Jag tänkte ge förslaget att köpa ut er leaf men de är kanske inget du är sugen på om du nu tycker där har varit lite småfel.Teslaspolen skrev:Här var det gott om svar! Intressanta läsningar. Tror längre räckvidd är mer intressant än snabbare laddning; speciellt då alla laddarna är på väg att bli betalladdare här omkring.
Någon som vet hur det ser ut med väntetiderna på de olika alternativen?
Pålitlig... Ja det har ju inte varit något som hindrar den från att köras, absolut inte. Men det har varit en del småfel; infotainmentskärmen hoppar ut snett varje gång bilen startas (mjukvarubugg), glapp i ena backljuset som bilhandlaren/verkstaden aldrig åtgärdade, och på senare tid har den börjat gnissla något fruktansvärt de flesta (men inte alla) gånger man backar, och bara backar, aldrig framåt. Har hört många andra som prisar den dock, och jag misstror dom inte alls. Jag måste fått ett måndags ex...Bjelke skrev:Spelar verkligen räckvidden (och vilken snabbladdning den har) så stor roll om man har en X i hushållet?
Vi tar aldrig Leafen om vi åker lite längre, men ibland vill ju sambon kunna ta en lite längre repa när jag har
Teslan förstås... Här funderar vi på nya Leafen men är samtidigt bra sugna på två Teslor oxo
Jaguaren skulle oxo funka men känns lite väl "mycket" som en andrabil (säger man i nästan samma andetag som man
nämner en till Tesla i familjen)...
Leafen är den i särklass mest pålitliga bil jag ägt så en ny sån väger ju lite extra tungt (antar att du har samma
erfarenhet)...
Hur ligger de olika bilarna i pris, jag har så dålig koll på vad en ny Leaf, i3, ionic, zoe e-golf, mm kostar... För mig hade de spelat in en del också...