DAB i model s

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

DAB i model s

Inlägg av hybris »

nör jag åker mellan Arlanda och MC donalds vid Arlandarakan innan UpplandsVäsby i riktning mot Stockholm... där tappar jag DAB med jämna mellanrum... är det bara min bil eller har Ni samma problem på den sträckan? dvs är problemet DAB sändningarna/täckning eller ör det model S?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: DAB i model s

Inlägg av hybris »

är det bara jag som har problem med DAB sändningarna? det är på E4an mellan Arlanda och Upplands-Väsby jag tycker det verkar fungera dåligt... tex i Uppsala inga problem...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: DAB i model s

Inlägg av hybris »

inga som har problem med DAB och FM radio? tycker det strular ofta... dåligt ljud, dålig mottagning etc... är det bara jag? måste nog felanmäla!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: DAB i model s

Inlägg av ironjack »

Jag tog inte tillvalet Ultra hi-fi så jag kan inte svara för DAB, men håller med om att den vanliga FM-radion har ganska dålig mottagning mot vad jag är van vid från andra bilar. Beror nog på konstruktionen med dolda antenner tyvärr, men det kan ju vara värt att kolla upp.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: DAB i model s

Inlägg av Daniel »

Inte hunnit ha bilen så länge, men noterat att FM-radion tappar täckning i tunnlar och på platser som min förra bil inte gjorde.
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: DAB i model s

Inlägg av Wester »

FM radion suger i motagning men mig gör det inget. Använder enbart TuneIn samt USB som källa. Funkar rolex. Hade DAB i min förra bil och teckningen i sverige e under all kritik på detta men men.
Superbar
Inlägg: 57
Blev medlem: 24 maj 2014 13:29
Ort: Uppsala

Re: DAB i model s

Inlägg av Superbar »

Jag läste att det varit dålig mottagning på grund av felaktig jordning av antennen för en del ägare i USA, men det behöver inte ha något som helst att göra med de problem ni beskriver. Kanske värt att kolla upp dock?
Skriv svar