Hade en svart P85D parkerad bakom mig på laddplatserna vid Sickla. Om det är någon här: Är det den nya obsidian-metallic black du har på den? Upplevde den som annorlunda rent visuellt än alla andra svarta jag sett tidigare. Mer djup. "Svartare" helt enkelt.
Vacker silver S85 (svensk, Staffan) parkerade jämte mig i Kungshamn vid busstation idag. Vi åkte sedan iväg samtidigt, och då lade sig en mörkgrå norsk bakom mig. Lite trängsel på det där stället så här års!
Mötte en vit Model S vid Jävre söder om Piteå i lördags kväll, den var på väg norrut. Han inte se om den var svensk eller norsk men det är ju inte osannolik att den var norsk med tanke på alla norrmän som är vid svenska kusten så här års, gäller bara att den klarat hoppet från Norge utan några SC mitt mellan.
Rapport från en 5 veckors husbilssemester genom Europa till Sardinien och Korsika och sen hem igen:
Totalt ca antal spottade Teslor: 14
Första i Italien: Norrman i P85 på Gardaland nöjespark
Första (enda) på Sardinien: Norrman på Isola d Gabbiana (surfspot på norra delen av ön)
Korsika: 0 st
Svenska Teslor: Tyvärr ingen
Totalt 80 procent Norrmän. Sen holländare, fransmän och en dansk.
Vanligaste Teslamiljö vid spot-tillfälle: Autobahn
Lämnade Lomma camping igår kväll och såg en vit Model S stå och ladda vid ett hus strax norr om. Den som bor där har ett trevligt läge men också ett tufft klimat för en bil. Vid Löddeköpinge sågs tidigare på dagen ett par norska P85 samt en svensk 70D som ägdes och kördes av en trevlig medelålders dansk kvinna som hade bytt bort sin gamla Skoda...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Mötte min egen bil imorse skulle otränat öga kunna tro. Snygg röd i Kista, Stockholm, vid nio idag.
Kan ha varit en kollega till som har en röd P85D och snygg är den
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Lät en släkting köra till Uddevalla och måste ju testa SuC på Torp. Vi kom dit som Tesla nr 12, alldeles bakom en norsk. Två till stod på kö, alla slangar upptagna. En var NL, resten verkade vara N. Utom min. Vi vände. Hade ju ström hemma, inom räckhåll.
Tyvärr missade jag Gbg-träffen, vi har gäster. En annan gång.
Mäter Teslor dagligen numera. Men ju idag för en timme sedan var jag på Sveavägen i Stockholm och hade inte kollat att det var dagen för äldre custom byggda amerikanska bilar, dvs allt annat än elbilar. Ändå lyckades jag mäta en grå bil som var snyggare än allt annat amerikanskt där Kul.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hej Pontus! Det var jag och trots att man kände sig lite udda så var nog din fräcka blå och min grå Sveavägens vassaste, tystaste, snabbaste och by far mest miljövänliga bland dinosaurierna
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine