Tänkte jag skulle gå på lite minor själv innan jag langar in familjen på långresa, så jag tog bilen till Oslo (från Stockholm), då jag skulle på ett möte där.
Reflektion Laddning längs vägen: En icke-fråga. Äta behövde jag göra, vilket jag gjorde i Arboga. Tankade där på med en rejäl balja kaffe och en stor flaska vatten, så jag tog ett extra stopp i Karlstad för tömning av blåsa och lite extra fyllning av batteri.
Nästa stopp: Töcksfors. Var lite osäker på om jag skulle kunna destinationsladda, då det såg ut att bara finnas Schuko på hotellet. Fick räkna lite på hur mycket jag skulle behöva för att komma tillbaks. Nybörjare som man är tog jag till lite väl mycket marginal, så det blev en lite extra lång bensträckare.
Reflektion Autopilot: Stor hjälp! Känner mig mer avslappnad och har en känsla av att jag har blicken längre fram. Skönt stöd också när man är på okänd mark och behöver läsa skyltar och kolla vägar samtidigt som man styr. Känns även tryggt att ha när man behöver fippla på navigatorn eller byta låt.
Har dock problem med 2+1-vägar, när den går från 1 till 2 fält. Börjar följa vänsterfilen, men någonstans mitt i ångrar den sig och väller högerfilen. Nu har jag lärt mig det och tar över själv.
Fantastiskt skönt med AP i Oslos rusningstrafik, vilken jag var dum nog att prova.
När motorvägen tog slut i Värmland orkade jag inte åka 90, så det blev autopilot av och lite ”inspirerad körning”. Mycket roligt

Reflektion navigator: Katastrof på många ställen. Blev tokig i en tunnel i Oslo och var ute i spenaten på flera ställen på E18. Har inte fått nya kartorna - hoppas på bättring.
Väl framme på hotellet visade sig farhågan om icke-kompatibel schuko sann.
Reflektion Tesla Club Sweden: Räddade mig från att bli stående utan batteri och inte att kunna ladda på schuko. För att inte tala om hur man registrerar bilen för att slippa vägtull. Alla timmar på det här forumet börjar ge payback

På väg hem var det vägbygge mellan Västerås och Enköping. E18 avstängd och fick åka gamla vägen via Hummelsta. Klantade mig och tog fel påfart på E18 i Enköping och fick ta ett varv till via Hummelsta. Började bli tajt om batteri och jag ville inte komma hem på ångorna, så jag tog en CLEVER-laddare vid Diners i Enköping.
Såg dock några Destinationsladdare lite längre bort, så jag flyttade dit...och därifrån såg jag SuC-bygget också

Hemma igen - lite sent, men sammanfattningsvis: Vilken milslukarmaskin!
Skickat från min iPhone med Tapatalk