(Fast din dstr är ju sanslöst brutal och har petat ner
"alla" andra till jumbo-plats

Moderator: Redaktion
F40 hade varit en bra investering, om man kunnat köpa en sådan. Det var en sådan modell som Ferrari valde ut köparna till, precis som de första modellerna av 488 GTO nu.Bjelke skrev:Min gamla favvo, F40, hur ligger den till?
(Fast din dstr är ju sanslöst brutal och har petat ner
"alla" andra till jumbo-plats)
Nej, det stämmer nog att det inte fanns några äkta. S2 med RS2-motor är väl mer vad jag tänkte isåfall.benke_berguv skrev:Rs2 fanns väl bara som kombi eller minns jag fel?
S2 däremot fanns som kombi, sedan och coupe
//Benke
Jag har svårt att se att en M3 skulle hålla sig i värde - dom tappar väl stadigt runt 50k/år?Verdi skrev:Gäller ju att hitta nån slags sweetspot mellan värdestegring och användbarhet. Jag vill ha nåt som håller värdet och som tål att användas. Funderar på om en M3 E93 med V8:an skulle vara en bra kompromiss? Håller mig helst i gärdsgårdsserierna under 500 000:-.
Gissar att det är för tidigt för E92:an ännu. E46 är dock rätt just nu. Hitta en 100% original för 150-200k och se den stiga med 10%/år under överskådlig framtid. Om 5-8 år kan E92:an vara rätt dock.Verdi skrev:Gäller ju att hitta nån slags sweetspot mellan värdestegring och användbarhet. Jag vill ha nåt som håller värdet och som tål att användas. Funderar på om en M3 E93 med V8:an skulle vara en bra kompromiss? Håller mig helst i gärdsgårdsserierna under 500 000:-.
E46:an är ju ren rejält gammal bil vid det här laget. Känns inte så kul heller. Nä, det är nog inget för mig detta.Haglund skrev:Gissar att det är för tidigt för E92:an ännu. E46 är dock rätt just nu. Hitta en 100% original för 150-200k och se den stiga med 10%/år under överskådlig framtid. Om 5-8 år kan E92:an vara rätt dock.Verdi skrev:Gäller ju att hitta nån slags sweetspot mellan värdestegring och användbarhet. Jag vill ha nåt som håller värdet och som tål att användas. Funderar på om en M3 E93 med V8:an skulle vara en bra kompromiss? Håller mig helst i gärdsgårdsserierna under 500 000:-.
Säg det. Cabbar har ju ett lite annat värde. En vanlig icke-sportbils-cabb håller ju värdet betydligt bättre än en vanlig sedan. Däremot _tror_ jag att det omvända gäller sportbilar. En sportbils-cabb är ju alltid tyngre, långsammare och sämre på alla sätt jämfört med en täckt sportbil. Fast nån som vet mer kanske kan chippa in lite kunskap?Off Grid Byggaren skrev:Hur står sig en Mercedes AMG 65 i pris?
De har ju en hysterisk fosilmotor med V12:a under huven, nypris är väl runt 2 500 000 och det finns begagnade från 600 000:- idag.
Är det bättre värde på cabbar eller sportbilar med täckt kaross?
Min spaning är att AMG (utom a-klassen och GTS) tappar 100k/år första 5-7 åren. Även när dom planar ut så fortsätter dom stadigt neråt. Du får en SL 500 för långt under 200k och en 600 för 400k, iofs inte AMG, men minskningen är densamma. Äldre bilar i den kategorin är dyra att hålla igång.Off Grid Byggaren skrev:Hur står sig en Mercedes AMG 65 i pris?
De har ju en hysterisk fosilmotor med V12:a under huven, nypris är väl runt 2 500 000 och det finns begagnade från 600 000:- idag.
SLS 63 AMG dippade nästa direkt vid försäljningsstart och fanns ett tag att finna för under miljonen. Nu ligger dom på ca 2 miljoner 5 år senare.dstr skrev:Min spaning är att AMG (utom a-klassen och GTS) tappar 100k/år första 5-7 åren. Även när dom planar ut så fortsätter dom stadigt neråt. Du får en SL 500 för långt under 200k och en 600 för 400k, iofs inte AMG, men minskningen är densamma. Äldre bilar i den kategorin är dyra att hålla igång.Off Grid Byggaren skrev:Hur står sig en Mercedes AMG 65 i pris?
Jag har inte märkt att cabbar håller sig bättre.
Till mitt "försvar" så faller SLS under kategorin GTS i mina ögon.Mistafrizz skrev:SLS 63 AMG dippade nästa direkt vid försäljningsstart och fanns ett tag att finna för under miljonen. Nu ligger dom på ca 2 miljoner 5 år senare.