Tredjepartsfälgar
Moderator: Redaktion
Re: Tredjepartsfälgar
Ni som skaffat tpms själva och satt i tredjepartsfälgar, vad är processen för att få dem att spela med bilen? Jag har ringt och skrivit och pratat med 5 olika Tesla-representanter och alla säger olika saker. Vissa påstår att jag måste åka till Tesla-service-center varje gång jag byter däck för omkalibrering, andra säger att jag måste göra det första gången jag använder nya sensorer, och andra säger någon annan kombination av saker.
Om jag köper sensorer (av rätt sort), vad gäller då om jag låter min däcksnubbe stoppa in dem i hjulen. Måste man ha tillgång till någon specialhårdvara för att sparka igång dem? Hur har ni gått tillväga från det att ni köpt nya fälgar till att dom sitter på bilen med fungerande tryckmätning?
/Stefan
Om jag köper sensorer (av rätt sort), vad gäller då om jag låter min däcksnubbe stoppa in dem i hjulen. Måste man ha tillgång till någon specialhårdvara för att sparka igång dem? Hur har ni gått tillväga från det att ni köpt nya fälgar till att dom sitter på bilen med fungerande tryckmätning?
/Stefan
Re: Tredjepartsfälgar
Köpte TMPS sensorer från Tesla i köpenhamn. Var bara att montera i för däckfirman sedan bara trycka på knappen i bilen som vanligt när man har bytt däck. Funkade hur smärtfritt som helst.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7421
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Tredjepartsfälgar
Kan det vara att Teslas egna tekniker har svårt att hänga med i utvecklingstakten?
Knappen för omsynkning av sensorerna efter däckbyte tillkom i mjukvaran typ ett år sedan.
Viktigt att tänka på efter däckbyte är att man måste pumpa däcken ordentligt annars kan man tro att sensorernas registrering har misslyckas! Bilen klagar på att sensor ej hittats isf lågt däcktryck med nya sensorer
Knappen för omsynkning av sensorerna efter däckbyte tillkom i mjukvaran typ ett år sedan.
Viktigt att tänka på efter däckbyte är att man måste pumpa däcken ordentligt annars kan man tro att sensorernas registrering har misslyckas! Bilen klagar på att sensor ej hittats isf lågt däcktryck med nya sensorer
Re: Tredjepartsfälgar
Jag har köpt 20-tums fälgar. Fick hela tiden varningssignal. Ringde Tesla. De sa att det inte kommer att fungera med 20-tum. Finns bara 19 eller 21 att välja på. De sa att jag kommer att få leva med felsignalen eller byta fälgar. Eftersom det är så stor skillnad på tryck det ska vara i däcken för olika storlek på fälgen. Idiotiskt okunnigt svar, tror jag. Jag satte den på 21 tum och det verkar funka. I vart fall är felsignalen borta. Jag har dock fortfarande inte lyckats lista ut vad jag ska ha för tryck i däcken med 20-tums fälgar. Kunskapen hos Teslas servicecenter verkar ännu rätt svag.
Re: Tredjepartsfälgar
Jag har 20" Vossen. Funkar perfekt. har 3.1-3.2 i däcken. aldrig något problem
Re: Tredjepartsfälgar
jag tror snarare att dom ær oerhørt ointresserade i att hjælpa till med nåt som inte ær orginal från Tesla. Jag fick lægga sjælen i en mailkorrespondens med service center ang vibrationer i bilen. Pga att jag hade oorginala hjul och dom då vægrade felsøka (trots att bilen hade samma problem nær den leverades med orginalhjul). Till slut gjorde dom det i alla fall och problemet løste sig, men det var verkligen inte bara att maila och få ett "ok", fick anvænda hela arsenalen av faktiska argument, kænslor och hot om att inte ens tænka på Model X nær den kommer om dom inte fixade detta.z balata skrev:Jag har köpt 20-tums fälgar. Fick hela tiden varningssignal. Ringde Tesla. De sa att det inte kommer att fungera med 20-tum. Finns bara 19 eller 21 att välja på. De sa att jag kommer att få leva med felsignalen eller byta fälgar. Eftersom det är så stor skillnad på tryck det ska vara i däcken för olika storlek på fälgen. Idiotiskt okunnigt svar, tror jag. Jag satte den på 21 tum och det verkar funka. I vart fall är felsignalen borta. Jag har dock fortfarande inte lyckats lista ut vad jag ska ha för tryck i däcken med 20-tums fälgar. Kunskapen hos Teslas servicecenter verkar ännu rätt svag.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Tredjepartsfälgar
Tänkte jag kunde dela vad jag införskaffade:
Jag gillar verkligen original 21" men anser det nästan brottsligt att ta 46500 kr i uppgradering när du samtidigt lämnar en uppsättning 19" i inbyte.
Dessa är replikor, AXIS MS Titanium Gunmetal och köptes från tirerack.com i USA. Jag fick betala 1827 USD inklusive frakt, cirka 15k SEK. Sen tillkommer lite moms och tull på det. Däck blev ContiSilent från dackonline.se, 13526 kr, inte så billigt, men om dom är ens i närheten av sanningsenliga så är dom ju grymma (påstås dämpa vägljud med upp till 9 dB).
Allt som allt med tpms så slutar det väl runt 36-37k.
Får hoppas att det inte är som vissa på internet(tm) säger att man ska behöva byta bakdäck varje 500 mil för dom snedslits.
Jag gillar verkligen original 21" men anser det nästan brottsligt att ta 46500 kr i uppgradering när du samtidigt lämnar en uppsättning 19" i inbyte.
Dessa är replikor, AXIS MS Titanium Gunmetal och köptes från tirerack.com i USA. Jag fick betala 1827 USD inklusive frakt, cirka 15k SEK. Sen tillkommer lite moms och tull på det. Däck blev ContiSilent från dackonline.se, 13526 kr, inte så billigt, men om dom är ens i närheten av sanningsenliga så är dom ju grymma (påstås dämpa vägljud med upp till 9 dB).
Allt som allt med tpms så slutar det väl runt 36-37k.
Får hoppas att det inte är som vissa på internet(tm) säger att man ska behöva byta bakdäck varje 500 mil för dom snedslits.
Re: Tredjepartsfälgar
Hur fick du dem till att skeppa till Sverige?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Tredjepartsfälgar
Jag har funderat på att köp AXIS MS Titanium Gunmetal fälgarna men var lite tveksam eftersom de måste skickas från USA och skulle det bli några problem är det ju lite krångligare. Riktigt snygga hur som!
Berätta gärna vad du tycker om fälgarna och däcken efter att du fått dem på bilen. Är det positivt så lär jag också slå till.
Berätta gärna vad du tycker om fälgarna och däcken efter att du fått dem på bilen. Är det positivt så lär jag också slå till.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Tredjepartsfälgar
Några dumma frågor:z balata skrev:Jag har köpt 20-tums fälgar. Fick hela tiden varningssignal. Ringde Tesla. De sa att det inte kommer att fungera med 20-tum. Finns bara 19 eller 21 att välja på. De sa att jag kommer att få leva med felsignalen eller byta fälgar. Eftersom det är så stor skillnad på tryck det ska vara i däcken för olika storlek på fälgen. Idiotiskt okunnigt svar, tror jag. Jag satte den på 21 tum och det verkar funka. I vart fall är felsignalen borta. Jag har dock fortfarande inte lyckats lista ut vad jag ska ha för tryck i däcken med 20-tums fälgar. Kunskapen hos Teslas servicecenter verkar ännu rätt svag.
Satte du i rätt tpms-sensor? Tesla har två olika och vilken du skall ha beror på när bilen tillverkades.
Resettade du systemet efter att däcken sattes på?
Tpms-systemet är ganska dumt. Mig veterligen funkar det som så att du talar om för det när du har rätt däcktryck och det varnar sen om du får en plötslig förändring.
Sen kan det av andra orsaker vara dumt att sätta på 20" då bilen inte är typad med det. Lagligt i sverige ändå, men ska man resa utanför sverige så gäller det att kolla upp de andra ländernas lagar kring det...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Re: Tredjepartsfälgar
Jag mailade och sade att jag ville köpa. Dom hade riktigt bra kundservice, och spårade leveransen och återkopplade till mig när dom fått leveransuppdatering om misslyckad avlämning (var inte hemma). Frakten blev 472 USD, men blir fortfarande värt det om man vill ha turbines.VENOM skrev:Hur fick du dem till att skeppa till Sverige?
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Tredjepartsfälgar
En sak som jag tycker är viktig, och som man missar om man sätter på fälgar som inte liknar originalfälgarna är att det blir fel fälgar på skärmen i bilen. Så länge fälgarna ser ut som några av originalfälgarna, så kan man få detta ändrat på servicecentret. Det gör att alla tredjepartsfälgar som inte ser ut ungefär som originalfälgarna helt går bort för mig!Groda skrev:Jag mailade och sade att jag ville köpa. Dom hade riktigt bra kundservice, och spårade leveransen och återkopplade till mig när dom fått leveransuppdatering om misslyckad avlämning (var inte hemma). Frakten blev 472 USD, men blir fortfarande värt det om man vill ha turbines.VENOM skrev:Hur fick du dem till att skeppa till Sverige?
Re: Tredjepartsfälgar
Så det är viktigare ätt skärmen är korrekt än att du har en snygg bil? Det måste jag säga är en märklig prioritering, men ok alla har vi olika sätt att tänka på.Segelflygaren skrev:En sak som jag tycker är viktig, och som man missar om man sätter på fälgar som inte liknar originalfälgarna är att det blir fel fälgar på skärmen i bilen. Så länge fälgarna ser ut som några av originalfälgarna, så kan man få detta ändrat på servicecentret. Det gör att alla tredjepartsfälgar som inte ser ut ungefär som originalfälgarna helt går bort för mig!Groda skrev:Jag mailade och sade att jag ville köpa. Dom hade riktigt bra kundservice, och spårade leveransen och återkopplade till mig när dom fått leveransuppdatering om misslyckad avlämning (var inte hemma). Frakten blev 472 USD, men blir fortfarande värt det om man vill ha turbines.VENOM skrev:Hur fick du dem till att skeppa till Sverige?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Tredjepartsfälgar
Ett förtydligande. Fälgarna KAN VARA helt lagliga även om inte 20" finns angivet i regbeviset OM man hittar en däcksdimension till de som gör att det varken blir större eller mindre rullomkrets jämfört med ALLA de originaldimensioners (19 och 21 med de olika däcksdimensionerna som Tesla säljs med original) olika rullomkrets som finns specat. Lite annorlunda mot förr då man sa +- viss %.
"Logiken" är ganska enkel. Du får inte sätta på några däck där rullomkretsen avviker MER än de olika rullomkretsarna som de oliks originaldäcksalternativen ger som tillverkaren själv =Tesla valt att leverera bilen med i olika utföranden. Har att göra med att tillverkaten garanterar felvisningen på hadtighetsmätaren på alla olika däcksdimensioner som bilen levereras med.
Sen ska de självklart klara Teslas vikt och maxhastighet också (åtminstone på sommardäcken eftersom vinterdäcken har ett generellt undantag. Tror V-däck bara behöver klara 160km/h)
"Logiken" är ganska enkel. Du får inte sätta på några däck där rullomkretsen avviker MER än de olika rullomkretsarna som de oliks originaldäcksalternativen ger som tillverkaren själv =Tesla valt att leverera bilen med i olika utföranden. Har att göra med att tillverkaten garanterar felvisningen på hadtighetsmätaren på alla olika däcksdimensioner som bilen levereras med.
Sen ska de självklart klara Teslas vikt och maxhastighet också (åtminstone på sommardäcken eftersom vinterdäcken har ett generellt undantag. Tror V-däck bara behöver klara 160km/h)
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Tredjepartsfälgar
Orginal 21" gråa är svårslagna i snygghet på model S. Personligen finns det några 22" som kan bli snäppet snyggare. Men i övrigt tycker jag turbin är skitsnygga på bilen.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Tredjepartsfälgar
+-5% brukar väl vara tumregeln. Och det är ju fint och bra så länge man är kvar i sverige.Leo skrev:Ett förtydligande. Fälgarna KAN VARA helt lagliga även om inte 20" finns angivet i regbeviset OM man hittar en däcksdimension till de som gör att det varken blir större eller mindre rullomkrets jämfört med ALLA de originaldimensioners (19 och 21 med de olika däcksdimensionerna som Tesla säljs med original) olika rullomkrets som finns specat. Lite annorlunda mot förr då man sa +- viss %.
"Logiken" är ganska enkel. Du får inte sätta på några däck där rullomkretsen avviker MER än de olika rullomkretsarna som de oliks originaldäcksalternativen ger som tillverkaren själv =Tesla valt att leverera bilen med i olika utföranden. Har att göra med att tillverkaten garanterar felvisningen på hadtighetsmätaren på alla olika däcksdimensioner som bilen levereras med.
Sen ska de självklart klara Teslas vikt och maxhastighet också (åtminstone på sommardäcken eftersom vinterdäcken har ett generellt undantag. Tror V-däck bara behöver klara 160km/h)
Men ska man åka på bilsemester så gäller det ju att ha koll på lagarna i alla de länder man tänkt köra. Ryktet (jag har inget belägg för att det är sant) säger att det inte är tillåtet i tyskland och blir du påkommen så får du inte köra en meter förrän du bytt till typad dimension. Kan bli dyrt...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Re: Tredjepartsfälgar
Fick precis på mina Vossen 21" igår och har samma problem, vänster fram skrapar i hjulhuset vid backning med fullt rattutslag åt höger. De har alltså sålt fälgar som skulle "passa perfekt på Model S" till mig.. Vad f______n!!matbl skrev:Se upp med ET-måttet. Tesla har 40 mm som standard. Mina vinterfälgar har 32 och då tar däcket i i främre vänstra hjulhuset när man backar med rattutslag åt höger.
Tesla säger att de inte tar något ansvar då jag satt på fälgar med fel ET...
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Re: Tredjepartsfälgar
Vad jag vet så var det +-5% som gällde förr, före 2006? Tror det var innan man införde godkända däcksdimensioner i COC dokumenten =det dokument från respektive biltillverkare som styr, är underlag för vad som sen hamnar i regbevisen på bilarna i Sverige. Men där är det också lite lurigt eftersom det inte "ryms" fler än 4 alternativa däcksdimensioner osv. Så jag har tom för mig att man slutat ange dessa 4:a olika dimensioner och att man idag oftast bara anger en dimension. I Tyskland måste fälgarna vara TÜV godkända eller liknande så det är helt korrekt att det kan skilja i andra länder men så är det alltid.
Så inte en helt enkel fråga men min slutsats är att 20" däck behöver inte vara olagligt bara för att den dimensionen inte säljs från fabrik OM man uppfyller de krav som jag nämnde angående rullomkrets, vilket alltså egentligen har med hastighetsmätarnas felvisning att göra. (Där man förr sa +-10% men numera pratar om 0 till +10% där det alltså inte längre är tillåtet att de visar för lite)
Så inte en helt enkel fråga men min slutsats är att 20" däck behöver inte vara olagligt bara för att den dimensionen inte säljs från fabrik OM man uppfyller de krav som jag nämnde angående rullomkrets, vilket alltså egentligen har med hastighetsmätarnas felvisning att göra. (Där man förr sa +-10% men numera pratar om 0 till +10% där det alltså inte längre är tillåtet att de visar för lite)
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Tredjepartsfälgar
En sak som jag tycker är viktig, och som man missar om man sätter på fälgar som inte liknar originalfälgarna är att det blir fel fälgar på skärmen i bilen. Så länge fälgarna ser ut som några av originalfälgarna, så kan man få detta ändrat på servicecentret. Det gör att alla tredjepartsfälgar som inte ser ut ungefär som originalfälgarna helt går bort för mig![/quote]
Så det är viktigare ätt skärmen är korrekt än att du har en snygg bil? Det måste jag säga är en märklig prioritering, men ok alla har vi olika sätt att tänka på.[/quote]
Jag skrev viktig. Det är klart att det är viktigast att fälgarna är snygga, ska jag alltså tolka ditt inlägg som att du inte anser att Teslas fälgar är snygga, eller att en Tesla inte är snygg utan tredjepartsfälgar? Jag har Teslas grå turbinfälgar, som jag anser vara snygga och om jag skulle byta till några andra fälgar som är lika snygga eller till och med något snyggare, så skulle jag störa mig på att skärmen visar fel fälgar. Jag skrev detta eftersom jag tror att det kanske finns fler som tycker som jag men som kanske inte tänkt på detta.
Så det är viktigare ätt skärmen är korrekt än att du har en snygg bil? Det måste jag säga är en märklig prioritering, men ok alla har vi olika sätt att tänka på.[/quote]
Jag skrev viktig. Det är klart att det är viktigast att fälgarna är snygga, ska jag alltså tolka ditt inlägg som att du inte anser att Teslas fälgar är snygga, eller att en Tesla inte är snygg utan tredjepartsfälgar? Jag har Teslas grå turbinfälgar, som jag anser vara snygga och om jag skulle byta till några andra fälgar som är lika snygga eller till och med något snyggare, så skulle jag störa mig på att skärmen visar fel fälgar. Jag skrev detta eftersom jag tror att det kanske finns fler som tycker som jag men som kanske inte tänkt på detta.
Re: Tredjepartsfälgar
Så det är viktigare ätt skärmen är korrekt än att du har en snygg bil? Det måste jag säga är en märklig prioritering, men ok alla har vi olika sätt att tänka på.[/quote]Segelflygaren skrev:En sak som jag tycker är viktig, och som man missar om man sätter på fälgar som inte liknar originalfälgarna är att det blir fel fälgar på skärmen i bilen. Så länge fälgarna ser ut som några av originalfälgarna, så kan man få detta ändrat på servicecentret. Det gör att alla tredjepartsfälgar som inte ser ut ungefär som originalfälgarna helt går bort för mig!
Jag skrev viktig. Det är klart att det är viktigast att fälgarna är snygga, ska jag alltså tolka ditt inlägg som att du inte anser att Teslas fälgar är snygga, eller att en Tesla inte är snygg utan tredjepartsfälgar? Jag har Teslas grå turbinfälgar, som jag anser vara snygga och om jag skulle byta till några andra fälgar som är lika snygga eller till och med något snyggare, så skulle jag störa mig på att skärmen visar fel fälgar. Jag skrev detta eftersom jag tror att det kanske finns fler som tycker som jag men som kanske inte tänkt på detta.[/quote]
Jag har inte skrivit något om att Teslas egna fälgar inte är snygga, vet inte var du fått det ifrån? Jag skrev att om man hellre prioriterar att skärmen är korrekt än att bilen ser snygg ut, dvs om du hittar tredjepartsfälgar som du tycker är snygga men väljer bort de pga att skärmen då inte är korrekt, så tycker jag det är en märklig prioritering. Men som jag också skrev, så är det självklart upp till var och en att prioritera utseende eller skärmvisualisering. jag tycker själv att Teslas 21" turbin är skitsnygga. Ponera att jag hade bytt till dessa om jag hade Teslas 19" och upptäckt att det inte går att maila Tesla och be dom byta fälg på skärmen, så menar du alltså att det är bättre att gå tillbaks till 19" och då ha korrekt skärm än att skruva på 21"? Det är ju inte helt orimligt att det hade kunnat vara "omöjligt" att få Tesla att byta bild (nu går det visserligen, men motsatsen är också ganska sannolik). Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå argumentet att skärmen är viktigare än bilen!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Tredjepartsfälgar
Vinterkörning blir en dyr historia om bara 21" originalfälgar dugerHelectriC skrev:Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå argumentet att skärmen är viktigare än bilen!
BMW i3 REX i väntan på Model3
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Tredjepartsfälgar
I det fallet har jag gjort en liten kompromiss och kör med T-sportline 19", som kanske är det närmaste Teslas grå 21" man kommer så länge man håller sig till 19".18650 skrev:Vinterkörning blir en dyr historia om bara 21" originalfälgar dugerHelectriC skrev:Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå argumentet att skärmen är viktigare än bilen!
Re: Tredjepartsfälgar
Förstår inte poängen? Vem har sagt att man måste köra 21" på vintern? Jag har inte 21" varken på sommar eller vinter. Original 19" på vinter och tredjepartsturbin 19" på sommar. Det handlar ju om att skärmen kontra bilen inte visar samma. Sak samma om det är 19, 20, 21 eller 22. Spelar mig absolut ingen roll, men det viktiga för mig är att jag är nöjd med mitt val och andra med sina val av fälgar och inte hur SKÄRMEN ser ut.18650 skrev:Vinterkörning blir en dyr historia om bara 21" originalfälgar dugerHelectriC skrev:Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå argumentet att skärmen är viktigare än bilen!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14