Det skulle vara jättekul om alla ni som redan har fått era bilar ville ta ett kort (eller flera) och lägga upp i forat. Det brukar finnas möjlighet till ett galleri men jag vet inte hur det är här...
Har för mig att det började lite trevande i en annan tråd men kan inte hitta den nu. Var det möjligen i det gamla forumet? Jag saknar fortfarande möjligheten att gå in där och hämta viss information!
Ett jättestort GRATTIS till alla er som redan fått era bilar. Vi andra blir ju inte mindre avundsjuka och sugna precis av att läsa om alla nöjda "S-drivers" och suget skulle nog inte avta av att få se bilder på bilar, och ägare med ett stort flin på läpparna...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Hämtade min bil i fredags men det var inte helt smidig...
Inte för att det var något problem med bilen eller med genomgången från Tesla, det senare skötte Edwina jätte bra och hade fantastiskt tålamod med alla nybörjar frågor.
Däremot hade inte leasingbolaget kollat upp det här med försäkring i förväg. En timme innan jag skulle hämta bilen fick jag meddelande om att de leasingbolaget inte kunde försäkra min bil...ungefär som att säga till barnen den 23 december att "vi ställer in julafton"...
Jag fick sitta i Täby C i 3 timmar och vänta på att försäkringsfrågan skulle lösas! Det var IF som vägrade försäkra och det var sedan Trygg H som försäkrade för 23 000Kr!
Vet att försäkringsdiksussionen ligger på en annan tråd men vill bara peka på att detta är värt att kolla upp innan man hämtar bilen. Jag var naiv och trodde att de stora leasing bolagen (Swedbank) hade koll men det visade sig att det det är lite krångligt att vara "early adaptor"...
Matsson: Swedbank som i Autoplan? Berätta gärna mer om upplägget för din del. Jag har också dem och även om det mesta krånglat så har inte försäkringen gjort det än. Men min bil kommer inte förrän om en dryg månad.
Matsson: Swedbank som i Autoplan? Berätta gärna mer om upplägget för din del. Jag har också dem och även om det mesta krånglat så har inte försäkringen gjort det än. Men min bil kommer inte förrän om en dryg månad.
Länsförsäkringar är bäst för leasingbilar. Runt 11 000 kr.
Matbl: Ja det var Autoplan, de/vi har gruppförsäkring för samtliga bilar hos IF och det var IF som inte vill försäkra pga av Teslas servicecverkstad idag ligger i Danmark och argumentet var då att det skulle vara förenligt med orimliga kostnader att ta den till Köpenhamn för en skada. När servicecentret öppnar kommer de sannolikt att vilja försäkra.
Men som sagt - bra att be dem kolla i tid innan du ska hämta bilen.
Och tack för tipset om LF
Matsson: ok tack för varningen. Har du Autoplans personalbilsupplägg eller är det ren finansiell leasing?
Jag har personalbilsupplägget och har ett pris från dem på helförsäkring så drt hoppas jag de håller.
Äntligen är det dags att hämta pärlan
Tid för hämtning är bokad till i morgon 16.00.
Det känns som om jag väntat väldigt länge, men i själva verket, så har leveranstiden varit ovanligt kort. Bilen beställdes och bekräftades den 17/3, så leveranstiden blir ca 3,5 månad. Det kanske är rekord för leverans till Sverige? Är det någon som fått bilen levererad snabbare än så?
Det känns som om jag väntat väldigt länge, men i själva verket, så har leveranstiden varit ovanligt kort. Bilen beställdes och bekräftades den 17/3, så leveranstiden blir ca 3,5 månad. Det kanske är rekord för leverans till Sverige? Är det någon som fått bilen levererad snabbare än så?
Får min levererad på fredag och bekräftade beställningen den 12/3 så det är några dagar långsammare men ändå imponerande snabbt (även om varje dags väntan varit en pina...). Hade önskad leverans i juli men gissar att de vill leverera så många som möjligt i juni eftersom det är sista månaden i kvartalet och viktigt att få med i leveransstatistiken.
Nu har min bil börjat tillverkas efter att ha VIN i över 6 veckor, bekräftade 18 april. Leverans beräknad slutet av juli. Det känns optimistiskt att den skulle komma hit på 4 veckor.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Nu har min bil börjat tillverkas efter att ha VIN i över 6 veckor, bekräftade 18 april. Leverans beräknad slutet av juli. Det känns optimistiskt att den skulle komma hit på 4 veckor.
Min tog 8-9 veckor efter den var färdig på fabriken!
Får min levererad på fredag och bekräftade beställningen den 12/3 så det är några dagar långsammare men ändå imponerande snabbt (även om varje dags väntan varit en pina...). Hade önskad leverans i juli men gissar att de vill leverera så många som möjligt i juni eftersom det är sista månaden i kvartalet och viktigt att få med i leveransstatistiken.
Vilken tur ni hade! Jag får också min levererad på fredag men beställde redan 16/2 och bekräftade 21/2. Blev ca 4,5 halv månad för mig alltså vilket var ungefär vad jag väntade mig. Skall bli så sjukt roligt att hämta ut den imorgon