5 dagar in i Q2? Det hade nog varit någon form av världsrekordapkungen skrev:Har tesla slöppt hela sin q1 rapport än? Inte läst något om det utan bara om produktionen.
Märkligt nog har de inte bestämt datum än, men räkna med första veckan i maj.
Moderator: Redaktion
5 dagar in i Q2? Det hade nog varit någon form av världsrekordapkungen skrev:Har tesla slöppt hela sin q1 rapport än? Inte läst något om det utan bara om produktionen.
Bra avkastning på ett par dagar helt klart Över $300 nu.Teslaspolen skrev:Köpte jag med; nu ska vi upp!
To the moo- Nej vänta nu; To Mars!Legato skrev:Bra avkastning på ett par dagar helt klart Över $300 nu.Teslaspolen skrev:Köpte jag med; nu ska vi upp!
Jag hoppas han har rätt, inte bara för Teslas skulle utan även för att det skulle vara bra mot de kritiker(analytiker och bilchefer) som påstår att du inte kan bygga en elbil idag och göra vinst. BMW säger att de inte kan göra vinst på elbilar förrän 2021 och därför väntar de med satsningen.Sabbe skrev:
Sabbe skrev:
Om man tittar på kvartalsrapporterna så har det väll varit så de senaste åren och då hade det knappast varit något att poängtera för Q3 och Q4?Verdi skrev:Sabbe skrev:
Tror inte han menar att Tesla som företag kommer gå med vinst. Möjligen att bilförsäljningen kommer ha positivt kassaflöde.
Även om man räknar med kostnader för service centers, butiker, garantiärenden, goodwill-reparationer, superchargers och allt annat som kan härröras till affärsidén "sälja elbilar"?vigge50 skrev:Om man tittar på kvartalsrapporterna så har det väll varit så de senaste åren och då hade det knappast varit något att poängtera för Q3 och Q4?Verdi skrev:Sabbe skrev:
Tror inte han menar att Tesla som företag kommer gå med vinst. Möjligen att bilförsäljningen kommer ha positivt kassaflöde.
Så här såg senaste rapporten ut.Verdi skrev:Även om man räknar med kostnader för service centers, butiker, garantiärenden, goodwill-reparationer, superchargers och allt annat som kan härröras till affärsidén "sälja elbilar"?vigge50 skrev:Om man tittar på kvartalsrapporterna så har det väll varit så de senaste åren och då hade det knappast varit något att poängtera för Q3 och Q4?Verdi skrev:Sabbe skrev:
Tror inte han menar att Tesla som företag kommer gå med vinst. Möjligen att bilförsäljningen kommer ha positivt kassaflöde.
Ja vi får väl se. Är ju bra om de lyckas gå med vinst så snart som möjligt så att risken minskar.
Saknas några nollor i dina siffror, vi pratar miljarder dollar inte miljonervigge50 skrev:Så här såg senaste rapporten ut.Verdi skrev:Även om man räknar med kostnader för service centers, butiker, garantiärenden, goodwill-reparationer, superchargers och allt annat som kan härröras till affärsidén "sälja elbilar"?vigge50 skrev:Om man tittar på kvartalsrapporterna så har det väll varit så de senaste åren och då hade det knappast varit något att poängtera för Q3 och Q4?Verdi skrev:Sabbe skrev:
Tror inte han menar att Tesla som företag kommer gå med vinst. Möjligen att bilförsäljningen kommer ha positivt kassaflöde.
Ja vi får väl se. Är ju bra om de lyckas gå med vinst så snart som möjligt så att risken minskar.
Om vi titta på hela 2017 så blir det så här
Intäkter försäljning och leasing: $9,641,300
Intäkter service: $1,001,185
Kostnad produktion och leasing: $7,432,704
Kostnad service: $1,229,002
Totalt: +$1980779
Sen har de en utgift som tar upp flera områden på totalt $2476500 så om nästan hela den är direkt kopplad till biltillverkning och försäljning så gör de förlust på bilförsäljningen, svårt att ge något enkelt svar.
Sabbe skrev:
Saknas några nollor i dina siffror, vi pratar miljarder dollar inte miljoner
Sabbe skrev:Saknas några nollor i dina siffror, vi pratar miljarder dollar inte miljonervigge50 skrev:Så här såg senaste rapporten ut.Verdi skrev:Även om man räknar med kostnader för service centers, butiker, garantiärenden, goodwill-reparationer, superchargers och allt annat som kan härröras till affärsidén "sälja elbilar"?vigge50 skrev:Om man tittar på kvartalsrapporterna så har det väll varit så de senaste åren och då hade det knappast varit något att poängtera för Q3 och Q4?Verdi skrev:
Tror inte han menar att Tesla som företag kommer gå med vinst. Möjligen att bilförsäljningen kommer ha positivt kassaflöde.
Ja vi får väl se. Är ju bra om de lyckas gå med vinst så snart som möjligt så att risken minskar.
Om vi titta på hela 2017 så blir det så här
Intäkter försäljning och leasing: $9,641,300
Intäkter service: $1,001,185
Kostnad produktion och leasing: $7,432,704
Kostnad service: $1,229,002
Totalt: +$1980779
Sen har de en utgift som tar upp flera områden på totalt $2476500 så om nästan hela den är direkt kopplad till biltillverkning och försäljning så gör de förlust på bilförsäljningen, svårt att ge något enkelt svar.
Bara det att dom skulle vara än alla andra bilar i världen redan nu har jag lite svårt att tro, men det låter ju bra iafMost of the design tolerances of the Model 3 are already better than any other car in the world. Soon, they will all be better. This is not enough.
We will keep going until the Model 3 build precision is a factor of ten better than any other car in the world. I am not kidding.
Exakt min tanke när jag läste texten.LarsL skrev:In “the World” betyder i Amerika om man kommer från USA.
Nej så är det ju också såklart, men skillnaden är det man oftast menar med kvalitet (byggkvalitet) och han skriver ju en hele5m1r skrev:Design tolerantes är inte samma sak som build tolerance
Har du bara läst rubriker eller tolkade du verkligen texten så illa?Schelin skrev:Nu ska det röstas om Elon ska vara kvar som VD. Är det någon som har en depå där man blir rösträttsregistrerad? Har mina hos Nordnet idag och där blir man inte rösträttsregistrerad, så tänkte flytta innan stämman så man kan göra sin röst hörd. Vore fan om de petar Elon.
Tesla S75D