Det tar också en stund innan den mekaniskt går tillbaks till noll-läge så att säga. Ger ingen bra känsla helt enkelt.
Bilen har precis varit på 8000-mila service och SC bytte bromsvätska och luftade bromsarna. Känslan var dock densamma (eller väldigt lik i alla fall) både innan och efter.
Som jag förstår det infördes ett nytt bromssystem i och med AP1 med en Bosch iBooster "electromechanical brake booster" och att det är samma system som alla Teslor fortfarande har(?)
Men skillnaden mellan den lånebil (en Model X med 400 mil på mätaren) jag fick var enorm. På den tog bromsen direkt och hårt, (nästan för direkt skulle jag vilja säga..).
Frågan är vad problemet kan vara. SC tyckte den blev bättre efter deras service, men skillnaden är isåfall marginell.
Om man får tro på den här artikeln https://www.roadandtrack.com/new-cars/n ... ual-motor/ så finns inte ens någon direkt koppling mellan bromspedalen och bromssystemet utan “The feeling under your foot comes from the resistance of a spring and an electric motor. “
Är det någon som känner igen “problemet” och hur uppstod det för er/åtgärdades det?
Har sökt på forumet här men inte hittat något direkt. Kanske är jag dålig på att leta
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)