Såna råkar man ju ut för nästan dagligen, men vissa är värre än andra. Alldeles nyss, t.ex. Jag söderut genom centrala Södertälje på Nyköpingsvägen. Jag planerade att svänga vänster in vid OKQ8 där det finns en gratis laddplats och därför låg jag i vänster körfält. Vid ett rödljus så vidgade vägen sig till vänster i ett svängfält. När jag skulle köra iväg vid grönt ljus så gjorde jag som jag understundom gör, jag trampade plattan i botten för att få maximal acceleration. (Hoppsan, jag har bestämt lite av barnasinnet kvar!

) Hade ingen anledning egentlig till det, jag bara gjorde det. Då ryter det till till vänster om mig och en svart Audi med nåt fel på ljuddämparen

trängde sig förbi mig från vänstersvängfältet och körde in framför mig och fortsatte rakt fram.
Jag kan säga att han var nära att misslyckas; bara nån centimeter till godo och han var på vippen att få motkast, för han var nog inte beredd på min lilla skitbils accelerationsförmåga.

Hade jag suttit och laddat och verkligen satsat på att komma iväg så snabbt som möjligt hade det inte funnits utrymme för honom att tränga sig utan det hade slutat med nån slags krock. Jävla idiot!
Tidigare i våras blev jag minst sagt överraskad av en annan idiot på en landsväg. Vi var några bilar som låg i köbildning och jag var nog nummer två. Plötsligt kommer det en bil i vägrenen och kör om mig, tränger sig in framför mig och kör om den första bilen i kön på rätt sida! StollePer!
En annan dag på samma vägsträcka, något längre fram, blev jag omkörd av en hetsig typ, som också körde om nästa bil i en alldeles för hög hastighet, viket också bevisades av att han låg i diket när vi nådde fram till rondellen som bara var ett par hundra meter längre fram. Karma!