Går det att se någonstans i app eller hemsida om denna Chademo är upptagen?
/Jocce
På A svarar jag Ja och på B vet ej (än. Kollar).
Däremot kan jag avslöja att den kommer vara gratis i början tills dess att Ljusdal Energi fått till betalningssystemet. Om de beslutar om att driva i egen regi (som är huvudspåret) så kommer det installeras en vanlig kortläsare (ingen egen app, rfid eller annat krångel).
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Däremot kan jag avslöja att den kommer vara gratis i början tills dess att Ljusdal Energi fått till betalningssystemet. Om de beslutar om att driva i egen regi (som är huvudspåret) så kommer det installeras en vanlig kortläsare (ingen egen app, rfid eller annat krångel).[/quote]
Det här blir ju bara bättre och bättre
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Toppenbra.
Ser framför mig en ringlande kö med bilar som väntar på att få ladda
Det är tyvärr nog ett problem som kommer bli i "startfasen" av Elbilsrevolutionen, då det i princip bara är Tesla som bygger flera laddare på samma ställe.
Under den tiden gäller det att ha koll på Sekundära laddplatser, men risken att det är kö även där är nog överhängande.
Men en sådan central plats som denna är nog risken verkligen överhängande då den ligger nära ICA m.m.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Nästan så man skulle åka över Ljusdal i morgon bitti men jag antar att den driftsätts någon gång under dagen
så då blir det väl dumt, men vore ju lite coolt å vara typ först i morgonmörkret lixom
Nästan så man skulle åka över Ljusdal i morgon bitti men jag antar att den driftsätts någon gång under dagen
så då blir det väl dumt, men vore ju lite coolt å vara typ först i morgonmörkret lixom
Du får väl ta svängen förbi på vägen hem annars. Gissar du kommer bli första Tesla där i vilket fall...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Nästan så man skulle åka över Ljusdal i morgon bitti men jag antar att den driftsätts någon gång under dagen
så då blir det väl dumt, men vore ju lite coolt å vara typ först i morgonmörkret lixom
Du får väl ta svängen förbi på vägen hem annars. Gissar du kommer bli första Tesla där i vilket fall...
Där ser man. Får se om den dyker upp på invigningen då (men det är inget officiellt idag, bara det att strömmen slås på).
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Nästan så man skulle åka över Ljusdal i morgon bitti men jag antar att den driftsätts någon gång under dagen
så då blir det väl dumt, men vore ju lite coolt å vara typ först i morgonmörkret lixom
Du får väl ta svängen förbi på vägen hem annars. Gissar du kommer bli första Tesla där i vilket fall...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Nu är den igång. Det kommer att göras en uppdatering av mjukvaran inom nåt dygn. Görs från Nederländerna.
På en torsdag och allt! Lagt in information på Uppladdning.nu så det är bara att åka och ladda!
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har inte följt denna tråd men kom till Ljusdal igår och första gången jag inte vetat var vi skall ladda nu när vi är här (har tidigare bott på campingen med 32A uttag). Perfekt att vi slipper ställa bilen vid Ljusdals energi över natten och mer därtill. Skall åka ned och testa att ladda under dagen. Verkligen jättebra att det nu finns en snabbladdare här i Ljusdal. Laddade f.ö. i princip fullt i Gävle och med 44% kvar när vi kom fram igår så är det ju mer än nödvändigt att få till någon laddning innan vi åker hem på söndag. 2st 22kW, en chademoladdare 50kW, och en ccs 50kW hann jag för övrigt se när jag kikade förbi igår kväll.
Kul! Jag har skickat din bild till Ljusdal Energi (privat) och meddelat att den redan är populär.
Jag har också skapat en egen tråd just för denna laddare som jag tipsat Ljusdal Energi att prenumerera på mejlutskick från så de får veta om det är några problem med den. Kommentera gärna också i den tråden: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 29&t=11480
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Kul! Jag har skickat din bild till Ljusdal Energi (privat) och meddelat att den redan är populär.
Jag har också skapat en egen tråd just för denna laddare som jag tipsat Ljusdal Energi att prenumerera på mejlutskick från så de får veta om det är några problem med den. Kommentera gärna också i den tråden: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 29&t=11480
Jag lade upp den på uppladdning.nu men tyckte mig förstå att någon annan här hunnit före . Jag var tydligen först, förutom en testkörning med en av kommunens bilar igår, att ladda. (enligt han som driver macken, Stefan tror jag han heter, som jag råkade stöta på utanför). Var lite kul att vara premiärladdaren.
Jag lade upp den på uppladdning.nu men tyckte mig förstå att någon annan här hunnit före . Jag var tydligen först, förutom en testkörning med en av kommunens bilar igår, att ladda. (enligt han som driver macken, Stefan tror jag han heter, som jag råkade stöta på utanför). Var lite kul att vara premiärladdaren.
Stefan Strandell heter han. Gå gärna in och handla på macken när ni stannar och laddar. Han har varit väldigt ”på” hela tiden och ser fram emot era besök. Och det var jag som lade in på uppladdning. Bad dem slå ihop vår info så det inte nu helt plötsligt blir två snabbladdare där ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Nu är dags för en tur upp till Vemdalen igen för att avsluta skidsäsongen. På torsdag em bär det av.
Tänkte då skippa SuC Gävle och Chademo Sveg och bara ladda på nya Chademon i Ljusdal och proviantera på Ica. Får hoppas att jag är ensam om den brillianta idén så jag slipper köa
Är det någon som vet om den fortfarande är gratis och om inte, vilket kort/app som krävs?
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Nu är dags för en tur upp till Vemdalen igen för att avsluta skidsäsongen. På torsdag em bär det av.
Tänkte då skippa SuC Gävle och Chademo Sveg och bara ladda på nya Chademon i Ljusdal och proviantera på Ica. Får hoppas att jag är ensam om den brillianta idén så jag slipper köa
Är det någon som vet om den fortfarande är gratis och om inte, vilket kort/app som krävs?
Fortfarande gratis, bara att ladda
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Nu är dags för en tur upp till Vemdalen igen för att avsluta skidsäsongen. På torsdag em bär det av.
Tänkte då skippa SuC Gävle och Chademo Sveg och bara ladda på nya Chademon i Ljusdal och proviantera på Ica. Får hoppas att jag är ensam om den brillianta idén så jag slipper köa
Är det någon som vet om den fortfarande är gratis och om inte, vilket kort/app som krävs?
Åker Stockholm till Vemdalen torsdag eftermiddag... Första gången jag åker till Vemdalen. Orolig att det blir mycket kö för laddning.
Var inställd på att åka över Gävle och Mora, men funderade på om Gävle-Sundsvall var smartare för att minska risk för kö. Att åka Gävle-Ljusdal verkar ju dock som ett lockande alternativ, men känns som hyfsat stor risk att man tom får köa för 22kW (16 i mitt fall)?
Nu är dags för en tur upp till Vemdalen igen för att avsluta skidsäsongen. På torsdag em bär det av.
Tänkte då skippa SuC Gävle och Chademo Sveg och bara ladda på nya Chademon i Ljusdal och proviantera på Ica. Får hoppas att jag är ensam om den brillianta idén så jag slipper köa
Är det någon som vet om den fortfarande är gratis och om inte, vilket kort/app som krävs?
Åker Stockholm till Vemdalen torsdag eftermiddag... Första gången jag åker till Vemdalen. Orolig att det blir mycket kö för laddning.
Var inställd på att åka över Gävle och Mora, men funderade på om Gävle-Sundsvall var smartare för att minska risk för kö. Att åka Gävle-Ljusdal verkar ju dock som ett lockande alternativ, men känns som hyfsat stor risk att man tom får köa för 22kW (16 i mitt fall)?
Om du tänker på Ljusdal så borde du få uppåt 50kW för då är det ju inte den inbyggda laddaren som används utan en riktig snabbladdare (dvs CHAdeMO:n där), förutsatt att du har en CHAdeMO-adapter såklart
Fast du kanske tänker på om det skulle vara upptaget på CHAdeMO:n ? För då blir det ju segare såklart...
Nu är dags för en tur upp till Vemdalen igen för att avsluta skidsäsongen. På torsdag em bär det av.
Tänkte då skippa SuC Gävle och Chademo Sveg och bara ladda på nya Chademon i Ljusdal och proviantera på Ica. Får hoppas att jag är ensam om den brillianta idén så jag slipper köa
Är det någon som vet om den fortfarande är gratis och om inte, vilket kort/app som krävs?
Åker Stockholm till Vemdalen torsdag eftermiddag... Första gången jag åker till Vemdalen. Orolig att det blir mycket kö för laddning.
Var inställd på att åka över Gävle och Mora, men funderade på om Gävle-Sundsvall var smartare för att minska risk för kö. Att åka Gävle-Ljusdal verkar ju dock som ett lockande alternativ, men känns som hyfsat stor risk att man tom får köa för 22kW (16 i mitt fall)?
Om du tänker på Ljusdal så borde du få uppåt 50kW för då är det ju inte den inbyggda laddaren som används utan en riktig snabbladdare (dvs CHAdeMO:n där), förutsatt att du har en CHAdeMO-adapter såklart
Fast du kanske tänker på om det skulle vara upptaget på CHAdeMO:n ? För då blir det ju segare såklart...
Ja jag har Chademo-adapter (dock verkar väl de flesta få 35-40 kW med 75-batteri) men jag gissar att det kommer vara upptaget både på Chademo och Typ 2? Har som sagt aldrig åkt till Vemdalen men torsdagen borde väl vara mest trafikerad av alla?