Varning för sena fakturor!
Moderator: Redaktion
Varning för sena fakturor!
Jag skulle fått min efterlängtade bil på SC i Göteborg den 29/7 men fick inte fakturan på e-post eller My Tesla förrän dagen innan leverans. Jag trodde inte det skulle bli några problem förrän jag satt och väntade på leveransen på Teslas anläggning i Göteborg då ett av Sveriges mest likvida företag skulle betala för den. Jag fick inte ut bilen och det kostade mig 2 dagars avbruten efterlängtad semester och 40 mil i min gamla fossilbil. Nu får jag vänta till nästa vecka och belöningen blir ju förhoppningsvis att bilen är bra mycket bättre än den svenska organisationen.
Re: Varning för sena fakturor!
Jag trodde inte att dom mailade ut fakturorna. Jag fick info att jag själv behövde fixa ut fakturan från Mytesla innan jag skulle hämta. Nu löstes det på annat sätt ändå eftersom jag körde finansiering.
Rätt, de mailade att den kommit till My Tesla men de mailade in den till Bilfunktionen på mitt företag som sköter betalningen. Man blir så besviken att inte få bilen på utlovad tid så glädjen att få en ny bil förringas.Martinen skrev:Jag trodde inte att dom mailade ut fakturorna. Jag fick info att jag själv behövde fixa ut fakturan från Mytesla innan jag skulle hämta. Nu löstes det på annat sätt ändå eftersom jag körde finansiering.

Ja i vilket fall some helst så är det tråkigt att det ska bli fördröjningar sådan här dum anledning.
Fakturan borde kunna skapas redan när bilen var klar, så kan man sen själv välja när man vill betala.
Fakturan borde kunna skapas redan när bilen var klar, så kan man sen själv välja när man vill betala.
Prova att kombinera detta med ett leasingbolag som vägrar betala förrän efter att bilen hämtats...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Det var inga problem för mig. Det enda tesla vill ha bekräftat från wasa kredit var att jag skickat in avtalet, och betalat första förhöjda. Avtalet skickades in enmansföretag innan och första förhöjda betalade jag en vecka innan. Sen fyllde jag i leveransgodkännande. Allt utan problem.matbl skrev:Prova att kombinera detta med ett leasingbolag som vägrar betala förrän efter att bilen hämtats...
Jag hämtade min bil för c:a 2 veckor sedan. När jag fick datumet för hämtningen, som för övrigt var 1 dag innan jag skulle åka på semester (här är jag extremt nöjd, de fixade fram bilen i precis rätt tid!) visade det sig att det var 2 dagar tills att de behövde den första förhöjda hyran betald. Antar att det blev kort varsel då de insåg att de skulle hinna till min deadline.
Nu kommer det ju knappast som någon överraskning att de pengarna ska in innan leverans, men utan att veta vem och hur man ska betala så kan man ju inte ordna det i förväg, och eftersom vi är en liten firma så kunde jag inte fixa fram någon annan som kunde godkänna min överföring innan dess. Så jag fick lägga ut de pengarna privat i ungefär en vecka. Nu var det inga problem för mig, men jag tror inte att väldigt många har möjligheten att betala ut 200kkr typ dagen efter...
När jag tidigare beställt från tex volvo så har det alltid funnits en röd tråd genom hela leveransen, det har hela tiden varit självklart vad jag ska göra och när. Här är det inte riktigt så (ännu?), fast ingen skugga skall falla över teslas personal som var inblandade i min leverans som gick jättebra. Jag tänker mig att de har väldigt mycket att göra med den tillväxt de haft, lägg semestrar och upplärning av nya anställda på det så blir det nog långa dagar.
Nu kommer det ju knappast som någon överraskning att de pengarna ska in innan leverans, men utan att veta vem och hur man ska betala så kan man ju inte ordna det i förväg, och eftersom vi är en liten firma så kunde jag inte fixa fram någon annan som kunde godkänna min överföring innan dess. Så jag fick lägga ut de pengarna privat i ungefär en vecka. Nu var det inga problem för mig, men jag tror inte att väldigt många har möjligheten att betala ut 200kkr typ dagen efter...
När jag tidigare beställt från tex volvo så har det alltid funnits en röd tråd genom hela leveransen, det har hela tiden varit självklart vad jag ska göra och när. Här är det inte riktigt så (ännu?), fast ingen skugga skall falla över teslas personal som var inblandade i min leverans som gick jättebra. Jag tänker mig att de har väldigt mycket att göra med den tillväxt de haft, lägg semestrar och upplärning av nya anställda på det så blir det nog långa dagar.
Jag fick min faktura under julhelgen och betalade på måndagen och hämtade dagen efter och var inga större problem bara att banken mailade och bekräftade att pengarna var överförda.