgarna i 21", så det är ingen överdriven gissning att dessa skulle kosta runt 90000 kr att köpa från Tesla, om man ens kunde det.
Jag säljer dem för 50000 kr eller, om det skulle vara flera intressenter, till högsta bud. Jag säljer dem privat så det är ingen avdragsgill moms i det men jag kan skriva ett kvitto om du vill köpa genom ett företag.
Just nu ligger de och väntar på Teslas servicecenter i Göteborg. Om köparen är snabb så ingår även gratis montering hos Tesla, även om det kanske inte är läge att lägga på sommardäck nu. Annars kan de hämtas i Göteborg, eller så kan vi säkert lösa transport på något annat sätt, till exempel mötas någonstans eller skickas. Ta chansen att göra din bil lika snygg som min: