![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Seamless och effortless är vår erfarenhet av SuC jämfört med publika laddställen. På resan använde vi EN publik 22kw AC laddare. Strulade då vi inte hade laddkort direkt i det nätverket men köpte ett förladdat kort och kundtjänst var snälla på Clever och släppte på laddningen innan kortet var inköpt.
Audin E-tron är första elbilsgenerationen från Audi. Det är den generationen mycket lovas men inget har bevisats ännu.
Det är första elbilen Audi kommer serva. Jag anser att detta är en utbildningsfas för ALLA landets serviceverkstäder. De har ju knappt sett en elbil innan. Några måste vara pionjärer bland de traditionella serviceverkstäderna.
Model X är Teslas 3:e elbil och det märks. E-tron är Audis första elbil och det märks också. Teslas X har en helt annan rymdskepps känsla när man stänger falconvingarna, klar för avfärd! Helt annan vy ut med ett glamoröst frontfönster.
Vi har debatterat 75 vs 100 mycket. Fast vi kom fram till samma sak varje gång. För oss räcker 75. Vi saknar räckviddsångest och utnyttjar varje promille av vårt 75 batteri. Personligen tror jag att Tesla kommer sätta in model 3 teknik på batterierna nån gång. Sker inte detta år, kanske inte heller nästa men på sikt, ja. 200k kan användas till nästa bilköp eller utbyte av batteriet längre fram. Så resonerar vi. 32 mil kan för vissa kännas lite, men man lär sig lite spartrix ganska snabbt efter lite Youtube:ande. Very low suspension knappen ger en 5% på motorväg sägs det och det ger skillnad.
Vi valde 7-sitsig då vi ville ha bäst lastutrymme, stolarna fälls helt platt i 5 och 7-sitsig. 6-sitsig ger dig inget naturligt stopp mellan sätena på lastade prylar när du fällt 3:e raden samt 2:a raden kan ej fällas helt platt.
Vi har kul med vår blå ”Zeke” och skulle inte kunna tänka oss en annan bil faktiskt. Good luck!
http://---