Och snygg rubrikändring oxo

Moderator: Redaktion
Det var nog det bästa sättet att göra hela tråden on-topic igen.LJO skrev:Jag la till en liten varningstext i trådrubriken.![]()
Ja, typ "Gävle/Storuman-trakten"bylund skrev:Båda ligger ju i Norrland, så det är väl sak samma?
*duckar*
Jo, det var den som fick mig att reagerafth skrev:Du såg Dinners-byggnaden, men inte jätteskylten med "Gävle Bro" ?Generalbogge skrev:Detta är ju Gävle, och inte Storuman
Trodde först att det var bilder ifrån Storuman, men sedan såg jag Dinners byggnaden.![]()
![]()
/fth
Ska du försöka ladda Skodan på SuC?perkabolo skrev:Jag planerar att passera på torsdag kväll i en Skoda. Kan kanske bli ett premiärladdningsförsök.
Om det lyckas finns potential till flera världspremiärer och ett och annat mirakel! Annars får jag väl bara njuta av utsikten och stilla tänka... nästa gång!fth skrev:Ska du försöka ladda Skodan på SuC?perkabolo skrev:Jag planerar att passera på torsdag kväll i en Skoda. Kan kanske bli ett premiärladdningsförsök.![]()
/fth
Blir som Charlie Chaplin på 20 koppar kaffefth skrev:Ska du försöka ladda Skodan på SuC?perkabolo skrev:Jag planerar att passera på torsdag kväll i en Skoda. Kan kanske bli ett premiärladdningsförsök.![]()
/fth
Om det finns några stolpar kvar efter ett antal snösvängar...LJO skrev:Med den plogningen i Storuman blir det till att använda snöspaden för att laddkabeln ska räcka!
Några påkörningsskydd skulle nog vara på sin plats.lator skrev:Om det finns några stolpar kvar efter ett antal snösvängar...LJO skrev:Med den plogningen i Storuman blir det till att använda snöspaden för att laddkabeln ska räcka!
Monark1954 skrev:I väntans tider har inte så mycket synligt hänt till 2 janauri.
Teslas plan kan stämma, drifttagning 2019 men de är beroende på en elleverantör som lägger in matningen.
Ganska tydligt vem med tanke på snöhögenJeppe_E skrev:Monark1954 skrev:I väntans tider har inte så mycket synligt hänt till 2 janauri.
Teslas plan kan stämma, drifttagning 2019 men de är beroende på en elleverantör som lägger in matningen.
Någon som kört in i laddaren i mitten av bilden?
Det är nog bara Tesla själva som vet och de entreprenörer de anlitat har rimligen tystnadsplikt.The Sweet Spot skrev:Jag ska upp från Göteborg till Hemavan på sportlovet vecka 7 och vill ogärna åka via Norge. Är det någon som har någon information om hur det går i Storuman? Alternativet är väl att låna en Chademo-adapter och småladda i Lycksele och Storuman på Umeå Energis stationer.
Det är inte någon som har någon kontakt på Storumans kommun som man kan fråga?
/Oskar
Pratade med en elektriker idag som sa att de skulle till Storuman och installera 8 st superchargers nästa vecka. Han var själv elbilsägare (Tesla S) och menade att detta med räckviddsångest är helt onödigt. Skönt att höra det från en som faktiskt har erfarenhet av elbil i Norrländskt klimat.Monark1954 skrev:Det är nog bara Tesla själva som vet och de entreprenörer de anlitat har rimligen tystnadsplikt.The Sweet Spot skrev:Jag ska upp från Göteborg till Hemavan på sportlovet vecka 7 och vill ogärna åka via Norge. Är det någon som har någon information om hur det går i Storuman? Alternativet är väl att låna en Chademo-adapter och småladda i Lycksele och Storuman på Umeå Energis stationer.
Det är inte någon som har någon kontakt på Storumans kommun som man kan fråga?
/Oskar
Det åker rätt flitigt med Teslor mellan Umeå och Hemavan så jag räknar med att när det går ladda så vet vi det innan det kommer ut på Teslas hemsida.
Såg en AVIS bil där på väg ner från Gällivare i torsdags så kan mycket väl vara åtminstone någon laddare med CCS.Monark1954 skrev:Nu, äntligen.
Storuman finns som valbar SC i bilen.
Ryktet talar om även CCS men någon mer van måste se det.