Bogsering bakifrån

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare

Bogsering bakifrån

Inlägg av Simon »

Hej forumet!

Idag körde jag fast min modell S i en snödriva. En hjälpsam man som hette Jarl (vars familj också gillade elbilar) hjälpte till att dra loss mig. Under processen med att få loss min bil framkom frågan om det inte fanns några fästen för bogserlina baktill på teslan, vilket hade underlättat. Jag kände inte till något, och det slutade med att vi fäste bogserlinan i ekrarna* på ena bakhjulet.
Eller det slutade med att jag kom loss på det sättet, och att Jarl tyckte jag borde undersöka om det inte finns några sätt att bogsera en modell S som man bara kommer åt från bakänden.

Manualen har inga svar på detta. Vad säger forumet?

hälsningar Simon

*Som vanligt är det inte killen i filmen som skrivit brevet.
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Re: Bogsering bakifrån

Inlägg av jjmaskin »

:D Nä det finns ingen bak, så det bästa är att försöka kana av vägen baklänges vilket kan vara liiite trixigt i hög fart
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Får fixa dragkrok.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Patos
Teslaägare

Inlägg av Patos »

Hände nått liknande för mig. Ringde Tesla och de sa att bakre undre länkarmarna skulle gå att använda. Testade aldrig det för vi kunde dra en lååång lina och drog framåt istället.
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare

Inlägg av Simon »

Patos skrev:
Testade aldrig det för vi kunde dra en lååång lina och drog framåt istället.
Låter också trixigt, och det hade inte gått i mitt fall. Bilen stod typ och gungade gungbräda på en frusen snödriva.
Jag nämnde att vi kanske kunde fästa linan i hjulupphängningen, men den hjälpsamme mannen trodde mer på fälgarna.
Jag kom ju loss hur som helst.
Glad påsk!
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare

Inlägg av clecab »

När jag åkte av förra veckan på väg till tänndalen så hittade jag instruktioner i menyerna att man skulle använda de undre länkarmarna. Dock lite grävande under bilen. En 4wd BMW kunde inte göra jobbet men en hjälpsam lastbilschaufför drog enkelt upp oss så vi kunde rulla vidare.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Skriv svar