De gjorde jag för flera år senKevork skrev:Ej ägare sen tidigare, inte beställt men fått inbjudan. Logga in på era konton och kolla era inställningar för kontakt. Är säkert även bra att skriva upp sig på Teslas hemsida för info om evenemang mm.dbar skrev:Jag fick inte heller detKalle skrev:Jag har inte fått nån inbjudan till provkörning, har alla andra som bestellt fått det?
Ej teslaägare sedan tidigare, om det kan ha betydelse
Fick ingen info förut men nu kommer det efter att jag gjorde det som nämns ovan.
Provkörning
Moderator: Redaktion
Re: Provkörning
Re: Provkörning
Provkörde också Model 3 igår och tycker Danni beskriver precis min känsla efter körningen. Hade tyvärr bara en dryg kvart så var inte så mycket tid att utvärdera allt i detalj. Men gokart-känslan var påtaglig (och extremt beroende-framkallande, ännu mer än Model S som ju redan är beroendeframkallande).danni skrev:Ja, nåt sånt, finns väl lite valfrihet. Vi körde insidan både dit och tillbaks och bytte förare vid vändningen.JosefAlex skrev:Tack för bra recension, längtar till måndag 11:30 i Mölndal!danni skrev:Nu har även jag lyckats provköra. Intrycken sammanfattas här: https://www.teslakalkylen.com/blog/2019 ... korningen/
Kör man ner till Ikea och sen insidan tillbaka?
Den kändes verkligen som en gokart också. Saknade hur den var att köra när jag körde min X sen!Jeppe_E skrev:danni skrev:Nu har även jag lyckats provköra. Intrycken sammanfattas här: https://www.teslakalkylen.com/blog/2019 ... korningen/
Hehe, ser ut som du kör en gokart med den körställningen. Ingen instrumentpanel, ratten lågt och liten i storleken.
Tyckte också körställningen var betydligt bekvämare än i min Model S (2014 RWD), bekvämt med armstöd och kortare avstånd (?) till skärmen.
Avsaknad av instrumentpanel tror jag kräver lite mer tillvänjning för min del (gillar hålla koll på energi/effekt-grafen på Model S tex, men finns kanske ngt liknande att ta fram på skärmen på M3). Dock tyckte jag man såg ut bättre och bättre koll på omgivningen så att säga. Kanske beror det på att vindrutan går längre ner än i Model S tack vare avsaknaden av instrument?
HUD för hastighet hade nog inte varit fel dock (inbillar jag mig, har inte testat någon bil med HUD så vet inte egentligen).
Nu hade det varit kul om någon kört och laddat den på en CCS-snabbladdare så vi får se om de klarar goda 150kW, eller tom 175kW?, men verkar som både Fastned och Ionity stängt ner sina för tillfället.
Re: Provkörning
"Avsaknad av instrumentpanel tror jag kräver lite mer tillvänjning"
Sätt en mobil framför ratten som visar hastigheten.
Sätt en mobil framför ratten som visar hastigheten.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Provkörning
Treorna i Mall of Scandinavia verkar ha gått varma hela dagen, men lyckades knäppa en bild på dessa två!
Re: Provkörning
Det finns en liten energi/effekt-graf även i Model 3. Fanns ej från början (minns att de klagade på det i "The Tesla Show") men nu när vi provkörde såg jag ett "streck" på panelen som rör sig beroende på gaspådrag. Inte alls lika snyggt som i S och X, men funktionellt.Terra skrev:Provkörde också Model 3 igår och tycker Danni beskriver precis min känsla efter körningen. Hade tyvärr bara en dryg kvart så var inte så mycket tid att utvärdera allt i detalj. Men gokart-känslan var påtaglig (och extremt beroende-framkallande, ännu mer än Model S som ju redan är beroendeframkallande).danni skrev:Ja, nåt sånt, finns väl lite valfrihet. Vi körde insidan både dit och tillbaks och bytte förare vid vändningen.JosefAlex skrev:Tack för bra recension, längtar till måndag 11:30 i Mölndal!danni skrev:Nu har även jag lyckats provköra. Intrycken sammanfattas här: https://www.teslakalkylen.com/blog/2019 ... korningen/
Kör man ner till Ikea och sen insidan tillbaka?
Den kändes verkligen som en gokart också. Saknade hur den var att köra när jag körde min X sen!Jeppe_E skrev:danni skrev:Nu har även jag lyckats provköra. Intrycken sammanfattas här: https://www.teslakalkylen.com/blog/2019 ... korningen/
Hehe, ser ut som du kör en gokart med den körställningen. Ingen instrumentpanel, ratten lågt och liten i storleken.
Tyckte också körställningen var betydligt bekvämare än i min Model S (2014 RWD), bekvämt med armstöd och kortare avstånd (?) till skärmen.
Avsaknad av instrumentpanel tror jag kräver lite mer tillvänjning för min del (gillar hålla koll på energi/effekt-grafen på Model S tex, men finns kanske ngt liknande att ta fram på skärmen på M3). Dock tyckte jag man såg ut bättre och bättre koll på omgivningen så att säga. Kanske beror det på att vindrutan går längre ner än i Model S tack vare avsaknaden av instrument?
HUD för hastighet hade nog inte varit fel dock (inbillar jag mig, har inte testat någon bil med HUD så vet inte egentligen).
Nu hade det varit kul om någon kört och laddat den på en CCS-snabbladdare så vi får se om de klarar goda 150kW, eller tom 175kW?, men verkar som både Fastned och Ionity stängt ner sina för tillfället.
Håller helt med angående HUD. Billig teknik och det hade varit suveränt i trean. Det är det enda jag tycker är riktigt konstigt att de inte lagt till.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Provkörning
Provkörde en P3D i eftermiddag. Det mesta är redan nämnt. Men det som överraskade var hur väl de isolerat motorerna. Väldigt lite eller knappt något elmotorljud/vinande. Jämfört med min S P90D var det stor skillnad, då är den inte så "högljudd" som en del icke P-bilar jag kört.
3an saknade också klippet från S P-modellerna. Den var mer lik min X 100D där kraften kommer gradvis. Givetvis snabbare en Xen men liknande karaktär.
Mer sportchassi/styvare än på P90Dn med luftfjädring och 21". Gillade det.
Totalt sett riktigt positivt.
Laddade på bra med 11kW.
3an saknade också klippet från S P-modellerna. Den var mer lik min X 100D där kraften kommer gradvis. Givetvis snabbare en Xen men liknande karaktär.
Mer sportchassi/styvare än på P90Dn med luftfjädring och 21". Gillade det.
Totalt sett riktigt positivt.
Laddade på bra med 11kW.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Provkörning
jpetters skrev:Provkörde en P3D i eftermiddag. Det mesta är redan nämnt. Men det som överraskade var hur väl de isolerat motorerna. Väldigt lite eller knappt något elmotorljud/vinande. Jämfört med min S P90D var det stor skillnad, då är den inte så "högljudd" som en del icke P-bilar jag kört.
3an saknade också klippet från S P-modellerna. Den var mer lik min X 100D där kraften kommer gradvis. Givetvis snabbare en Xen men liknande karaktär.
Mer sportchassi/styvare än på P90Dn med luftfjädring och 21". Gillade det.
Totalt sett riktigt positivt.
Laddade på bra med 11kW.
Weee, första jag ser som verifierar 3fas! Gött mos!
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Provkörning
Tror att ett "Tech-paket" för säg 10kSEK med HUD och adaptivfarthållare skulle kunna bli ett populärt tillval.Legato skrev:Håller helt med angående HUD. Billig teknik och det hade varit suveränt i trean. Det är det enda jag tycker är riktigt konstigt att de inte lagt till.
Re: Provkörning
Brukar det inte stå typ"x3" vid amperen ifall det är trefas?jpetters skrev:Provkörde en P3D i eftermiddag. Det mesta är redan nämnt. Men det som överraskade var hur väl de isolerat motorerna. Väldigt lite eller knappt något elmotorljud/vinande. Jämfört med min S P90D var det stor skillnad, då är den inte så "högljudd" som en del icke P-bilar jag kört.
3an saknade också klippet från S P-modellerna. Den var mer lik min X 100D där kraften kommer gradvis. Givetvis snabbare en Xen men liknande karaktär.
Mer sportchassi/styvare än på P90Dn med luftfjädring och 21". Gillade det.
Totalt sett riktigt positivt.
Laddade på bra med 11kW.
Provkörning
Det borde det göra. Men nu stod det max 48A, dvs 16A x 3. Ett litet "glapp" i UI. Den laddar hur som helst 11kW som motsvarar 68km/h.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Provkörning
Wow. Körde en Performance i Göteborg. Väldigt trevlig och påläst säljare som åkte med. Man befarade ju att det var någon väldigt försiktig som inte tillät några utsvävningar men när vi träffades i butiken sa han ”Tjena! Skall vi sticka ut och bränna gummi?”
Fick känna på den i krypkörning i stadstrafik, torr väg, torr motorväg samt en liten sträcka med snö!
4-5 mils körning. Vi kollade energigrafen efteråt och snittet låg på 250 W/km. Men då var det radiobilskörning.
Sammantaget älskar jag formatet, drivlinan. Utrymme och finish är helt ok. Infotainment och ljud riktigt bra. Något mer myspys som ambient light hade varit OK.
Tänker dock avvakta för att se var bakhjulsdriften hamnar i pris. Skulle möjlighet till dragkrok komma så skulle det troligen bli ett köp.
Fick känna på den i krypkörning i stadstrafik, torr väg, torr motorväg samt en liten sträcka med snö!
4-5 mils körning. Vi kollade energigrafen efteråt och snittet låg på 250 W/km. Men då var det radiobilskörning.
Sammantaget älskar jag formatet, drivlinan. Utrymme och finish är helt ok. Infotainment och ljud riktigt bra. Något mer myspys som ambient light hade varit OK.
Tänker dock avvakta för att se var bakhjulsdriften hamnar i pris. Skulle möjlighet till dragkrok komma så skulle det troligen bli ett köp.
Re: Provkörning
Nu finns ju sedan ett par månader än en den stora effektivitetsgrafen att ta upp på skärmen så det går bra nu att se hur förbrukni gen varit.Legato skrev:Det finns en liten energi/effekt-graf även i Model 3. Fanns ej från början (minns att de klagade på det i "The Tesla Show") men nu när vi provkörde såg jag ett "streck" på panelen som rör sig beroende på gaspådrag. Inte alls lika snyggt som i S och X, men funktionellt.Terra skrev:Provkörde också Model 3 igår och tycker Danni beskriver precis min känsla efter körningen. Hade tyvärr bara en dryg kvart så var inte så mycket tid att utvärdera allt i detalj. Men gokart-känslan var påtaglig (och extremt beroende-framkallande, ännu mer än Model S som ju redan är beroendeframkallande).danni skrev:Ja, nåt sånt, finns väl lite valfrihet. Vi körde insidan både dit och tillbaks och bytte förare vid vändningen.JosefAlex skrev:Tack för bra recension, längtar till måndag 11:30 i Mölndal!danni skrev:Nu har även jag lyckats provköra. Intrycken sammanfattas här: https://www.teslakalkylen.com/blog/2019 ... korningen/
Kör man ner till Ikea och sen insidan tillbaka?
Den kändes verkligen som en gokart också. Saknade hur den var att köra när jag körde min X sen!Jeppe_E skrev:danni skrev:Nu har även jag lyckats provköra. Intrycken sammanfattas här: https://www.teslakalkylen.com/blog/2019 ... korningen/
Hehe, ser ut som du kör en gokart med den körställningen. Ingen instrumentpanel, ratten lågt och liten i storleken.
Tyckte också körställningen var betydligt bekvämare än i min Model S (2014 RWD), bekvämt med armstöd och kortare avstånd (?) till skärmen.
Avsaknad av instrumentpanel tror jag kräver lite mer tillvänjning för min del (gillar hålla koll på energi/effekt-grafen på Model S tex, men finns kanske ngt liknande att ta fram på skärmen på M3). Dock tyckte jag man såg ut bättre och bättre koll på omgivningen så att säga. Kanske beror det på att vindrutan går längre ner än i Model S tack vare avsaknaden av instrument?
HUD för hastighet hade nog inte varit fel dock (inbillar jag mig, har inte testat någon bil med HUD så vet inte egentligen).
Nu hade det varit kul om någon kört och laddat den på en CCS-snabbladdare så vi får se om de klarar goda 150kW, eller tom 175kW?, men verkar som både Fastned och Ionity stängt ner sina för tillfället.
Håller helt med angående HUD. Billig teknik och det hade varit suveränt i trean. Det är det enda jag tycker är riktigt konstigt att de inte lagt till.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Provkörning
Var alla bilar som folk fått provköra Performance-varianten? Att så många beskriver körningen som "go-kart" är ljuv musik i mina öron eftersom jag nu byter ut min MX-5 mot en Model 3
Dock blir det Long Range-varianten eftersom Performance är över gränsen rent ekonomiskt för min del. Hoppas att det mest är accelerationen och topphastigheten som är den stora skillnaden mot P.
Dock blir det Long Range-varianten eftersom Performance är över gränsen rent ekonomiskt för min del. Hoppas att det mest är accelerationen och topphastigheten som är den stora skillnaden mot P.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7450
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Provkörning
Jag blev förvånad att du hade Track Mode när du testade Tibor? Lyckades du aktivera själv, eller "öppnade" de funktionen för dig?TiborBlomhall skrev:Japp, alla är performance.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7450
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Provkörning
Jag testkörde en pressbil. Slog på Track Mode själv, på inställningssidan för köregenskaper.
Jag tror Track Mode kan slås på även på provkörningsbilarna. Tricket är att man måste stå stilla och lägga i parkeringsbromsen P för att kunna aktivera den.
Jag skulle dock avråda ifrån att köra Track Mode på allmänna vägar (därav typ namnet, duh)
Jag tror Track Mode kan slås på även på provkörningsbilarna. Tricket är att man måste stå stilla och lägga i parkeringsbromsen P för att kunna aktivera den.
Jag skulle dock avråda ifrån att köra Track Mode på allmänna vägar (därav typ namnet, duh)
Re: Provkörning
Jag har ungefär samma känsla.Tom skrev:Wow. Körde en Performance i Göteborg. Väldigt trevlig och påläst säljare som åkte med. Man befarade ju att det var någon väldigt försiktig som inte tillät några utsvävningar men när vi träffades i butiken sa han ”Tjena! Skall vi sticka ut och bränna gummi?”
Fick känna på den i krypkörning i stadstrafik, torr väg, torr motorväg samt en liten sträcka med snö!
4-5 mils körning. Vi kollade energigrafen efteråt och snittet låg på 250 W/km. Men då var det radiobilskörning.
Sammantaget älskar jag formatet, drivlinan. Utrymme och finish är helt ok. Infotainment och ljud riktigt bra. Något mer myspys som ambient light hade varit OK.
Tänker dock avvakta för att se var bakhjulsdriften hamnar i pris. Skulle möjlighet till dragkrok komma så skulle det troligen bli ett köp.
Väl sammansatt och bättre ihopskruvad än den amerikanska varianten jag satt i för 8 månader sen. Kvalitetskänslan är jämförbar med BMW.
Drivlinan är magisk. Man ÄGER vägen. Utan ansträngning placerar man bilen där man vill ha den. Som att lågsniffa med ett jaktplan på Stealthmode.
Stötdämpning är lagom hård i Performance. Påminner om min BMW 3-serie med m-chassi.
Hoppas det inte blir avsevärt mjukare i övriga bilar. 20 tum inga problem med komforten enligt mig.
Bra lastutrymme. Får in en golfbag på längden vilket innebär att 4 bagar går in utan att fälla sätet.
Minus
- Ingen rattvärme. Nästan dealbreaker för min del...
- Lite mer mysbelysning hade varit trevligt. Kvällskörningarna känns lite för sterilt för min del. Får mig att fundera på vit inredning.
- Lite tight för fötterna bak. Tur man inte sitter där så ofta.
Jag väntar på LR alternativt MR och hoppas att Elon tar sitt förnuft till fånga och lägger in rattvärme i bilen.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
Re: Provkörning
pefreli skrev:Jag har ungefär samma känsla.Tom skrev:Wow. Körde en Performance i Göteborg. Väldigt trevlig och påläst säljare som åkte med. Man befarade ju att det var någon väldigt försiktig som inte tillät några utsvävningar men när vi träffades i butiken sa han ”Tjena! Skall vi sticka ut och bränna gummi?”
Fick känna på den i krypkörning i stadstrafik, torr väg, torr motorväg samt en liten sträcka med snö!
4-5 mils körning. Vi kollade energigrafen efteråt och snittet låg på 250 W/km. Men då var det radiobilskörning.
Sammantaget älskar jag formatet, drivlinan. Utrymme och finish är helt ok. Infotainment och ljud riktigt bra. Något mer myspys som ambient light hade varit OK.
Tänker dock avvakta för att se var bakhjulsdriften hamnar i pris. Skulle möjlighet till dragkrok komma så skulle det troligen bli ett köp.
Väl sammansatt och bättre ihopskruvad än den amerikanska varianten jag satt i för 8 månader sen. Kvalitetskänslan är jämförbar med BMW.
Drivlinan är magisk. Man ÄGER vägen. Utan ansträngning placerar man bilen där man vill ha den. Som att lågsniffa med ett jaktplan på Stealthmode.
Stötdämpning är lagom hård i Performance. Påminner om min BMW 3-serie med m-chassi.
Hoppas det inte blir avsevärt mjukare i övriga bilar. 20 tum inga problem med komforten enligt mig.
Bra lastutrymme. Får in en golfbag på längden vilket innebär att 4 bagar går in utan att fälla sätet.
Minus
- Ingen rattvärme. Nästan dealbreaker för min del...
- Lite mer mysbelysning hade varit trevligt. Kvällskörningarna känns lite för sterilt för min del. Får mig att fundera på vit inredning.
- Lite tight för fötterna bak. Tur man inte sitter där så ofta.
Jag väntar på LR alternativt MR och hoppas att Elon tar sitt förnuft till fånga och lägger in rattvärme i bilen.
Verkligen!
Drivlinan är magisk. Man ÄGER vägen. Utan ansträngning placerar man bilen där man vill ha den. Som att lågsniffa med ett jaktplan på Stealthmode. Kunde inte sagt det bättre själv!
En otrolig närhet till vägen, sitter fantastiskt bekvämt, ser fram emot många korta och långa resor i denna bil!
Kör: Svart Volvo S60 Bi-fuel (2007)
Reserverade: 28 feb 2017 Beställde: 7 dec 2018
LR AWD Pearl White Multi Coat, 19" Sportfälgar, Svart interiör, EAP.
Reserverade: 28 feb 2017 Beställde: 7 dec 2018
LR AWD Pearl White Multi Coat, 19" Sportfälgar, Svart interiör, EAP.
Re: Provkörning
Det har tagits upp tidigare så ingår 3 mån fri supercharging om man inte provkört innan! När jag läser avtalet så är jag inte riktigt med om det gäller körning av alla olika Teslor eller bara 3. Är det någon som vet eller har frågat personalen? Hänger på frågan om att lämna tillbaka bilen efter 3 dagar om man inte provkört. Samma fråga som ovan. Tappar man den möjligheten vid provkörning av 3?
Tacksam för förtydligande
Tacksam för förtydligande
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Inlägg: 281
- Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Re: Provkörning
Det står om detta under rekommendationsprogrammet:tompet skrev:Det har tagits upp tidigare så ingår 3 mån fri supercharging om man inte provkört innan! När jag läser avtalet så är jag inte riktigt med om det gäller körning av alla olika Teslor eller bara 3. Är det någon som vet eller har frågat personalen? Hänger på frågan om att lämna tillbaka bilen efter 3 dagar om man inte provkört. Samma fråga som ovan. Tappar man den möjligheten vid provkörning av 3?
Tacksam för förtydligande
"Ägare kan ge fem vänner sex månader med gratis Supercharging vid köp av ny Model S, Model X eller Model 3. Om de beställer utan att någonsin ha provkört hos oss får de ytterligare tre månaders gratis Supercharging. De får också möjlighet att returnera sitt fordon inom tre kalenderdygn efter leverans."
Dvs om du beställer innan du provkört får du ytterligare tre månader. Med provkört avses vilken modell som helst.
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Re: Provkörning
FlyingBlue skrev:Det står om detta under rekommendationsprogrammet:tompet skrev:Det har tagits upp tidigare så ingår 3 mån fri supercharging om man inte provkört innan! När jag läser avtalet så är jag inte riktigt med om det gäller körning av alla olika Teslor eller bara 3. Är det någon som vet eller har frågat personalen? Hänger på frågan om att lämna tillbaka bilen efter 3 dagar om man inte provkört. Samma fråga som ovan. Tappar man den möjligheten vid provkörning av 3?
Tacksam för förtydligande
"Ägare kan ge fem vänner sex månader med gratis Supercharging vid köp av ny Model S, Model X eller Model 3. Om de beställer utan att någonsin ha provkört hos oss får de ytterligare tre månaders gratis Supercharging. De får också möjlighet att returnera sitt fordon inom tre kalenderdygn efter leverans."
Dvs om du beställer innan du provkört får du ytterligare tre månader. Med provkört avses vilken modell som helst.
Så med andra ord kan man beställa först och provköra sen, så får man 3 månaders gratis SuC, men inte möjlighet att lämna tillbaka bilen (varför man nu skulle göra det)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Provkörning
Är det bara jag som inte vill provköra? Bryr mig inte om 3 månaders SuC eller att kunna lämna tillbaka bilen. Mer att eftersom jag beställt en instegs LR AWD, så vill jag inte ens veta hur Performance känns.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Re: Provkörning
Du kan ju ställa den i chill-modeippii skrev:Är det bara jag som inte vill provköra? Bryr mig inte om 3 månaders SuC eller att kunna lämna tillbaka bilen. Mer att eftersom jag beställt en instegs LR AWD, så vill jag inte ens veta hur Performance känns.
Men jag håller med. Fri SuC är inget jag skulle utnyttja i någon större grad. Har dels ingen SuC på vägar där jag normalt kör och de ska ju normalt sett inte användas för daligt bruk när man pendlar till jobbet (om man nu inte har jättelångt).
Jag skulle behöva köra 6 mil extra för att ladda på SuC. Känns lite kontraproduktivt...
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Provkörning
Jag tänker precis som du. Vill inte ta mig råd att äga en Performance så då vill jag helst leva i okunskap!ippii skrev:Är det bara jag som inte vill provköra? Bryr mig inte om 3 månaders SuC eller att kunna lämna tillbaka bilen. Mer att eftersom jag beställt en instegs LR AWD, så vill jag inte ens veta hur Performance känns.
Re: Provkörning
Dels det, men känner även att, har jag väntat i nästan tre år på bilen. Lånat ut 10kkr helt utan ränta, till ett företag som inte hade varit nära svarta siffror. Sedan beställt bilrn för över 700kkr, trots att jag inte ens sett den i verkligheten. Då får jag fan stå mitt kasst. Ser det som lite prestige att den första teslan jag kör blir min egna. (Har aldrig ens åkt i en tesla tidigare, så blir första gången det också.)HRidge skrev:Jag tänker precis som du. Vill inte ta mig råd att äga en Performance så då vill jag helst leva i okunskap!ippii skrev:Är det bara jag som inte vill provköra? Bryr mig inte om 3 månaders SuC eller att kunna lämna tillbaka bilen. Mer att eftersom jag beställt en instegs LR AWD, så vill jag inte ens veta hur Performance känns.
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar