Lång Leveranstid
Moderator: Redaktion
Lång Leveranstid
Hej!
Beställde min bakhjulsdrivna MS den 29 April. Tidigt stod det då leverans slutet av Juni.
Efter många mail till DS har jag nu igår först fått en prel levdatum till den 17:e Juli????
Såg för någon vecka sedan att en kille i GBG har levdatum 30 Juni och han beställde/bekräftade sin en dag efter mig?
Ngn mera som också upplever det som att det blir högre och högre tryck på att få ut bilar från Tesla här i STHLM?
/Soze
"Sååå sugen på min Tesla....."
Beställde min bakhjulsdrivna MS den 29 April. Tidigt stod det då leverans slutet av Juni.
Efter många mail till DS har jag nu igår först fått en prel levdatum till den 17:e Juli????
Såg för någon vecka sedan att en kille i GBG har levdatum 30 Juni och han beställde/bekräftade sin en dag efter mig?
Ngn mera som också upplever det som att det blir högre och högre tryck på att få ut bilar från Tesla här i STHLM?
/Soze
Re: Lång Leveranstid
Jag beställde min 30 april och har preliminär leverans slutet juli. Det verkar ha varit kring de veckorna som vissa har fått slutet juni som besked och andra slutet juli. Min bil gick i produktion några veckor efter de som ska få sin slutet juni.
Jag ska iofs hämta upp min i GBG.
Väntan är olidlig!
Jag ska iofs hämta upp min i GBG.
Väntan är olidlig!
Tesla Model S 85D Vit
Å andra sidan är det en till två månader snabbare än vid samma tidpunkt förra året. 10 veckor för ny bil som produceras i usa känns inte jättelångt. Det är väl ungefär samma som för en ny volvo från torslanda...Soze0019 skrev:Hej!
/Soze
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Du har helt rätt! Var bara intresserad om det var min specifikt som var sen med tanke på bilen i GBG som skulle komma redan den 30:e . Men han hade nog bara tur. 

kan ju vara skillnad i utrustning? om fabriken ligger efter med någon specifik leverantør, så blir sækert de berørda bilarna førsenade.Soze0019 skrev:Du har helt rätt! Var bara intresserad om det var min specifikt som var sen med tanke på bilen i GBG som skulle komma redan den 30:e . Men han hade nog bara tur.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Elektrokungen
- Teslaägare
Jag tror mer det handlade om skicklighetSoze0019 skrev:Du har helt rätt! Var bara intresserad om det var min specifikt som var sen med tanke på bilen i GBG som skulle komma redan den 30:e . Men han hade nog bara tur.

Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Gött!Elektrokungen skrev:Jag tror mer det handlade om skicklighetSoze0019 skrev:Du har helt rätt! Var bara intresserad om det var min specifikt som var sen med tanke på bilen i GBG som skulle komma redan den 30:e . Men han hade nog bara tur.Nu har jag iofs inte fått bilen ännu, men leveransdatum den 30/6 står fortfarande fast (bekräftade den 30/4, dvs 8v och 5dgr före leverans).
8v och 5dagar är tok-snabbt!
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Och Tesla påstår att det är brist på batterier som gör att dom inte kan sälja mer. Känns inte som att det är någon kö direkt. För oss i Sverige är det ju transporten hit som tar lång tid.
Model X, Pearl White
Det kanske var så tidigare men det betyder inte att det är så fortfarande. Panasonic kanske har kunnat öka produktionen snabbare än tesla.Telsa skrev:Och Tesla påstår att det är brist på batterier som gör att dom inte kan sälja mer. Känns inte som att det är någon kö direkt. För oss i Sverige är det ju transporten hit som tar lång tid.
Jag bekräftade min 70D 28/4 och efter att jag frågat via e-post så har de preliminär leverans den 24/7 i Göteborg.
Jag får helt klart vara nöjd med mitt datum. 
Well vi verkar iaf vara många som går i väntans tider så det lär vara tryck på Tesla bilar just nu. Ngn som har koll på hur många sålda det är ca nu?

Well vi verkar iaf vara många som går i väntans tider så det lär vara tryck på Tesla bilar just nu. Ngn som har koll på hur många sålda det är ca nu?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Jag bekräftade min 70D den 8/5 och hämtas 9/7
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk