ABRP sätter ju referensförbrukningen för 110 km/h på 245 Wh/km. Model X ligger på 250 Wh/km. Men det är nog en rätt tidig gissning. Blir spännande.
Det vore ju härligt om den håller det även om jag tror det kommer hamna lite högre än MX. Det jag oroar mig lite för är eventuella problem på vintern då ipace verkar ha det riktigt svårt.
ABRP sätter ju referensförbrukningen för 110 km/h på 245 Wh/km. Model X ligger på 250 Wh/km. Men det är nog en rätt tidig gissning. Blir spännande.
Det vore ju härligt om den håller det även om jag tror det kommer hamna lite högre än MX. Det jag oroar mig lite för är eventuella problem på vintern då ipace verkar ha det riktigt svårt.
Fast å andra sidan har ju Audi testat bilen i Arvidsjaur där de har en egen testanläggning. Man kan väl nästan utgå ifrån att den klarar vinterförhållanden.
Jag vet inte i vilken utsträckning Jaguar brukar gjöra liknande tester.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
ABRP sätter ju referensförbrukningen för 110 km/h på 245 Wh/km. Model X ligger på 250 Wh/km. Men det är nog en rätt tidig gissning. Blir spännande.
Det vore ju härligt om den håller det även om jag tror det kommer hamna lite högre än MX. Det jag oroar mig lite för är eventuella problem på vintern då ipace verkar ha det riktigt svårt.
Fast å andra sidan har ju Audi testat bilen i Arvidsjaur där de har en egen testanläggning. Man kan väl nästan utgå ifrån att den klarar vinterförhållanden.
Jag vet inte i vilken utsträckning Jaguar brukar gjöra liknande tester.
Även Jaguar gör vintertester. Vad är det för problem I-pace har med vintern?
ABRP sätter ju referensförbrukningen för 110 km/h på 245 Wh/km. Model X ligger på 250 Wh/km. Men det är nog en rätt tidig gissning. Blir spännande.
Det vore ju härligt om den håller det även om jag tror det kommer hamna lite högre än MX. Det jag oroar mig lite för är eventuella problem på vintern då ipace verkar ha det riktigt svårt.
Fast å andra sidan har ju Audi testat bilen i Arvidsjaur där de har en egen testanläggning. Man kan väl nästan utgå ifrån att den klarar vinterförhållanden.
Jag vet inte i vilken utsträckning Jaguar brukar gjöra liknande tester.
Även Jaguar gör vintertester. Vad är det för problem I-pace har med vintern?
Samma "problem" som andra elbilar? Dvs något kortare räckvidd. Sedan kan man förstås referera till en enskild bil och dennes problem. Det är inte rätt, men man kan
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
ABRP sätter ju referensförbrukningen för 110 km/h på 245 Wh/km. Model X ligger på 250 Wh/km. Men det är nog en rätt tidig gissning. Blir spännande.
Det vore ju härligt om den håller det även om jag tror det kommer hamna lite högre än MX. Det jag oroar mig lite för är eventuella problem på vintern då ipace verkar ha det riktigt svårt.
Fast å andra sidan har ju Audi testat bilen i Arvidsjaur där de har en egen testanläggning. Man kan väl nästan utgå ifrån att den klarar vinterförhållanden.
Jag vet inte i vilken utsträckning Jaguar brukar gjöra liknande tester.
Även Jaguar gör vintertester. Vad är det för problem I-pace har med vintern?
Samma "problem" som andra elbilar? Dvs något kortare räckvidd. Sedan kan man förstås referera till en enskild bil och dennes problem. Det är inte rätt, men man kan
Det lät som något mer specifikt eftersom i-pace "verkar ha det riktigt svårt", typ att batterierna fryser sönder eller liknande...
ABRP sätter ju referensförbrukningen för 110 km/h på 245 Wh/km. Model X ligger på 250 Wh/km. Men det är nog en rätt tidig gissning. Blir spännande.
Det vore ju härligt om den håller det även om jag tror det kommer hamna lite högre än MX. Det jag oroar mig lite för är eventuella problem på vintern då ipace verkar ha det riktigt svårt.
Fast å andra sidan har ju Audi testat bilen i Arvidsjaur där de har en egen testanläggning. Man kan väl nästan utgå ifrån att den klarar vinterförhållanden.
Jag vet inte i vilken utsträckning Jaguar brukar gjöra liknande tester.
Även Jaguar gör vintertester. Vad är det för problem I-pace har med vintern?
Samma "problem" som andra elbilar? Dvs något kortare räckvidd. Sedan kan man förstås referera till en enskild bil och dennes problem. Det är inte rätt, men man kan
Det lät som något mer specifikt eftersom i-pace "verkar ha det riktigt svårt", typ att batterierna fryser sönder eller liknande...
Hänvisningen var väl till problemen med laddning under långracet gissar jag. Är väl inte utrett om det var ett generellt problem eller den enskilda bilen (ja, Jaguar hävdar att det var den enskilda bilen men det säger ju inte så mycket).
Sen är ju såklart den extremt höga förbrukningen ett problem, men det problemet kanske gäller året runt...
Ja, det var att den var tvungen att bryta långracet pga av problem med laddning och en extremt hög förbrukning. Men det kanske är som Jaguar säger och det bara var just den bilen.
Ja, det var att den var tvungen att bryta långracet pga av problem med laddning och en extremt hög förbrukning. Men det kanske är som Jaguar säger och det bara var just den bilen.
Får hoppas det. Den I-pace jag har kört hade inte problem med laddning och förbrukningen var inte extremt hög (hur man nu definierar extremt hög) .
Ja, det var att den var tvungen att bryta långracet pga av problem med laddning och en extremt hög förbrukning. Men det kanske är som Jaguar säger och det bara var just den bilen.
Får hoppas det. Den I-pace jag har kört hade inte problem med laddning och förbrukningen var inte extremt hög (hur man nu definierar extremt hög) .
Var det kallt och körde du långt? Flera laddningar osv?
Vore ju skönt att få det bekräftat att det funkar som det ska i andra bilar än den där som Jaguar lånade ut för rejset osv
@Helelectric, har du hunnit köra någon längre sträcka med flera laddningar i kyla osv?
Jag är ju ff sugen på den (när/om den kommer med 3-fas-laddning såklart)
ABRP sätter ju referensförbrukningen för 110 km/h på 245 Wh/km. Model X ligger på 250 Wh/km. Men det är nog en rätt tidig gissning. Blir spännande.
Det vore ju härligt om den håller det även om jag tror det kommer hamna lite högre än MX. Det jag oroar mig lite för är eventuella problem på vintern då ipace verkar ha det riktigt svårt.
Fast å andra sidan har ju Audi testat bilen i Arvidsjaur där de har en egen testanläggning. Man kan väl nästan utgå ifrån att den klarar vinterförhållanden.
Jag vet inte i vilken utsträckning Jaguar brukar gjöra liknande tester.
I denna dokumentär som audi själva gjort (och om länkades tidigare i tråden) så pratas de lite om deras vinter tester.
Ja, det var att den var tvungen att bryta långracet pga av problem med laddning och en extremt hög förbrukning. Men det kanske är som Jaguar säger och det bara var just den bilen.
Får hoppas det. Den I-pace jag har kört hade inte problem med laddning och förbrukningen var inte extremt hög (hur man nu definierar extremt hög) .
Var det kallt och körde du långt? Flera laddningar osv?
Vore ju skönt att få det bekräftat att det funkar som det ska i andra bilar än den där som Jaguar lånade ut för rejset osv
@Helelectric, har du hunnit köra någon längre sträcka med flera laddningar i kyla osv?
Jag är ju ff sugen på den (när/om den kommer med 3-fas-laddning såklart)
Nej, har inte blivit så mycket snabbladdning tyvärr. Är i Göteborg med den nu, men frugan ville inte köra över fjället pga stängda övergångar så det blev färjan för oss.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja, det var att den var tvungen att bryta långracet pga av problem med laddning och en extremt hög förbrukning. Men det kanske är som Jaguar säger och det bara var just den bilen.
Får hoppas det. Den I-pace jag har kört hade inte problem med laddning och förbrukningen var inte extremt hög (hur man nu definierar extremt hög) .
Var det kallt och körde du långt? Flera laddningar osv?
Vore ju skönt att få det bekräftat att det funkar som det ska i andra bilar än den där som Jaguar lånade ut för rejset osv
@Helelectric, har du hunnit köra någon längre sträcka med flera laddningar i kyla osv?
Jag är ju ff sugen på den (när/om den kommer med 3-fas-laddning såklart)
Nej, har inte blivit så mycket snabbladdning tyvärr. Är i Göteborg med den nu, men frugan ville inte köra över fjället pga stängda övergångar så det blev färjan för oss.
Äh va fan, ni kan väl ta en tripp till Trondheim eller nåt
Funkar värmen i bilen bra då? Det var ju också nåt som Ida tyckte var dåligt, men hon poängterade ju också att det kunde bero på okunskap då systemet var lite för krångligt
jämfört med deras fossil-Jaguar (hon kör Jaguar till vardags), så det är inte säkert att det var något fel på den bilen eg...
[
Funkar värmen i bilen bra då? Det var ju också nåt som Ida tyckte var dåligt, men hon poängterade ju också att det kunde bero på okunskap då systemet var lite för krångligt
jämfört med deras fossil-Jaguar (hon kör Jaguar till vardags), så det är inte säkert att det var något fel på den bilen eg...
Intressant. Jag upplevde i-Pace infotainment och reglage/knappar som väldigt lika de jag hade i min F-Type-16 (tyvärr). Men hon kanske kör en äldre Jaguar.
Ja, det var att den var tvungen att bryta långracet pga av problem med laddning och en extremt hög förbrukning. Men det kanske är som Jaguar säger och det bara var just den bilen.
Får hoppas det. Den I-pace jag har kört hade inte problem med laddning och förbrukningen var inte extremt hög (hur man nu definierar extremt hög) .
Var det kallt och körde du långt? Flera laddningar osv?
Vore ju skönt att få det bekräftat att det funkar som det ska i andra bilar än den där som Jaguar lånade ut för rejset osv
@Helelectric, har du hunnit köra någon längre sträcka med flera laddningar i kyla osv?
Jag är ju ff sugen på den (när/om den kommer med 3-fas-laddning såklart)
Nej, har inte blivit så mycket snabbladdning tyvärr. Är i Göteborg med den nu, men frugan ville inte köra över fjället pga stängda övergångar så det blev färjan för oss.
Äh va fan, ni kan väl ta en tripp till Trondheim eller nåt
Funkar värmen i bilen bra då? Det var ju också nåt som Ida tyckte var dåligt, men hon poängterade ju också att det kunde bero på okunskap då systemet var lite för krångligt
jämfört med deras fossil-Jaguar (hon kör Jaguar till vardags), så det är inte säkert att det var något fel på den bilen eg...
Ja värmepaketet har vi ju fått testat en del när det varit kallt och där har jag inget att invända. Värmen kommer fort som sig bör i elbilar och väldigt praktiskt med värmetrådar i framrutan, isen smälter på under 30sek. Sen gillar jag också smart klimatanläggning som känner av var folk sitter i bilen och stänger av där folk inte sitter. Man behöver alltså inte göra något mer än att ha funktionen aktiverad en gång så funkar allt automatiskt beroende på hur många man är från gång till gång och var folk sitter. Gillar reglaget för värme i ratten när man direkt på ratten kan sätta på/stänga av. I teslan är det lite mycket pill tycker jag, speciellt i V9. Däremot så hoppas jag det kommer en uppdatering OTA och ändrar förvärmningen så att även rut-/stol-/rattvärme aktiveras, det är bättre i Teslan.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hrm host host måste ändå passa på att tacka helectric för info!
Sjukt bra med värmeslingor i vindrutan ju!
Och att få veta att kliman funkar bra såklart
Hrm host host måste ändå passa på att tacka helectric för info!
Sjukt bra med värmeslingor i vindrutan ju!
Och att få veta att kliman funkar bra såklart
Vi har värmeslingor i Golfen. Jag är lite kluven angående dessa. Visst, imman försvinner direkt och det är jättebra, men jag har lite svårt att se "igenom" trådarna, som ändå syns i vissa ljusförhållanden. Mina ögon vill ibland envist fokusera på trådarna och det är skitjobbigt. Det är kanske bara jag och mina konstiga ögon. Vet ej.
Vi valde avsikligt bort dem, just för att jag tyckte att det kan vara obehagligt. Men VW tyckte annorlunda och vi fick dem ändå. De hade blivit standard i e-Golfen under tiden vi väntade på leverans.
E-tron har inga värmetrådar vad jag vet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hrm host host måste ändå passa på att tacka helectric för info!
Sjukt bra med värmeslingor i vindrutan ju!
Och att få veta att kliman funkar bra såklart
Vi har värmeslingor i Golfen. Jag är lite kluven angående dessa. Visst, imman försvinner direkt och det är jättebra, men jag har lite svårt att se "igenom" trådarna, som ändå syns i vissa ljusförhållanden. Mina ögon vill ibland envist fokusera på trådarna och det är skitjobbigt. Det är kanske bara jag och mina konstiga ögon. Vet ej.
Vi valde avsikligt bort dem, just för att jag tyckte att det kan vara obehagligt. Men VW tyckte annorlunda och vi fick dem ändå. De hade blivit standard i e-Golfen under tiden vi väntade på leverans.
E-tron har inga värmetrådar vad jag vet.
Jag hade det på min Mondeo också och tyckte det var superbra men några tycker dom är som du beskriver så
helt klart upplevs dom olika, och det är ju skillnad från olika märken också...
Jag minns inte att jag reagerade öht i Jaguaren den korta stund vi åkte runt så det kanske funkar för mig med
deras slingar också
Konstigt nästan om det är std på eGolfen och inte på E-tron...
Hrm host host måste ändå passa på att tacka helectric för info!
Sjukt bra med värmeslingor i vindrutan ju!
Och att få veta att kliman funkar bra såklart
Vi har värmeslingor i Golfen. Jag är lite kluven angående dessa. Visst, imman försvinner direkt och det är jättebra, men jag har lite svårt att se "igenom" trådarna, som ändå syns i vissa ljusförhållanden. Mina ögon vill ibland envist fokusera på trådarna och det är skitjobbigt. Det är kanske bara jag och mina konstiga ögon. Vet ej.
Vi valde avsikligt bort dem, just för att jag tyckte att det kan vara obehagligt. Men VW tyckte annorlunda och vi fick dem ändå. De hade blivit standard i e-Golfen under tiden vi väntade på leverans.
E-tron har inga värmetrådar vad jag vet.
Jag reagerar också på dessa trådar och undviker dem gärna.... Du är inte ensam.
Konstigt nästan om det är std på eGolfen och inte på E-tron...
Hehe, ja det kan man tycka. Men e-Golfen är riktigt välutrustad från start. I e-tron får man (nästan) ingenting utan att betala extra. Det är väl symptomatiskt för Audi iofs. Jag vet faktiskt inte om den öht kan fås med värmeslingor i vindrutan. Jag har inte sett det nånstans. Eller så är det standard utan att det nämns explicit. Men det tror jag inte. Uppvärmd ratt finns ju tydligen inte heller. Inte vad jag har sett iaf.
Jag gissar att allt sådant kommer senare så att man blir sugen att byta upp sig. Typ.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14