Det där med fälgar...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Kilmore

Re: Det där med fälgar...

Inlägg av Kilmore »

Någon som känner till ifall det finns någon svensk återförsäljare av de där "norska" PH Turbin-fälgarna?
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare

Inlägg av Rennwagen »

hanty skrev:
Bara en kommentar angående tredjeparts fälgar, köpte sådana vinterhjul för snart 4 år sedan, har sedan fått höra att Teslas roadservicegaranti vid punktering inte gäller då. Även set kommentarer påforumet om garantidiskussioner vid tredjeparts fälgar. Hade med den vetskapen idag valt orginalfälgar
Va? Gäller roadservice garantin vid punktering? Jag fick precis nej på det nyligen vid punktering. Någon som vet vad som gäller?
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Rennwagen skrev:
hanty skrev:
Bara en kommentar angående tredjeparts fälgar, köpte sådana vinterhjul för snart 4 år sedan, har sedan fått höra att Teslas roadservicegaranti vid punktering inte gäller då. Även set kommentarer påforumet om garantidiskussioner vid tredjeparts fälgar. Hade med den vetskapen idag valt orginalfälgar
Va? Gäller roadservice garantin vid punktering? Jag fick precis nej på det nyligen vid punktering. Någon som vet vad som gäller?
Det kom en bergningsbil och hjälpte mig när jag fick punktering i december och nån räkning fick jag inte så jag utgår ifrån att Tesla betalade
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

e5m1r skrev:
Jag kör min på ph turbine de är billiga och håller bra 1500kr/st i norge i vart fall
grymt snygg bil(d)...
Jag tycker att den där kombinationen är riktigt snygg och harmoniserar bra även med fälgarna osv :)
Min är ganska lika, ungefär samma färg på bilen och fälgarna i liknande färg och samma storlek, men min har ingen spoiler och lite krom borttaget bara :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar