Kändisar som kör model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
micha
Inlägg: 184
Blev medlem: 16 nov 2014 19:13
Ort: Märsta

Kändisar som kör model S

Inlägg av micha »

Björn Ulvaeus åker Tesla Model s.
Tror han fick en av de första i Sverige via Tesla Sverige.
P85D med leverans i mitten på mars!!
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av TiborBlomhall »

Mia Khalifa kör inte än en, men drömmer om en P85D:

Vet du vem Mia Khalifa är så usch och fy på dig! :D :shock: :oops: :lol: :mrgreen:
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Kalle »

Minst en av schejkerna i UAE kör en. han har även ett separat extra batteri av nån anledning?
den flögs in från Kalifornien.
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Dan »

Verkar som Hugh Heffner (eller hans son) också har en. Ca 28 sek och 44 sek in i klippet. Oroa er inte, funkar att se på jobbet också...

http://www.youtube.com/watch?v=PIMEhby1lx8#t=47
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 05 mar 2014 08:46

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av mickeisol »

Han Solo har bytt ut millennie falken eller vad den heter.

Ni som har teslor verkar vara i gott sällskap med kändisar och film/rock-stjärnor.
Det verkar vara bland det hippaste man kan ha (fy vad han är lömsk, han Elon Musk ;) ).

http://www.celebritycarsblog.com/category/tesla-motors/
Användarvisningsbild
PatrikHjelt
Inlägg: 101
Blev medlem: 04 mar 2014 22:28
Ort: Västansjö, Umeå

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av PatrikHjelt »

Några fler mer eller mindre kända skådisar, artister producenter etc.

Anthony Bourdain
Don Cheadle
Darren Criss
Jon Favreau
Jennifer Garner
Alyson Hannigan
Anthony Kiedas
Dominic Monaghan
Kevin Pollak
Mark Ruffalo
Patrik Hjelt
Community Manager
Tesla Club Sweden
Vi finns på Telegram, TeslaClubSweden också.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av TiborBlomhall »

Att nån känd Hollywoodskådis kör Tesla är i mina ögon föga imponerande. Flera av dem har ju för Guds skull kört Prius också förut :roll:

Men att "mr Sportscar" Christian von Koenigsegg har valt att köra Tesla av alla bilmärken är bara WOW. Han om nån vet ju en hel del om bilar, liksom... :mrgreen:
Användarvisningsbild
PatrikHjelt
Inlägg: 101
Blev medlem: 04 mar 2014 22:28
Ort: Västansjö, Umeå

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av PatrikHjelt »

TiborBlomhall skrev:
Att nån känd Hollywoodskådis kör Tesla är i mina ögon föga imponerande. Flera av dem har ju för Guds skull kört Prius också förut :roll:

Men att "mr Sportscar" Christian von Koenigsegg har valt att köra Tesla av alla bilmärken är bara WOW. Han om nån vet ju en hel del om bilar, liksom... :mrgreen:
Du tror inte han snodde en del ideer från Teslan till sin One:1
Patrik Hjelt
Community Manager
Tesla Club Sweden
Vi finns på Telegram, TeslaClubSweden också.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av danni »

PatrikHjelt skrev:
TiborBlomhall skrev:
Att nån känd Hollywoodskådis kör Tesla är i mina ögon föga imponerande. Flera av dem har ju för Guds skull kört Prius också förut :roll:

Men att "mr Sportscar" Christian von Koenigsegg har valt att köra Tesla av alla bilmärken är bara WOW. Han om nån vet ju en hel del om bilar, liksom... :mrgreen:
Du tror inte han snodde en del ideer från Teslan till sin One:1
Du menar Regera, misstänker jag, men ja, han har ju sagt rakt ut att han blivit väldigt inspirerad av Teslan.

Dohhh :roll: :roll: såklart jag menade... :mrgreen:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Scerio
Inlägg: 16
Blev medlem: 27 jun 2015 19:44
Ort: Stockholm

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Scerio »

Zedd (Djn Anton Zaslavski) kör en svart.

Bild
Model 3 resarverad 31/3/16
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Kilowatt »

Scerio skrev:
Zedd (Djn Anton Zaslavski) kör en svart.

Bild
Man är väl heeelt ute men... Vem?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare
Inlägg: 518
Blev medlem: 05 mar 2014 23:50
Ort: Lindome

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Stefan »

Kilowatt skrev:
Scerio skrev:
Zedd (Djn Anton Zaslavski) kör en svart.
Man är väl heeelt ute men... Vem?
Tur att Wikipedia finns.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zedd_(musician)
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Niva
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 jan 2015 15:34

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Niva »

micha skrev:
Björn Ulvaeus åker Tesla Model s.
Tror han fick en av de första i Sverige via Tesla Sverige.
Han har numera bytt ut den mot en Tesla som driver med alla fyra.
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av G F »

Rihanna kör naturligtvis Tesla

Även författare kör Tesla!

Stephen King
E.L. James (50 Shades of Grey)
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Kilowatt »

danni skrev:
PatrikHjelt skrev:
TiborBlomhall skrev:
Att nån känd Hollywoodskådis kör Tesla är i mina ögon föga imponerande. Flera av dem har ju för Guds skull kört Prius också förut :roll:

Men att "mr Sportscar" Christian von Koenigsegg har valt att köra Tesla av alla bilmärken är bara WOW. Han om nån vet ju en hel del om bilar, liksom... :mrgreen:
Du tror inte han snodde en del ideer från Teslan till sin One:1
Du menar Regera, misstänker jag, men ja, han har ju sagt rakt ut att han blivit väldigt inspirerad av Teslan.

Dohhh :roll: :roll: såklart jag menade... :mrgreen:
Patentet är ju numera öppet för alla att använda så...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av G F »

Oprah, senast i raden med en vit Tesla S extra allt ser det ut som, fast så är hon ju USA:s egenhändigt rikaste kvinna.
Hon lär ha ett par miljarder dollar kvar i kassan efter köpet. Frågan är om inte PR värdet är större för Tesla!
11821911_446997995488171_1534279698_n.jpg
+46
Teslaägare
Inlägg: 1786
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av +46 »

Västerbottens Folkblad, 20 oktober:

Heidi och Björn vill leva fossilfritt

Familjen Andersson/Ferry har som målsättning att leva ett fossilfritt liv år 2025

Två av Västerbottens största profiler väljer bort olja, kol och fossilgas. Storumans Heidi Andersson, Björn Ferry och deras son Dante har satt upp en målsättning att leva ett fossilfritt liv år 2025.

– Vi ser det inte som en uppoffring. Vi ser det som en utmaning, säger Heidi.

Heidi och Björn hade gjort sina idrottsliga elitkarriärer och kände att de behövde ett nytt viktigt och stort mål – det blev att leva helt fossilfritt år 2025.
– Dels går det i linje med COP 21, klimatavtalet som alla världens länder kunde enas om i Paris i fjol. Dels har de två stora frågorna i mitt liv varit armbrytning och hållbarhetsfrågor, säger Heidi.
Måste ställa om
Som liten drömde hon om att förändra världen. I dag bildar hon ett team med Björn Ferry. Båda är de före detta elitidrottare som är vana att ha tydliga och stora mål när de planerade flera år framåt i tiden inför VM eller OS. Nu är det stora målet att bli fossilfria och bidra till minskat koldioxidutsläpp i världen.
– Det är också vad vi måste göra. Världen måste ställa om och kan vi vara pionjärer för den hållbara livsstilen så tar vi den stafettpinnen. Det är det som vi anser är rätt och viktigt. Är det någon som ska ha den här målsättningen så är det vi. Att vänta på att alla andra ska börja tar mer energi än att kavla upp ärmarna och börja själva. Handlingskraft är mitt favoritord, säger hon.
Något av det första som paret gjorde var att gå in på klimatkontot.se och testa sin egen klimatpåverkan.
– Det var ett wow – både Björn och jag är intresserad av världen och hållbarhetsfrågor – men när man gör en sådan här inventering inser man ju hur långt efter man är, säger hon.
En första åtgärd för att bli fossilfria blev att se över egna resor och transporter.
– Det såg vi gav ett oerhört resultat. Bara genom att vi åker buss och tåg och minimerar flygandet har gjort att vi nu ligger under medelsvenskens utsläpp, säger Heidi.
Båda två har rest mycket under sina karriärer. Nu kommer varje utlandsuppdrag att planeras och värderas – att bara säga ja och hoppa på första bästa flyg är inte aktuellt. De räknar också med att vid år 2025 kunna flyga på förnyelsebara drivmedel – men även då i begränsad omfattning.
Blir enklare
Familjen har även köpt elbil, en Tesla, som de redan kört längre sträckor med.
– Det funkar. Men det måste bli minus 32 grader för att se hur det riktigt funkar. Men vi laddar bilen hemma och det kommer nya laddstationer. Det blir enklare och enklare. Stora utmaningen blir räckvidden på vintern, säger hon.
Familjen komposterar också organiskt avfall från Dantes förskola och handlar mat med eftertanke.
– Vi är självförsörjande på potatis och viltkött. Det är vår bas. Vi har också möjlighet att odla lite grönsaker som täcker behovet på sommaren. När vi handlar de produkter vi behöver väljer vi i första hand kravmärkt och lokalproducerat, säger Heidi.
I familjens skogsföretag testas också miljövänliga röj- och motorsågar.
– Vi är precis i början av vår resa, men jag och Björn är vanliga dödliga. Vi har en tydlig målsättning och ett hållbarhetstänk, men vi är nybörjare och tar tacksamt emot tips, säger hon.
De tycker dock inte att de gör någon uppoffring.
– Vi ser det som en utmaning. Det här är ju framtiden. Fossilt, det hör man på namnet att det är något gammalt och dött. Det tillhör historien, säger Heidi.
David Sandström
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av StefL »

Jag hoppas ingen har missat att Matthew Inman, a.k.a The Oatmeal kör Tesla, och även att ni läst hans serierecension av sin 'Magical Space Car'

http://theoatmeal.com/comics/tesla_model_s
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av fakerlind »

TiborBlomhall skrev:
Att nån känd Hollywoodskådis kör Tesla är i mina ögon föga imponerande. Flera av dem har ju för Guds skull kört Prius också förut :roll:

Men att "mr Sportscar" Christian von Koenigsegg har valt att köra Tesla av alla bilmärken är bara WOW. Han om nån vet ju en hel del om bilar, liksom... :mrgreen:
Christians Model S var den första Teslan jag åkte med i. Det fantastiska är att han pratade lika varmt om konceptet Tesla och bilen som sina egna hantverk. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Bjelke »

fakerlind skrev:
TiborBlomhall skrev:
Att nån känd Hollywoodskådis kör Tesla är i mina ögon föga imponerande. Flera av dem har ju för Guds skull kört Prius också förut :roll:

Men att "mr Sportscar" Christian von Koenigsegg har valt att köra Tesla av alla bilmärken är bara WOW. Han om nån vet ju en hel del om bilar, liksom... :mrgreen:
Christians Model S var den första Teslan jag åkte med i. Det fantastiska är att han pratade lika varmt om konceptet Tesla och bilen som sina egna hantverk. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hans bil var väl även till salu nyligen om jag minns rätt :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Gas P Dahl
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 17 maj 2015 12:44

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Gas P Dahl »

Fredrik Wikingsson försöker ju vara en miljövän och kör Tesla... Undrar om han har lite småångest över sina flygresor världen över?
Model Y Pearl White AWD Long Range med autopilot , 19" 2022
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av lator »

Bjelke skrev:
fakerlind skrev:
TiborBlomhall skrev:
Att nån känd Hollywoodskådis kör Tesla är i mina ögon föga imponerande. Flera av dem har ju för Guds skull kört Prius också förut :roll:

Men att "mr Sportscar" Christian von Koenigsegg har valt att köra Tesla av alla bilmärken är bara WOW. Han om nån vet ju en hel del om bilar, liksom... :mrgreen:
Christians Model S var den första Teslan jag åkte med i. Det fantastiska är att han pratade lika varmt om konceptet Tesla och bilen som sina egna hantverk. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hans bil var väl även till salu nyligen om jag minns rätt :)
Chansen att förvärva hans vita P85+ finns forfarande...

https://www.blocket.se/varmland/Tesla_M ... 2.htm?aw=1
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8693
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av Pontus »

Gas P Dahl skrev:
Fredrik Wikingsson försöker ju vara en miljövän och kör Tesla... Undrar om han har lite småångest över sina flygresor världen över?
Om det är någon som borde oroa sig över miljöaspekten med att flyga så är det väl följande:
http://www.onemileatatime.com

Dom gör ju inte mycket annat utan har gjort det till sitt jobb bara för att det är kul.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
plojboy
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 okt 2016 11:26

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av plojboy »

Tesla-model-s-will-i-am.png
Will.I.Am (Black eyed peas). Har den coolaste Teslan hittills. 8-)
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Kändisar som kör model S

Inlägg av ovelundkvist »

Ja, smaken är ju delad. Jag tycker det är den fulaste Teslan hittills.
Skriv svar