Var ska jag sälja min MX?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av MrX »

Bor i Stockholm och tänkte sälja min icke momssmittade Model X. Tar gärna emot tips på var jag kan vända mig.
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Andreasson »

Jag föreslår Kamux!
De är seriösa! Finns i Veddesta.
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Verdi

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Verdi »

Shiftgear?
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Tars »

Tars fordonsförädling?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av gellerstam »

Eller här på forumet?

Vad har du för ngt?
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
AVIONIX
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 31 mar 2016 08:03
Ort: Östersund

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av AVIONIX »

Ja, vad har du för något? Lägg den under Bilar - Säljes här i forumet.
Tesla Model S75D
Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai IONIQ Electric
Renault Zoe
Nissan Leaf
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Legato »

Inte på Shiftgear... För då kommer vi konkurrera inbördes ;) Min X kommer upp där om några dagar.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Verdi

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Inte på Shiftgear... För då kommer vi konkurrera inbördes ;) Min X kommer upp där om några dagar.
Skulle du inte sälja S?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Legato »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Inte på Shiftgear... För då kommer vi konkurrera inbördes ;) Min X kommer upp där om några dagar.
Skulle du inte sälja S?
"Skulle" är korrekt ;)

När sambon fick se kalkylen över hur mycket dyrare X:en är för oss så accepterade hon att sälja den istället. Fick till en bra deal med Sixt också då jag avtalat med dem om att köra vidare med dem för leasing av trean.

Det är ju ett överflöd av begagnade S på marknaden, medan det just nu inte finns en enda "icke-momssmittad" X75a ute. Genom att S:en är så ny så följer inte heller fri supercharging med vilket många hade invändningar emot.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av lator »

Legato skrev:
Verdi skrev:
Legato skrev:
Inte på Shiftgear... För då kommer vi konkurrera inbördes ;) Min X kommer upp där om några dagar.
Skulle du inte sälja S?
"Skulle" är korrekt ;)

När sambon fick se kalkylen över hur mycket dyrare X:en är för oss så accepterade hon att sälja den istället. Fick till en bra deal med Sixt också då jag avtalat med dem om att köra vidare med dem för leasing av trean.

Det är ju ett överflöd av begagnade S på marknaden, medan det just nu inte finns en enda "icke-momssmittad" X75a ute. Genom att S:en är så ny så följer inte heller fri supercharging med vilket många hade invändningar emot.
Klokt val!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av MrX »

Min är en 100D, så jag tror inte den konkurrerar i samma segment. Fullt utrustad minus dyrare fälgar samt utan P och utan full självkörning.

Hur lätt tror ni det är att få den såld? Och måste man lämna in den under försäljningsfasen? Jag behöver ju bil dagligen...
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Verdi

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Verdi »

MrX skrev:
Min är en 100D, så jag tror inte den konkurrerar i samma segment. Fullt utrustad minus dyrare fälgar samt utan P och utan full självkörning.

Hur lätt tror ni det är att få den såld? Och måste man lämna in den under försäljningsfasen? Jag behöver ju bil dagligen...
Hos Shiftgear har man den kvar. Han har ingen hall ändå. Tror faktiskt det rätt bästa alternativet även om Legato verkar rädd för konkurrensen. :D
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Legato »

MrX skrev:
Min är en 100D, så jag tror inte den konkurrerar i samma segment. Fullt utrustad minus dyrare fälgar samt utan P och utan full självkörning.

Hur lätt tror ni det är att få den såld? Och måste man lämna in den under försäljningsfasen? Jag behöver ju bil dagligen...
Haha, så bra då ;)

Jag skojade mest, men nej då blir det nog lite olika kunder på respektive bil.

Stefan är jättebra, allt bortsett från prislappen :D
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
MrX
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 22 jul 2016 11:59
Kontakt:

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av MrX »

Hur mycket tar han?
Referral-länk för 9000 SEK rabatt och fri supercharging: http://---. Kolla gärna in min kostnadskalkylator vid företagsleasing på http://www.goingtesla.se/kostnadskalkylator
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Leo »

Sålt både vår P85 och X100D via Stefan på Shiftgear. Är man realistisk på priset och låter han sköta sitt jobb så funkar det bra och smidigt.

Han har nog ett gott rykte inom Teslakretsar och är ganska påläst om Tesla. Garanterat mer än de flesta bilsäljare/förmedlare.

Han löser kontakten med spekulanterna och kan gallra bort oseriösa och däcksparkare på ett bra sätt.

Sen kan du använda bilen under tiden den säljs.

Däremot upplever jag hans annonstexter som lite röriga och ibland känns det som de mer är skrivna för att lyfta fram hans bolag än den unika bilen MEN! kunden köper ju också delvis baserat på förtroende på just hans bolag så det behöver inte vara fel!

Priset på hans tjänster kan man garanterat hitta billigare, men i vissa fall får man nog vad man betalar för också. Dvs personligen kan jag tycka det var värt det. På de prisnivåer vi talar om 600”-1300”kr tycker jag också att det kan vara motiverat med hans pris.

Har precis lämnat in min e-Golf (välutrustad 2018, 2700mil) på KVD för försäljning. Och deras typ 8000+moms känns prisvärt! Men jag kan ändå acceptera att Stefan tar 4-5ggr så mycket för att sälja en Tesla för 800”-1000”. Där jag nog föredrar att sälja en så dyr Tesla den vägen istället för via KVD.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Leo »

Sålt både vår P85 och X100D via Stefan på Shiftgear. Är man realistisk på priset och låter han sköta sitt jobb så funkar det bra och smidigt.

Han har nog ett gott rykte inom Teslakretsar och är ganska påläst om Tesla. Garanterat mer än de flesta bilsäljare/förmedlare.

Han löser kontakten med spekulanterna och kan gallra bort oseriösa och däcksparkare på ett bra sätt.

Sen kan du använda bilen under tiden den säljs.

Däremot upplever jag hans annonstexter som lite röriga och ibland känns det som de mer är skrivna för att lyfta fram hans bolag än den unika bilen MEN! kunden köper ju också delvis baserat på förtroende på just hans bolag så det behöver inte vara fel!

Priset på hans tjänster kan man garanterat hitta billigare, men i vissa fall får man nog vad man betalar för också. Dvs personligen kan jag tycka det var värt det. På de prisnivåer vi talar om 600”-1300”kr tycker jag också att det kan vara motiverat med hans pris även om det svider! (Dock lyfter ju mitt bolag bort momsen på hans arvode)

Har precis lämnat in min e-Golf (välutrustad 2018, 2700mil) på KVD för försäljning. Och deras typ 8000+moms känns prisvärt! Men jag kan ändå acceptera att Stefan tar 4-5ggr så mycket för att sälja en Tesla för 800”-1000”. Där jag nog föredrar att sälja en så dyr Tesla den vägen istället för via KVD.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2082
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av EnTraktor »

Har sålt en bil via Stefan på Shiftgear och håller med allt som Leo skriver om Shiftgear.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10494
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Legato »

EnTraktor skrev:
Har sålt en bil via Stefan på Shiftgear och håller med allt som Leo skriver om Shiftgear.
Japp. Jag väljer honom som sagt igen trots prislappen. Så jag tycker iaf även denna gång att det är värt det. Hade det kostat 10k mindre hade det varit självklart, nu blev det lite mer motvilligt ;) Det är väldigt skönt att låta honom hantera överlåtelse av leasing osv.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Verdi

Re: Var ska jag sälja min MX?

Inlägg av Verdi »

MrX skrev:
Hur mycket tar han?
5% har jag för mig. Dock minst 40 000:-.

Är dyrt såklart men kan vara svårt att sälja själv. Många som är mer bekväma med en förmedlare än att ta kontakt direkt med en privatsäljare. Även om jag faktiskt sålde min första Tesla själv och Stefan "misslyckades" med min andra (fick så bra inbyte att det inte var värt att låta honom fortsätta).
Skriv svar