Enligt vissa är det säkert nåt fusk med den och det sitter en dold dieselmotor under huven.Jerker skrev:Fråga Mati. Nån har iaf inbillat honom att han kör en VW elbil.Mickep skrev:Har VW någon elbil?

Moderator: Redaktion
Enligt vissa är det säkert nåt fusk med den och det sitter en dold dieselmotor under huven.Jerker skrev:Fråga Mati. Nån har iaf inbillat honom att han kör en VW elbil.Mickep skrev:Har VW någon elbil?
Jag visste väl att jag skulle bli lurad igen!mati skrev:Enligt vissa är det säkert nåt fusk med den och det sitter en dold dieselmotor under huven.Jerker skrev:Fråga Mati. Nån har iaf inbillat honom att han kör en VW elbil.Mickep skrev:Har VW någon elbil?
Den har ju iofs nånting som kan tolkas som fejkade avgasrör. Men du kan vara lugn, jag har inte hittat någon dieselmotor ännu, och vi har efter 1000 mil (redan!) inte behövt tanka en enda gång. Chansen är alltså rätt stor att e-Golfen verkligen är en riktig och ofejkad elbil.Walker skrev:Jag visste väl att jag skulle bli lurad igen!mati skrev:Enligt vissa är det säkert nåt fusk med den och det sitter en dold dieselmotor under huven.Jerker skrev:Fråga Mati. Nån har iaf inbillat honom att han kör en VW elbil.Mickep skrev:Har VW någon elbil?![]()
Har redan fått en egen trådKriper skrev:Elon på hal is? https://www.dn.se/nyheter/varlden/elon- ... sekvenser/
Gå inte in där... det är smutsigt.vigge50 skrev:Har redan fått en egen trådKriper skrev:Elon på hal is? https://www.dn.se/nyheter/varlden/elon- ... sekvenser/
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 27&t=12875
Tycker lite är konstigt att VW och BMW förminskar sina tidiga elbils eskapader. De trummar ju i stort ut att deras elbilar kommer ut, vilket år som helst nu. Det tycker jag är att lägga locket på dagens bilar.mati skrev:Den har ju iofs nånting som kan tolkas som fejkade avgasrör. Men du kan vara lugn, jag har inte hittat någon dieselmotor ännu, och vi har efter 1000 mil (redan!) inte behövt tanka en enda gång. Chansen är alltså rätt stor att e-Golfen verkligen är en riktig och ofejkad elbil.Walker skrev:Jag visste väl att jag skulle bli lurad igen!mati skrev:Enligt vissa är det säkert nåt fusk med den och det sitter en dold dieselmotor under huven.Jerker skrev:Fråga Mati. Nån har iaf inbillat honom att han kör en VW elbil.Mickep skrev:Har VW någon elbil?![]()
Och BMW säljer i3 som aldrig förr.Teslaspolen skrev:VW ska ju fasa ut eGolf emot I.D bilarna. BMW däremot har helt locket på...
VW tjänar inga vidare pengar på e-Golfen. De går väl inte direkt back på varje såld bil, men vinsten är nog inte stor. Samtidigt är efterfrågan så enorm att de inte hinner bygga så många bilar som beställs. Leveranstiden är över ett år nu eller så._TonyV skrev:Tycker lite är konstigt att VW och BMW förminskar sina tidiga elbils eskapader. De trummar ju i stort ut att deras elbilar kommer ut, vilket år som helst nu. Det tycker jag är att lägga locket på dagens bilar.
Njae. De har sagt att.Teslaspolen skrev:VW ska ju fasa ut eGolf emot I.D bilarna. BMW däremot har helt locket på...
Tesla harVerdi skrev:Njae. De har sagt att.Teslaspolen skrev:VW ska ju fasa ut eGolf emot I.D bilarna. BMW däremot har helt locket på...
- Nya 3-serien ska komma som helt eldriven.
- X3 ska komma som elbil.
- i4 ska komma.
- Mini ska komma som elbil.
Det är fyra modeller. Hur många modeller har Tesla?
Har vi hört någon konkret info om 3-serien på senare tid eller kan den ha lagts på is?Verdi skrev:Njae. De har sagt att.Teslaspolen skrev:VW ska ju fasa ut eGolf emot I.D bilarna. BMW däremot har helt locket på...
- Nya 3-serien ska komma som helt eldriven.
- X3 ska komma som elbil.
- i4 ska komma.
- Mini ska komma som elbil.
Det är fyra modeller. Hur många modeller har Tesla?
“Our philosophy is to provide freedom of movement, so we have to develop technology on all fronts,” said Sawa. “We understand that electric is very necessary – more than some, perhaps, with our early move to hybrid, but we can also see that full EV will not suit everyone. You can’t make an electric Land Cruiser work, for instance – and there are people in remote parts of the world whose lives depend on that car.”
https://insideevs.com/lexus-electric-ca ... -too-soon/“Pure EVs currently require a long charging time and batteries that have an environmental impact at manufacture and which degrade as they get older. And then, when cells need replacing, we have to consider plans for future use and recycling. It is a complex issue – much more complex than the current rhetoric perhaps suggests. I prefer to approach the future in a more honest way.”
“If we are looking for the best solution it is my opinion that the best solution is not only EV; we must consider petrol, hybrid, plug-in hybrid and fuel cell. If we focus on EV only we will not provide the answers people need.”
Toyota har ju rätt samtidigt. Elbilar passar inte alla och alla frågetecken kring batterierna är inte uträtade.LarsL skrev:Exakt! Mest ett problem för Toyota om de nu tror på sig själva. Detta resonemang kommer bara att driva dem emot konkursen.
Vi vet ju att en elbil innebär mer rörelsefrihet.
Vi får se. Ska det bli en sån där stor omställning så krävs det ju att alla tillverkare ställer om. Tesla och kineserna klarar ju inte av att göra alla elbilar själva.vigge50 skrev:Har vi hört någon konkret info om 3-serien på senare tid eller kan den ha lagts på is?Verdi skrev:Njae. De har sagt att.Teslaspolen skrev:VW ska ju fasa ut eGolf emot I.D bilarna. BMW däremot har helt locket på...
- Nya 3-serien ska komma som helt eldriven.
- X3 ska komma som elbil.
- i4 ska komma.
- Mini ska komma som elbil.
Det är fyra modeller. Hur många modeller har Tesla?
Om frågan hade varit antal modeller så hade vi fått jämföra med vad Tesla förväntas ha 2020 och inte nu så då kanske vi ska räkna med fyra eller fem. Om vi däremot ska kolla på produktionssiffror av rena elbilar så ska det bli väldigt intressant att se hur mycket BMW satsar och producerar.
Fast det är ju inte en anledning till att bara sitta och titta på. Eller har de så mycket pengar i skattkistan att de kan hålla på och utveckla rena elbilar och testa produktionsmetoder utan att sälja en enda av dessa bilar? För det måste de isåfall göra. Att göra ingenting i väntan på att tekniken ska komma ifatt användarnas behov kommer att konkurrera ut dem den dagen det är dags att börja utveckla egna elbilar.Verdi skrev:Toyota har ju rätt samtidigt. Elbilar passar inte alla och alla frågetecken kring batterierna är inte uträtade.LarsL skrev:Exakt! Mest ett problem för Toyota om de nu tror på sig själva. Detta resonemang kommer bara att driva dem emot konkursen.
Vi vet ju att en elbil innebär mer rörelsefrihet.
Vi vet väl rätt mycket om hållbarheten på batterierna i dagsläget. Vi har taxibilar som har gått 40-50k mil med originalbatteriet. Och det här med att elbilar inte passar alla, hur stor del är det vi pratar om där ? Jag förespråkar visserligen 200 kWh batteripack för att klara husvagnskörning och de med mer extrema körmönster men då pratar vi om gissningsvis max 4-5 procent av bilköparna. Ännu mindre globalt sett.Verdi skrev:Toyota har ju rätt samtidigt. Elbilar passar inte alla och alla frågetecken kring batterierna är inte uträtade.
Det är väl dagens elbilar som inte passar alla? Vad är det för fundamentalt i en bil med elmotor istället för med avgasmotor som skulle göra att det inte passar alla?Verdi skrev:Toyota har ju rätt samtidigt. Elbilar passar inte alla och alla frågetecken kring batterierna är inte uträtade.LarsL skrev:Exakt! Mest ett problem för Toyota om de nu tror på sig själva. Detta resonemang kommer bara att driva dem emot konkursen.
Vi vet ju att en elbil innebär mer rörelsefrihet.
Jag är säker på att samma diskussion har förts redan för 100 år sedan när bilen var på väg att ersätta hästarna. Det är ju såklart egentligen extremt opraktiskt med en bil. En häst fungerar precis överallt. Den kan springa rätt igenom skogen, över åkrar, över stock och sten. Vägar underlättar, men det är inget krav. Dessutom kan hästen käka gräs och hö som växer överallt. Den går att sitta på, den kan dra en vagn, den kan dra plogen, och den kan även driva andra prylar som kräver kraft. En allsidig sak som har använts sedan urminnes tider. Hästen passar alla.Verdi skrev:Toyota har ju rätt samtidigt. Elbilar passar inte alla och alla frågetecken kring batterierna är inte uträtade.LarsL skrev:Exakt! Mest ett problem för Toyota om de nu tror på sig själva. Detta resonemang kommer bara att driva dem emot konkursen.
Vi vet ju att en elbil innebär mer rörelsefrihet.