Det finns liknande för Norge som är ganska stora på dels Servicecenter och med liknande klimat/brukare.
Vill börja med att jag tidigare haft erfarenhet av norska sc då jag ägde bilen först i Norge.
Det har varit förfärliga serviceärenden där bilen lämnades med fel och levererades med nya samt verktyg kvarliggandes i framrutan/torkarbladen till solskenshistorier där sc gjorde förebyggande åtgärder när dom ändå hade bilen inne för service.
För Sveriges del har första besöket varit Göteborg med väldigt proffsigt bemötande. Servicetekniker följde med ut och provkörde bilen och fick samma bild som jag. Även här var man väldigt mån om att kunden fick god upplevelse och service.
Nästa ärende blev Malmö. Av förklarliga skäl valdes Malmö då jag bor i Skåne. Göteborg var egentligen inget problem då man kunde träffa gammalt folk medan bilen var på service men det krävde att det var små korta ingrepp. Inga flerdagarsservice.

Åter till Malmö. Här har dessvärre problemen hoppat sig. Jag har åtskilliga ggr fått stått på mig och tack vare jag är tekniskt insatt (utan att behöva killgissa) kunnat hävda min rätt och fått dyrbara och uteblivna fel åtgärdade, just åtgärdade.
Mottagarpersonalen får tummen upp på Malmö sc men inte servicemanager.
Hoppas ni kan dela med er av erfarenheter i hopp om att lyfta våra sc