Jag har försökt att googla men blir inte riktigt klok.
Eftersom Tesla inte har så många valmöjligheter när det gäller fälgar så har jag kollat på lite 3djeparts, men det bär mig emot då jag alltid har köpt originalfälgar till mina Audi's tex.
Finns det någon 3djepartstillverkare som har bra 21" som passar till Model S?
Detta är en originalfälg va? Men det går inte att köpa vad jag ser... Denna tycker jag nämligen är snygg som attan!
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Ser ut som Teslas Arachnid-fälgar
Finns inte att köpa, endast som premie i värvningsprogrammet, begagnade (eller helt nya ofta) finns att köpa ganska regelbundet, Danni har sålt några tex...
Jag har försökt att googla men blir inte riktigt klok.
Eftersom Tesla inte har så många valmöjligheter när det gäller fälgar så har jag kollat på lite 3djeparts, men det bär mig emot då jag alltid har köpt originalfälgar till mina Audi's tex.
Finns det någon 3djepartstillverkare som har bra 21" som passar till Model S?
Detta är en originalfälg va? Men det går inte att köpa vad jag ser... Denna tycker jag nämligen är snygg som attan!
Detta är arachnidfälgar och går bara att köpa från personer som fått dessa via rekommendationsprogrammet.
En kort period fanns dessa att köpa.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Hej, om du är intresserad tänkte jag sälja mina 21” turbinfälgar i silver före sommaren. Mig veterligen finns inte minsta skada på dem, behandlade med keramiskt 2-komponentskydd sommaren 2017.
Utrustade med Pirellis 21” NCS (Noise Cancelling System) som jag är väldigt nöjd med. Kan sälja både med och utan gummi, helst med.
Hej, om du är intresserad tänkte jag sälja mina 21” turbinfälgar i silver före sommaren. Mig veterligen finns inte minsta skada på dem, behandlade med keramiskt 2-komponentskydd sommaren 2017.
Utrustade med Pirellis 21” NCS (Noise Cancelling System) som jag är väldigt nöjd med. Kan sälja både med och utan gummi, helst med.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låter ju intressant! Skicka lite bilder på PM snälla, och gärna pris.
Ser ut som Teslas Arachnid-fälgar
Finns inte att köpa, endast som premie i värvningsprogrammet, begagnade (eller helt nya ofta) finns att köpa ganska regelbundet, Danni har sålt några tex...
Jag har fått en egen uppsättning och sålt en. Såhär ser de ut på min bil:
Jag kommer få in en till uppsättning i silver någon gång framöver som då också kommer vara till salu. Tyvärr är det helt omöjligt att svara på när, de kan komma imorgon eller efter sommaren, ingen aning.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Ja de är snygga! Bilen är ju så ovanlig ändå så kan man kanske ska nöja sig...
Vad kostar en uppsättning helt nya 21" om man köper dem på SC? Med däck...
De uppsättningar Arachnids som sålts av privatpersoner (helt nya) har legat runt 50k i pris. Rena kapet jämfört med Teslas pris på turbinerna, särskilt som man dessutom får lättare och bättre fälgar (Arachnid-fälgarna är smidda).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Brukar säljas bättre begagnade uppsättningar med hyfsade däck för drygt 30 tusen. Kanske ännu billigare om du köper i Norge. http://www.finn.no
Jag köpte ett sprillans nytt set 21” turbin med vinterdäck pirelli sottozero 3 (som bara däcken kostar över 20 000 löst) för totalt 31000 på finn. Att betala ordinarie pris hos tesla känns totalt meningslöst när det finns så mycket att köpa från privatpersoner.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14