Jag var ut till Kanalvägen den 20/2 efter att specifikt frågat vart jag skulle och fått svar via mail på den specifika frågan. Man sa då att alla leveranser av Model 3 skulle ske från Trosta, och att man inte visste något gällande leveranserna på Kanalvägen. Jag fick ett ”Hotline” nummer att ringa och kom efter en del stök fram till Andre som satt på huvudkontoret (inte i Sverige). Skulle säga att det med 99,9% sannolikhet är Trosta som gäller för dig.peza skrev:TeslaMartin, står det trosta som leverans ställe för dig? har bara kanalvägen 16 som leverans adress.
Lite vilsen är jag nog allt.
Peter
Inte hämta bilen.
Moderator: Redaktion
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Inte hämta bilen.
- TeslaMartin
- Teslaägare
Stod även för mig Kanalvägen i slutfakturan.Segelflygaren skrev:Jag var ut till Kanalvägen den 20/2 efter att specifikt frågat vart jag skulle och fått svar via mail på den specifika frågan. Man sa då att alla leveranser av Model 3 skulle ske från Trosta, och att man inte visste något gällande leveranserna på Kanalvägen. Jag fick ett ”Hotline” nummer att ringa och kom efter en del stök fram till Andre som satt på huvudkontoret (inte i Sverige). Skulle säga att det med 99,9% sannolikhet är Trosta som gäller för dig.peza skrev:TeslaMartin, står det trosta som leverans ställe för dig? har bara kanalvägen 16 som leverans adress.
Lite vilsen är jag nog allt.
Peter
Men vid extrakontroll via telefonsamtal då jag blev tveksam just av Segelflygarens inlägg här, så är det Trosta som gäller.
Eller åtminstone 99,9 %, för killen var inte helt säker trots allt - svaret var ”ja, det kommer levereras från Trosta... men vi hör av oss innan” - de har såklart inte hört av sig personligen utan bara via automatiserade mail och MyTesla.
På hemsidan står leverans: ##Place##
(Trosta finns väl inte i Teslas system än, är nog sen lösning)
Jag tänker åka ut till Trosta med hygglig marginal på måndag. Har tid 10:00, tänkte vara där typ 09:00.
Så, då var det bekräftat för mig oxå, trosta som leveransställe bekräftat via mail. Ses på måndag 
Peter

Peter
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- TeslaMartin
- Teslaägare
Ja, i morgonens mail så står leverans ”Tesla Stockholm” och när jag klickar på texten så kommer Trosta upp Google Maps - toppen!peza skrev:Så, då var det bekräftat för mig oxå, trosta som leveransställe bekräftat via mail. Ses på måndag
Peter
Jag känns mer och mer sannolikt nu!

Var ligger Trosta? Och vad skriver man i GPSen?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
På söndag är det väl ingen som fått tid att hämta sin bil?richdub skrev:Håller tummarna imorgon för er pionjärer!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Inte hämta bilen.
Här är ligger det.
Trosta Park AB
TROSTA 179, 195 93 Märsta
08-594 424 00
https://goo.gl/maps/XbtVvxb65wQ2
Edit: Kanske bäst att nån som fått länken direkt från Tesla bekräftar platsen.
Jag har inte själv fått den men förstått det som att det är där.
Trosta Park AB
TROSTA 179, 195 93 Märsta
08-594 424 00
https://goo.gl/maps/XbtVvxb65wQ2
Edit: Kanske bäst att nån som fått länken direkt från Tesla bekräftar platsen.
Jag har inte själv fått den men förstått det som att det är där.

Senast redigerad av ippodrome, redigerad totalt 1 gånger.
shit det blir långt att åka. hade hoppats på Upplands Väsby.
jag har ju beställt Sommardäck. Men precis som jag trodde så är det ju torra fina vägar nu så det skall nog gå bra!
jag har ju beställt Sommardäck. Men precis som jag trodde så är det ju torra fina vägar nu så det skall nog gå bra!
Hoppsan, menade på måndag.Feddan skrev:På söndag är det väl ingen som fått tid att hämta sin bil?richdub skrev:Håller tummarna imorgon för er pionjärer!
Samma här, är troligen att vi inte fått nå regnummer än.
Ses inte på måndag
Peter
Ses inte på måndag

Peter
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Samma här! 

2024 BMW i4 M50
Japp fick också det. Uppskjuten på obestämd tid. Helt jäkla otroligt vad uselt detta är hanterat.Iceman skrev:Fick just sms om att måndagens tid är avbokad....
- TeslaMartin
- Teslaägare
Deliveryhell lär bryta loss när de börjar få igenom grejerna i systemet
Först kom ingen, sedan kom ingen sedan kom ...........Snacka om att det blir ketchupeffekt
Först kom ingen, sedan kom ingen sedan kom ...........Snacka om att det blir ketchupeffekt
- lator
- Teslaägare
Flygbiljett i soptunnan...?Ante74 skrev:Samma här!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Vi lämnar vår privatleasade ful-fossil bil i morgon pga att vi skulle få leverans på måndag. Nu saknar vi en bil i familjen nästa vecka. Surt och riktigt dåligt skött.
Fram till nu har jag alltid hållit Tesla om ryggen. Är inne på min andra S. Men detta är bottennapp.
Fram till nu har jag alltid hållit Tesla om ryggen. Är inne på min andra S. Men detta är bottennapp.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jag tycker att det är okej så länge dom meddelar att leveranstiden skjutits fram. Det är inte okej om man inte meddelar... Alla som haft med statliga verk att göra vet att det är segt som sirap. Om tiden är viktig, så föreslår jag att man inte väljer första möjliga tiden, utan väljer en tid minst en vecka efter de första tiderna.
Verkar som Transportstyelsen har problem. Läste detta av slump på ett annat forum. En svensk som skulle tagit leverans av sin nya Bentley nu i helgen, men fick vända i dörren på grund av att det är strul med regplåtar
Fick SMS också, och att de ska kontakta mig i början på nästa vecka. Lite förvånad, jag har ett VIN-nr med svenskt reg-nr: MFD41M. Så jag borde väl kunna hämta min? 

Senast redigerad av MyEE, redigerad totalt 1 gånger.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Eftersom inga M3 har fått fullständiga uppgifter registrerade i bilregistret än gissar jag att Transportstyrelsen är problemet i detta fall.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
När man söker på regnummer ”MFD41M” ser man att den är försäkrad från 19-02-13. Eftersom den medföljande försäkring enligt uppgift är på två veckor kan det vara idé att kolla med tesla så ingen åker hem med oförsäkrad bil.
Beställt en Model 3 SR+ ,2019-04-15, Levererad, 2019-06-22. Såld 2021-09-07.
Beställt en Model 3 LR, 2021-08-12, Levererad, 2021-09-24
Beställt en Model 3 LR, 2021-08-12, Levererad, 2021-09-24
I mitt fall fick jag först leveranstid till den 19e, sedan skjuts den till den 25e. Skulle jag ha valt mars då menar du?Segelflygaren skrev:Jag tycker att det är okej så länge dom meddelar att leveranstiden skjutits fram. Det är inte okej om man inte meddelar... Alla som haft med statliga verk att göra vet att det är segt som sirap. Om tiden är viktig, så föreslår jag att man inte väljer första möjliga tiden, utan väljer en tid minst en vecka efter de första tiderna.
Dom förregistrerar bilarna - vilket dom borde kunnat gjort för någon månad sedan, minst.EnTraktor skrev:Eftersom inga M3 har fått fullständiga uppgifter registrerade i bilregistret än gissar jag att Transportstyrelsen är problemet i detta fall.
Tesla har haft grund-specen för Model 3 rätt länge nu... dom kunde varit lite proaktiva och fått den typad långt innan.