Bjorn skrev:Har aldrig haft nåt annat än elklippare i 21 år.
Samma här, jag köpte den första 1994 och det var en billig sladdklippare som hette Wolfcraft eller liknande.
Den hängde med 10 år och sedan blev det en till som jag har glömt namnet på, men den tog slut efter 4 år.
Ingen sladd avklippt.
Nästa var en Bosch med batteridrift och den tog slut för några veckor sedan efter ca. 7 års efter att ha klippt i en sten, lager och kniv gick åt skogen, så det blev en ny Bosch, Batterierna från den förra är fortfarande friska och passar i den nya med samma spänning 36 V och samma storlek på måtten på batterierna, men den nya har 4 Ah batterier, dom gamla som får bli reserver har bara 2,4 Ah.
Det kommer inte att bli någon automatklippare då vi inte klipper gräset förrän vid midsommar första gången, det är så fina vita blommor som får blomma ut först och en automat klarar inte lite högre gräs.
Jag hatar grannens Klippo som går illa och luktar illa, han har nog aldrig servat den, men han får fin motion i alla fall då det tar lika lång tid att få igång den som det tar att klippa vår gräsmatta med en susande elklippare

.