Kul med alla rapporter. Verkar ha varit riktigt lugnt hela julhelgen. Är nog som skrivs här att norrmännen hänger i sina hytter och just julhelgen är det lugnt på västkusten jämfört med Påsk/Sommar osv.
Ja de kanske är läge att göra en ny tråd till påsk för jag tror norrmännen gärna åker på road trip då. Visst är så att de är vid dessa långhelger som de blivit köer... Men sedan förra året så har ju e6 mellan Oslo och Malmö förstärkts ganska ordentligt med både nya ladd siter men och utbyggnad av existerande.
Ja de kanske är läge att göra en ny tråd till påsk för jag tror norrmännen gärna åker på road trip då. Visst är så att de är vid dessa långhelger som de blivit köer... Men sedan förra året så har ju e6 mellan Oslo och Malmö förstärkts ganska ordentligt med både nya ladd siter men och utbyggnad av existerande.
Ja, vi får se om det räcker till för de sjuhundra miljoner extra tesla som sålts i Norge sen dess
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja de kanske är läge att göra en ny tråd till påsk för jag tror norrmännen gärna åker på road trip då. Visst är så att de är vid dessa långhelger som de blivit köer... Men sedan förra året så har ju e6 mellan Oslo och Malmö förstärkts ganska ordentligt med både nya ladd siter men och utbyggnad av existerande.
Ja, vi får se om det räcker till för de sjuhundra miljoner extra tesla som sålts i Norge sen dess
Det viktiga är att det finns ström till Teslorna som åker in i Norge på viktiga uppdrag
Kan tänka mig att laddstationer utnyttjas mer efter julfirande än inför julfirande. Man tar ju och laddar hemma för att sedan köra till familjen för julfirandet. Har man långt laddar man lite extra och de flesta kör nog inte jättelångt till julfirandet. Dock kan det vara sämre laddmöjligheter där man.firar julen och allt avsett m man åker tillbaka samma dag eller en eller några dagar senare så är det troligt att laddbehovet är större på hemvägen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Åt och laddade bilen fullt på Tindered på vägen hem från Stockholm. På 1 timme och 1 minut laddade jag min bil från 8% till 100%. Lunchen tog exakt denna tid och jag satt vid fönstret mot SuC totalt var det 8 st Teslor under denna tid som laddade. Men det var max 3 av 6 upptagna under denna tid. Inlednings laddningen låg på 114kwH.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Åt och laddade bilen fullt på Tindered på vägen hem från Stockholm. På 1 timme och 1 minut laddade jag min bil från 8% till 100%. Lunchen tog exakt denna tid och jag satt vid fönstret mot SuC totalt var det 8 st Teslor under denna tid som laddade. Men det var max 3 av 6 upptagna under denna tid. Inlednings laddningen låg på 114kwH.
Får du 114kW med en 75a? Det är ju riktigt bra. Har du det ”dolda” 85-batteriet eller ett vanligt 75?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Åt och laddade bilen fullt på Tindered på vägen hem från Stockholm. På 1 timme och 1 minut laddade jag min bil från 8% till 100%. Lunchen tog exakt denna tid och jag satt vid fönstret mot SuC totalt var det 8 st Teslor under denna tid som laddade. Men det var max 3 av 6 upptagna under denna tid. Inlednings laddningen låg på 114kwH.
Får du 114kW med en 75a? Det är ju riktigt bra. Har du det ”dolda” 85-batteriet eller ett vanligt 75?
Jag får också uppåt 114-115 på en 70 ( ej låst 75 ) går under 100 över 10% SOC
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Åt och laddade bilen fullt på Tindered på vägen hem från Stockholm. På 1 timme och 1 minut laddade jag min bil från 8% till 100%. Lunchen tog exakt denna tid och jag satt vid fönstret mot SuC totalt var det 8 st Teslor under denna tid som laddade. Men det var max 3 av 6 upptagna under denna tid. Inlednings laddningen låg på 114kwH.
Får du 114kW med en 75a? Det är ju riktigt bra. Har du det ”dolda” 85-batteriet eller ett vanligt 75?
Jag har ett dolt 85 batteri.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Åt och laddade bilen fullt på Tindered på vägen hem från Stockholm. På 1 timme och 1 minut laddade jag min bil från 8% till 100%. Lunchen tog exakt denna tid och jag satt vid fönstret mot SuC totalt var det 8 st Teslor under denna tid som laddade. Men det var max 3 av 6 upptagna under denna tid. Inlednings laddningen låg på 114kwH.
Får du 114kW med en 75a? Det är ju riktigt bra. Har du det ”dolda” 85-batteriet eller ett vanligt 75?
Jag får också uppåt 114-115 på en 70 ( ej låst 75 ) går under 100 över 10% SOC
Har aldrig haft så låg energi som 2% på en SuC som lägst har jag haft 8%
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
bara för att man har lägre betyder det inte alltid bättre laddeffekt, jag har märkt att bästa laddeffekt får du mellan 10-20%, då peakade vår gamla S85 på 118kW. Under 10% ville den inte skjutsa i så jättemycket. Nu med XP90D så ger den max 112kW, men effekten dippar senare än 85:an
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
bara för att man har lägre betyder det inte alltid bättre laddeffekt, jag har märkt att bästa laddeffekt får du mellan 10-20%, då peakade vår gamla S85 på 118kW. Under 10% ville den inte skjutsa i så jättemycket. Nu med XP90D så ger den max 112kW, men effekten dippar senare än 85:an
Jag skulle vilja ha ett 200kWh batteri
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---