Asså, jag blir glad på att ni får era bilar snabbt...
...men samtidigt SJUKT irriterad!!!
Jag beställde min bil 27:e november (confirmed) och EVENTUELLT så får jag bilen innan maj månad är slut...
SUCK!!!!
Då har jag beställt en svart med panorama.
Man undrar ju hur det fungerar egentligen med beställningarna.
Kvalitetskontrollen torde väl göras vid fabriken? Eller skulle den ha kommit fram till Tilburg och de upptäckte där att den inte uppfyllde kraven? Eller har de tappat containern vid i- eller urlastning av båten? Det senare skulle ju förklara varför den helt plötsligt inte skulle uppfylla kvalitetskraven längre.
Låter troligast att något sådant har hänt. Om det inte är det skulle jag bli riktigt orolig, för det måste ju handla om en ordentlig chassiskada. Motorer, batterier, hjulupphängning eller läckande dörrar borde de bara ha bytt ut och levererat bilen. Och har de allvarliga chassiskador som de hittar sent så är det ju riktigt illa... Har de missat ett dåligt chassi???
Här hade det varit bättre att säga, vi tappade bilen och måste göra en ny åt dig (låter lite som en resturang).
I det här fallet borde fabriken get dig en super förtur
om dom måste göra en ny bil till dej
Dom har säkert smällt bilen på något sätt
krockat med transporten eller tappat den i sjön
En låne tesla hade varit lämplig i ditt fall
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021
Men har ju ingen lovad leveranstid som jag tolkar det. Enligt My tesla står det.
Tidplanen är bara en uppskattning och kan komma att ändras beroende på aktuella tillverkningsscheman och tillgänglighet för tillval. Uppskattat leveransdatum kan förskjutas beroende på aktuella förhållanden.
Aktuella förhållanden omfattar väl allt som kan påverka. Men när det händer nåt sånt här tycker jag att de borde komma med ett hyggligt förslag.
Vi lär ju få höra mera om just denna historia men det skulle vara intressant att veta hur andra biltillverkare hanterar en liknande situation (om vi nu antar att bilen blivit skadad i transporten).
Om bilen skulle ha råkat ut för något under tillverkningen så skulle ju givetvis detta ha korrigerats omgående eller om detta inte skulle låta sig göras, en ny bil tillverkats omgående och med samma VIN-nummer. Antagligen kan inte detta göras efter det att bilen lämnat fabriken och det stärker vidare teorin om att något missöde har inträffat senare. Dåligt dock om detta mörkas av Tesla.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Men har ju ingen lovad leveranstid som jag tolkar det. Enligt My tesla står det.
Tidplanen är bara en uppskattning och kan komma att ändras beroende på aktuella tillverkningsscheman och tillgänglighet för tillval. Uppskattat leveransdatum kan förskjutas beroende på aktuella förhållanden.
Aktuella förhållanden omfattar väl allt som kan påverka. Men när det händer nåt sånt här tycker jag att de borde komma med ett hyggligt förslag.
Vi lär ju få höra mera om just denna historia men det skulle vara intressant att veta hur andra biltillverkare hanterar en liknande situation (om vi nu antar att bilen blivit skadad i transporten).
Om bilen skulle ha råkat ut för något under tillverkningen så skulle ju givetvis detta ha korrigerats omgående eller om detta inte skulle låta sig göras, en ny bil tillverkats omgående och med samma VIN-nummer. Antagligen kan inte detta göras efter det att bilen lämnat fabriken och det stärker vidare teorin om att något missöde har inträffat senare. Dåligt dock om detta mörkas av Tesla.
Du borde få en fet kompensation. Typ i storlek med en P85D utan att betala mellanskillnaden.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Idag blev min färdigproducerad. Vad har ni haft för tid mellan färdigbyggd och leverans?
Min är i New Orleans för tillfället efter att ha varit på en kryssning runt Mexikans gulfen. Men skeppet verkar snart fullastad så jag hoppas det snart bär av mot Rotterdam.
Beräknat leverans i slutet av maj, färdig producerat den 7 april.
Ha min är på väg mot Maimi och lägger till 9 dagar efter din, efter en rundtur i gulfen. Finns det inga direktbåtar? Undrar hur det går om du ska få din i Maj/Juni och de fortfarande står i slutet av Maj på min.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nu börjar det bli jobbigt att vänta på bilen, trots att jag fick en liten förrätt igår i form av en ny Golf till sambon. Men det kändes inte alls lika spännande att hämta ut den som det gjort med tidigare nya bilar, misstänker att det bara har att göra med att man vet vad som väntar och det tar spänningen ifrån allt annat. Ursh
Glömde ju uppdatera här men jag hämtade ut min 85D i onsdags (2015-05-06) och har alltså haft den i 2 dygn nu.
Efter 6½ månader kan jag bara konstatera att det var värt all väntan! Vilken bil!
Det märktes väl att man har hängt mycket på forumet etc. också. Efter introduktionen vid upphämtandet sa säljaren till min fru att det här var ju meningslöst, han kan ju redan allt .
Glömde ju uppdatera här men jag hämtade ut min 85D i onsdags (2015-05-06) och har alltså haft den i 2 dygn nu.
Efter 6½ månader kan jag bara konstatera att det var värt all väntan! Vilken bil!
Det märktes väl att man har hängt mycket på forumet etc. också. Efter introduktionen vid upphämtandet sa säljaren till min fru att det här var ju meningslöst, han kan ju redan allt .
Alla som skriver om var båten med bilen är. Känns som flera stycken. Hur får ni reda på detta?
Jag fck reda på det via en välunderrättat källa på Tesla. Båten heter CMA CGM JAMAICA och landar i La Havre i morgon vid 18-tiden. Bör kunna följa den på marinetraffic.com från i morgon när den närmar sig Europa. Någon dag senare kommer den troligen till Rotterdam för avlastning av Teslor. Så har man riktigt, riktigt tur så har man bilen 10-12 dagar senare.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Tråkigt meddelande idag lev. Sista veckan juni jag som var säker på innan midsommar
Nu får vi ta dieseln iofs skön att köra men planen var att ta tåget till Gbg för vidare trans. I Teslan till Orust och midsommarfirande. De har tydligen fått fart linerna nu är det nästan normala lev.tider förutom för oss som beställde tidigare.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Alla som skriver om var båten med bilen är. Känns som flera stycken. Hur får ni reda på detta?
Jag fick reda på det av min DS helt utan att jag frågade. Bara någon fråga om allt fortfarande gick enligt tidsplanen.
Confirmed: 1 april
Vin: 4 april
In prod: 30 april
På väg från fabriken: 7 maj
Est delivery: late June
Nu börjar man ju undra om försäljningen går dåligt? Bekräftade min S85:a den 30/4 och den gick i produktion idag den 10/5! Man har ju läst om folk på forumet fått vänta länge på sina bilar
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27 Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Nu har jag inte beställt en 85D men väl en 70D.
Gjorde bekräftelsen den 29e april och min gick också i produktion idag. Beräknad leverans slutet av juni.
Grattis Jelasto och Bengt!
Måste kännas härligt när väntan är över.
Fick ni nyss meddelande om att boka in leveransmottagande?
Jag går själv i väntans tider och tänkte försöka få grepp om hur långt innan de bokar. En del här på forumet fick i förra veckan leveransbokningar som ligger i slutet av juni/början av juli.