Uppgraderad till total självkörningsförmåga

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

LudaKris

Uppgraderad till total självkörningsförmåga

Inlägg av LudaKris »

Någon mer än jag som fått det här Smset och förstår det bättre än mig.

Men jag beställde en Model 3 med uppgraderad autopilot.

I detta SMSet står det att jag fått total självkörningsförmåga, men funktionerna som listas är samma som för uppgraderad autopilot?

Så det jag undrar är, har ni som inte köpt uppgraderad autopilot fått detta SMSet också?

Eller vill Tesla bara notifiera mig om att jag inte behöver betala något ytterligare av det jag redan betalat?

Eller är det så att total självkörningsförmåga är något jag fått utöver uppgraderad autopilot som jag redan köpt, vad är såfall skillnaden mellan total självkörningsförmåga och uppgraderad autopilot?
IMG_20190301_182128.jpg
vigge50

Re: Uppgraderad till total självkörningsförmåga

Inlägg av vigge50 »

Just nu är det ingen skillnad men om Tesla lyckas och lagarna tillåter det så kommer din bil kunna köra utan förare med full självkörningsförmåga, uppdaterad autopilot som du köpte var endast för motorvägar.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Bild

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Så för oss som har AP sedan tidigare kommer att få Advanced Summon när den kommer? Vart lite orolig att dom skulle backa på det när det släpps snart (om det nu släpps snart).
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
LudaKris

Inlägg av LudaKris »

vigge50 skrev:
Bild

Priset var ju 55'000 om jag minns rätt för uppgraderad autopilot, vilket är ett pris som mer matchar total självkörningsförmåga. Vilket får en att tro att det var planerat redan från början.
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare

Inlägg av Paul N »

Fick också sms:et. Får inte ihop hur jag får funktionen gratis. Jag har ju redan beställt EAP o då ingick alla nämnda funktioner.
Känns som om Tesla tar höjd/tar ikapp för tidigare uppdatering (som togs bort) på 3000 dollar. Dessutom kanske man inte ens vill ha alla funktioner utan bara Autopiloten
Pratade med Tesla idag. Tydligen går det inte att ändra / välja enbart Autopilot på befintlig order (har inte fått bilen än). Endast avbeställning samt ny beställning som gäller. Onödigt tycker jag. Måste kunna gå att änrda i beställningen/systemet.

Vad är ert tycke o erfarenhet? Har ni fått andra besked? Vad tycker ni om "nya" EAP, ska man satsa på den? Kommer Tesla att justera priset på våra beställningar till de nya priserna?
Tack!
//P
Användarvisningsbild
Martey

Inlägg av Martey »

Haha svarade du på SMSet i hopp om att någon skulle svara? :D
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
LudaKris

Inlägg av LudaKris »

Martey skrev:
Haha ja, men det är ett vanligt registrerat Tele2 nummer som gör det utskicket. Har ingen aning hur Tesla valt att integrera och skala sina avsändarnummer med Tele2.

Det var ju en svensk som ringde från ett norskt vanligt registrerat privat nummer och frågade om jag ville ha vinterdäck.
Användarvisningsbild
Martey

Inlägg av Martey »

LudaKris skrev:
Martey skrev:
Haha ja, men det är ett vanligt registrerat Tele2 nummer som gör det utskicket. Har ingen aning hur Tesla valt att integrera och skala sina avsändarnummer med Tele2.

Det var ju en svensk som ringde från ett norskt vanligt registrerat privat nummer och frågade om jag ville ha vinterdäck.
Ett "vanligt" (ser ut som ett vanligt mobilnummer) mobilnummer kan fortfarande användas vid massutskick :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

vigge50 skrev:
Bild

Det verkar fortfarande råda oklarheter om vad som kommer att ingå i FSD framöver för de som blir "gratis uppdaterade". Elon har lovat att klargöra detta inom kort på Twitter (för någon timme sedan). Hoppas vi får alla framtida funktioner på köpet.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
LudaKris

Inlägg av LudaKris »

Martey skrev:
LudaKris skrev:
Martey skrev:

Ett "vanligt" (ser ut som ett vanligt mobilnummer) mobilnummer kan fortfarande användas vid massutskick :)
Ja det måste vara ett vanligt nummer i grund och botten, så ett mobilnummer är alltid ett mobilnummer oavsett användningsområde, man kan mycket väl som företag använda ett nummer för massutskick och även ta emot svar till samma nummer för att skapa support ärenden i exempelvis Jira, beror helt på hur man integrerat sina system.

Vanligtvis står det noreply eller så är det inget nummer utan avsändaren är maskerad med företagets namn istället eller så kan man få ett autosvar.
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare

Inlägg av Wahll »

Fick samma sms en timme innan leverans. Tycker det var en snygg lösning med kort varsel från Tesla sida.
Man blev inte lottlös på denna omläggning vilket kändes skönt. Hade varit en bitter smak i munnen att förlora 34k dagen innan man hämtar ut den bil man väntat på i 3 år.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Inlägg av tor »

Jag blev också uppgraderad till FSD vilket var en trevlig nyhet en fredag (samt att jag fick VIN och last known location var zeebrucke)!

Jag är inte helt säker på att det är riktig FSD dvs. att vi får hårdvara 3.0 installerad senare samt funktioner som nu ännu inte är kända. Elons tweet samt sammanställningen tidigare i denna tråden pekar ju lite på att det skulle vara snarare navigate on autopilot med mera vi får. Alltså samma som vi beställde. Typ något mellan båda alternativen.

När jag pratade med Tesla igår så lät dom inte helt säkra på detta. Någon som har mer info eller rykten som pekar åt något håll?
Användarvisningsbild
Johan84
Teslaägare

Inlägg av Johan84 »

Känns inte som tesla hade uppgraderat er till fsd om det inte va hw3 i bilarna? Då hade dom ju varit tvungen att göra en till uppgradering av bilen sen för att uppfylla det. Blir intressant att se
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
jan_b

Inlägg av jan_b »

Johan84 skrev:
Känns inte som tesla hade uppgraderat er till fsd om det inte va hw3 i bilarna? Då hade dom ju varit tvungen att göra en till uppgradering av bilen sen för att uppfylla det. Blir intressant att se
Nja, det man sa på telefon var att de levereras med HW 2,5 och uppgraderas senare.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Johan84 skrev:
tror inte att det finns någon HW3 i de första model 3 som kommer till Europa, framåt sommaren kanske de kommer. Skulle tro att kostnaden för hw3 inte är särskilt dyr. max 1-2000:-, räknar man in all data de kommer få in från alla bilar som kommer att snurra runt på vägarna så är den datan mer värd.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Skriv svar