Jag är glad att jag lyckades få provsitta och provköra i USA förra månaden. Vill ju inte att det ska bli alldeles för uppenbart hur nördig jag också är (dock kommer jag nog smyga dit om några dagar jag också)...TeslaTissel skrev:
Vi kan bilda ”nörd-kön” på riktigt med knasiga uppspärrade ögon och skäggstubb, då vi förstås legat utanför i kylan!
Model 3 - officiell Sverigepremiär imorgon 14/11!
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 - officiell Sverigepremiär imorgon 14/11!
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Kanske det kan vara värt. Du är väl redan rikskändis sen du var och köade för... hrmm... länge sedan. Men risken finns väl att dinaJerker skrev:Shit! Det lutar åt bondpermis!
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren skrev:Kanske det kan vara värt. Du är väl redan rikskändis sen du var och köade för... hrmm... länge sedan. Men risken finns väl att dinaJerker skrev:Shit! Det lutar åt bondpermis!översittarechefer känner igen dig när de läser löpsedlarna imorgon.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Men det vore jäkligt episkt iaf!Surfaren skrev:Kanske det kan vara värt. Du är väl redan rikskändis sen du var och köade för... hrmm... länge sedan. Men risken finns väl att dinaJerker skrev:Shit! Det lutar åt bondpermis!översittarechefer känner igen dig när de läser löpsedlarna imorgon.

Kan dom rigga det i förväg så är dom garanterat intresserade av en på-plats-igen intervju.
Nästan för enkelt att tänka sig hur intervjun skulle byggas upp lixom

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Ta med honomJerker skrev:Surfaren skrev:Kanske det kan vara värt. Du är väl redan rikskändis sen du var och köade för... hrmm... länge sedan. Men risken finns väl att dinaJerker skrev:Shit! Det lutar åt bondpermis!översittarechefer känner igen dig när de läser löpsedlarna imorgon.Jag får nog sköta mig. Jag har ett besök på förmiddagen i morgon från en som åker upp från Skåne. Jag kan inte dissa honom. Annars hade jag kunnat tjata mg till ledighet. Jag får lämna walk over den här
gången.

Model S Standard Range Raven
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Ok, tråkigt, men det är ju inte officiell sälj-premiär ännu och vi skvallrar nog rätt bra allihop här före pressen/media och alla andra med appar och satellit-telefoner, etc. etc.Jerker skrev:Surfaren skrev:Kanske det kan vara värt. Du är väl redan rikskändis sen du var och köade för... hrmm... länge sedan. Men risken finns väl att dinaJerker skrev:Shit! Det lutar åt bondpermis!översittarechefer känner igen dig när de läser löpsedlarna imorgon.Jag får nog sköta mig. Jag har ett besök på förmiddagen i morgon från en som åker upp från Skåne. Jag kan inte dissa honom. Annars hade jag kunnat tjata mg till ledighet. Jag får lämna walk over den här
gången.

- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Kommer förbi MoS imorgon utan tvekan! F.n dock börjar lillgrabben bli sjuk så kan kanske inte lämna honom på dagis (då får det bli lite senare på dagen imorgon). Syns imorgon iaf
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Kom gärna redan kl 8 - 8:30 så bildar vi en fin Tesla-sekt-kö som TT och andra journalister kan fota!
Jag ska vara där kl 8
Letar fortfarande efter en tjej som har bokat och kan tänka sig intervjuas 8:30 av TT

Jag ska vara där kl 8
Letar fortfarande efter en tjej som har bokat och kan tänka sig intervjuas 8:30 av TT
Lite typiskt journalister att inte nöja sig med det som är där utan måste hitta något annat... Men den ska väl inte vara omöjligt att klä ut någon till kvinna så att de får som de vill ha det?TiborBlomhall skrev:TT kommer vara på plats och vill intervjua två reservationshållare, en kvinna och en man kl 8:30
Vem kan tänka sig ställa upp?
Och de vill se en fin kö av Teslafantaster som vill se på bilen
- TiborBlomhall
Jag tror att transvestit räknas som ännu mer PK än kvinnaMaxE skrev:Jag har långt blont hår, funkar det?

- TiborBlomhall
Det är väl snarare Tesla som vill visa upp hur stor efterfrågan det är på bilen...LarsL skrev:Lite typiskt journalister att inte nöja sig med det som är där utan måste hitta något annat... Men den ska väl inte vara omöjligt att klä ut någon till kvinna så att de får som de vill ha det?TiborBlomhall skrev:TT kommer vara på plats och vill intervjua två reservationshållare, en kvinna och en man kl 8:30
Vem kan tänka sig ställa upp?
Och de vill se en fin kö av Teslafantaster som vill se på bilen
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vad tror ni, kommer det bli en förändring av reservations-kön efter det här, och kommer Tesla
att berätta något om det isf?
Jag vågar gissa på en hel del nya i kön dom närmaste
veckorna, speciellt eftersom det fortfarande bara är
reservationer (fullt återbetalningsbar)...
Det är iaf oerhört bra tajming av Tesla, dom kan ju nu
säga att model 3 kan beställas om några veckor (fast med
liiite längre till leverans än så)
att berätta något om det isf?
Jag vågar gissa på en hel del nya i kön dom närmaste
veckorna, speciellt eftersom det fortfarande bara är
reservationer (fullt återbetalningsbar)...
Det är iaf oerhört bra tajming av Tesla, dom kan ju nu
säga att model 3 kan beställas om några veckor (fast med
liiite längre till leverans än så)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Om man kikar på listan över vilka länder Tesla kommer visa model 3 så känns det som Sverige kommer vara med att få dela på de första bilarna.
Hittills ska inbjudan ha kommit till, Frankrike, Belgien, Tyskland, Norge, Italien och självklart Sverige
edit: + Schweiz
Hittills ska inbjudan ha kommit till, Frankrike, Belgien, Tyskland, Norge, Italien och självklart Sverige
edit: + Schweiz
Senast redigerad av frippan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Jag pratade med en säljare i helg när jag provkörde M3P. Han sa att han hade hört att just Sverige låg bra till med försäljningen i Europa typ direkt efter Norge. Vet hur han mätte då, om det var per invånare eller liknande.
Se berättade han också om när midrange introducerades. Det första säljarna fick veta var när kunder som sett det på hemsidan ringde och frågade, dvs dom vart inte ens informerade efter att dom visar upp den på beställningssidan. Bara en hint kanske om hur mycket ni ska förvänta er att personalen kan svara på.
Se berättade han också om när midrange introducerades. Det första säljarna fick veta var när kunder som sett det på hemsidan ringde och frågade, dvs dom vart inte ens informerade efter att dom visar upp den på beställningssidan. Bara en hint kanske om hur mycket ni ska förvänta er att personalen kan svara på.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Lägg till Schweiz, det är visning i Zürich imorgon.frippan skrev:Om man kikar på listan över vilka länder Tesla kommer visa model 3 så känns det som Sverige kommer vara med att få dela på de första bilarna.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Är inte Sverige och Schweiz samma land?jpetters skrev:Lägg till Schweiz, det är visning i Zürich imorgon.frippan skrev:Om man kikar på listan över vilka länder Tesla kommer visa model 3 så känns det som Sverige kommer vara med att få dela på de första bilarna.

Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Gick förbi butiken i MoS ikväll - de hade gjort plats för en liten bil längst fram 

Model S Standard Range Raven
Har köpt en model s nyligen som jag är nöjd med. Men kommer ändå titta förbi.
Jag har en av dom första biljetterna (bokade redan efter någon timme i butik första dagen) så borde få bland dom första.
Har juh länge drömt om en banbil, kanske kanske blir en M3P med trippel åttor som däck och Mantorp nästa år?
Fan hur ska man göra nu då:)
Sälja biljetten eller lekbil... det ena alternativet är märkbart dyrare än det andra :p
Kul att Tesla kommer till EU iaf, nu är det kört för konkurrenterna.
Jag har en av dom första biljetterna (bokade redan efter någon timme i butik första dagen) så borde få bland dom första.
Har juh länge drömt om en banbil, kanske kanske blir en M3P med trippel åttor som däck och Mantorp nästa år?
Fan hur ska man göra nu då:)
Sälja biljetten eller lekbil... det ena alternativet är märkbart dyrare än det andra :p
Kul att Tesla kommer till EU iaf, nu är det kört för konkurrenterna.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Du får nog inget alls för biljetten! Tror att i princip vem som helst kommer kunna köpa en Preformance från dag ett.
Om jag får betalt eller ej det vet jag inte.LarsL skrev:Du får nog inget alls för biljetten! Tror att i princip vem som helst kommer kunna köpa en Preformance från dag ett.
Men jag tror ändå att det kommer dröja ganska länge innan en som beställer idag får sin bil, måste ändå skilja minst 3-6 månader. Möjligen att en Performance kan levereras snabbare.
Ska bli intressant att läsa om alla konkurrenter i Europa som helt plötsligt blivit Europas främsta självutnämnda elbilstillverkare över en natt.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Richard @ Statsskuld.se
Titta inte på bilen rakt bakifrån bara så kommer ni nog bli nöjda alla. Inne i bilen kan ni ju prova webbläsaren och se om den funkar, här i USA fuller den kanske 1 av 20 försök. Annars är det väl bara sitta i bilen och längta efter att beställa hemsidan kommer upp 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Ahh rackarns, just imorgon har jag verkligen fullt upp. Annars hade jag åkt dit och återskapat artikeln jag skrev åt DI när vi köade första gången. Hade ju varit fantastiskt kul.
Att jag sen hade kommit i en VW laddhybrid istället för en riktig bil hade ni väl fått förlåta
Att jag sen hade kommit i en VW laddhybrid istället för en riktig bil hade ni väl fått förlåta

MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Googlade på Tesla och nyheter, valde de senaste 24 timmarna.
VÄLDIGT få artiklar om att Tesla 3 har Europa lansering idag!
VÄLDIGT få artiklar om att Tesla 3 har Europa lansering idag!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension